Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Jeg flashet nettop bios fra 1004 til 1007. Etter jeg gjorde det kom jeg ikke lengre på internett, jeg har flashet tilbake til 1004 og til 1006 men ingen ting hjalp, har heller ikke på winxp eller nvidia firewall. Jeg får rett og slett ikke ip fra router. Har prøvd å skrive in gateway og dns uten resultat. Maskinen jeg skriver fra nå står 20 cm fra den med asus kortet og har ingen problemer med samme instillinger (tror jeg) Noen gode forslag?

 

Edit: Bruker nvidia nettverks kortet, får ikke marvell kortet til å fungere. Har drivere osv, men finner rett og slett ikke kortet.

du har sikkert prøvd å gå inn via system og enhetsbehandling og testet driveroppdatering derifra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sleit skikkelig selv med å få til noe som helst minne klokking, jo mer jeg stilte opp HTT jo mer klokket minne nedover, med HTT 275 så var minnet på kun 186. Så jeg ga opp og satt HTT til 230 og fikk minnet til det samme. Minnet mitt kjører nå på DDR 466 mens den har kapasitet til å kjøre 550 uten å overklokke den.

 

Det burte være en enklere måte å overklokke på

Lenke til kommentar
Ed hunter: Ja du har helt rett, du har "overklokket" det opp fra 333 til 400.

 

AndersT2: Du må stille inn "max memory clock. Sett den f.eks på ddr333 så kommer minnet opp. (du kan jo også prøve ddr400 siden du har så raskt minne)

Det har jeg prøvd, men da hoppet de andre innstillingene til faste innstillinger, så når jeg da videre prøvde å stille HTT høyere så ble gikk alt til ett vist sted.

 

til GSN, det er bare å høyre klikke i enhetsbehandling og velge oppdatere drivere, jeg måtte det med USB driverne for å få USB 2. Men hvis du ikke finner den helt på toppen med noe gult på seg, eller under nettverkskort, så er det vel noen innstillinger i bios. I verste fall så resett tilbake til original bios og formater. Hvis ikke det hjelper så er vel retur av kortet eneste mulighet.

Lenke til kommentar
Er det normalt at dette kortet ligger på ca 47-48 grader? Cpu'en min ligger på 40, så den er grei. Kan dere Asus Probe som tar feil??

Mitt ligger på rundt 30C. Da kjører jeg i tillegg chipsetvifta på kun 5000rpm. Din temperatur er nok litt for høy ja, men den synker sannsynligvis en god del om du forbedrer luftgjennomstrømmingen i kabinettet.

 

Du kan prøve å se om "Everest Home Edition" rapporterer den samme temperaturen...

Endret av apwr
Lenke til kommentar
Hei!

 

Er det noen som har problem med Audigy2 kort etter siste BETA Bios til Asus A8N-SLI? Mitt gir ikke lyd lenger....

Nå har jeg plutselig fått samme problem :cry:

Jeg prøvde ett pci tv-kort, og siden har ikke audigy2 kortet virket.

Jeg var inne i device manageren, og der fant jeg INGEN enheter laget av creative :dontgetit: Så hvor de har forsvunnet vet jeg ikke, har prøvd å bytte pci spor, om innstallere drivere osv, men driverene finner ikke kortet. -Vet ikke om jeg skal skylde på det billige tvkortet, eller på hovedkortet, men jeg vil nødig innstallere om hele maskinen...

 

PS Noen som har problemer med at BIOS av og til ikke finner harddisken (i mitt tilfelle en raptor ) ? Det står "insert boot disk" eller noe, men ved å trykke ctrl-alt-del så funker det... :dontgetit:

Lenke til kommentar
De nyeste biosene krever siste versjon av Asus Update (ihvertfall ifølge readme), så du kan kanskje linke til den i første post:

 

http://www.asus.com/support/download/item....ModelName=Tools

http://www.asus.com/support/download/selec...401.zip~zaqwedc

Thanks

Nå er også overklokkings avdelingen oppdatert.

 

PS

Mulig jeg tar feil, men jeg tror asus update oppdaterer seg selv når du bruker den og er oppkoblet til internett.

Lenke til kommentar
Hvor store klokkehastigheter på minnet tar dette hovedkortet?

Ser det står 400Mhz DDR, men er det mulig å presse inn minnemoduler med større klokkehastighet?

 

Takk.

Selvfølgelig, men minnemoduler med høyere hastighet vil automatisk bli nedjustert til 200Mhz DDR (400Mhz).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...