Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har noen spørsmål som trolig er besvart blant de tusenvis av innleggene som er i dette emnet, men jeg spør alikevel. Finnes det skjermkort som er bedre kompatible med SLI? Eller er det et fett hvilke grafikkort man velger? Jeg har trolig lyst å gå for 2x Club 3d Geforce 6600 PCIe 16x SLI.

En annen ting jeg lurte på var, er det stor forskjell på vanlig og DELUXE hovedkortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Jeg har noen spørsmål som trolig er besvart blant de tusenvis av innleggene som er i dette emnet, men jeg spør alikevel. Finnes det skjermkort som er bedre kompatible med SLI? Eller er det et fett hvilke grafikkort man velger? Jeg har trolig lyst å gå for 2x Club 3d Geforce 6600 PCIe 16x SLI.

En annen ting jeg lurte på var, er det stor forskjell på vanlig og DELUXE hovedkortet?

Det er vel ikke den helt store forskjellen tipper jeg. Men du vet at i mange tester/tilfeller så er ett 6800 ultra bedre enn 2x 6600gt i SLI.

 

Så hvis de 2 kortene koster mer enn ett 6800 ultra så kan de lønne seg å kjøpe ett enkelt kort. Hvis du da ikke skal skryte av å ha ett SLI oppsett.

Lenke til kommentar

Da har jeg sittet ett par timer og prøvd å overklokke så godt jeg kan med hjelp i fra denne tråden.

 

Fikk satt kjørt HTT stabilt på 275 med multiplikator 8.5. da kjørte minnet på 186.

Men jeg greide aldri å få større hastighet på minnet med lav multiplikator, siden jeg kan kjøre opptil 275 (samt overklokke det) med mitt minne.

 

Så jeg fant ut at jeg fikk best resultater ved å kjøre med HTT 233 og multiplikator 10, da fikk jeg kjørt minnet på 233 (ddr: 466).

 

Det hjalp mer å overklokke skjermkortet, i hvertfall i 3Dmark testene og Doom 3.

 

Men er fornøyd nok med slik det er nå, tempen holder seg fortsatt bra lav. CPU Idle: 34, Load 49. (edit: dette i ett godt og varmt rom)

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Hei.

 

Har nettopp fått HK mitt, men jeg får ikke noe lyd fra fronthøyttalerne... Senter og sorround utgangen fungerer helt ok, men ingen reaksjon på front...

 

Noen som kan hjelpe??

Det visste seg at jeg ikke fikk lyd på front høyttalerene pga jeg hadde fjernet noen jumpere for å koble til utgangene som finnes på kabinettet.. Må innrømme dette er litt rart at en ikke kan ha lydutgang på kabinett og bak maskin. Noen som har opplevd dette?

Lenke til kommentar
Noen som vet hvorfor det kommer feilmelding i AI Nos når den starter med Windows? Den lyder på: Ovrclk isn't a valid intgr - ????

Dette er en typisk feil på ai nos. -Du må sette inn overklokking i bios på ai nos for at det skal funke, om du ikke gjør det/ setter overklokking til 0% får du den feilen.

 

Personlig har jeg avinnstallert ainos og klokker heller "vanlig" i bios

Lenke til kommentar
Noen som vet hvorfor det kommer feilmelding i AI Nos når den starter med Windows? Den lyder på: Ovrclk isn't a valid intgr - ????

Dette er en typisk feil på ai nos. -Du må sette inn overklokking i bios på ai nos for at det skal funke, om du ikke gjør det/ setter overklokking til 0% får du den feilen.

 

Personlig har jeg avinnstallert ainos og klokker heller "vanlig" i bios

Thanxs:)

Lenke til kommentar

Kan noen gi meg hviket instillinger jeg bør gjøre i bios for å overklokke? Har 3500+ winchester + 2x512 Corsair CMS ecc\reg minne... Var litt uvant å overklokke nå i forhold til gamle AMD XP eller standard pentium... Ikke noe å være redd for tempen på cpu.. den er helt ok

Lenke til kommentar
Hei.

 

Har nettopp fått HK mitt, men jeg får ikke noe lyd fra fronthøyttalerne... Senter og sorround utgangen fungerer helt ok, men ingen reaksjon på front...

 

Noen som kan hjelpe??

Det visste seg at jeg ikke fikk lyd på front høyttalerene pga jeg hadde fjernet noen jumpere for å koble til utgangene som finnes på kabinettet.. Må innrømme dette er litt rart at en ikke kan ha lydutgang på kabinett og bak maskin. Noen som har opplevd dette?

Syntes det er litt rart selv, hadde det slik på mitt forrige hovedkort i fra Abit.

 

Hvis du absolutt trenger begge så må du vel nesten lage en plugg som du putter i fronten slik at den erstatter jumperen. Ikke spørr hvordan.

 

Men jeg tipper du skal ha fronten til hodetelefoner, det er lettere å kjøpe en splitter å putte inn på baksiden.

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg har noen spørsmål som trolig er besvart blant de tusenvis av innleggene som er i dette emnet, men jeg spør alikevel. Finnes det skjermkort som er bedre kompatible med SLI? Eller er det et fett hvilke grafikkort man velger? Jeg har trolig lyst å gå for 2x Club 3d Geforce 6600 PCIe 16x SLI.

En annen ting jeg lurte på var, er det stor forskjell på vanlig og DELUXE hovedkortet?

Det er vel ikke den helt store forskjellen tipper jeg. Men du vet at i mange tester/tilfeller så er ett 6800 ultra bedre enn 2x 6600gt i SLI.

 

Så hvis de 2 kortene koster mer enn ett 6800 ultra så kan de lønne seg å kjøpe ett enkelt kort. Hvis du da ikke skal skryte av å ha ett SLI oppsett.

Så det lønner seg muligens å få et GeForce kort i 6800 serien istedenfor å ha et SLI oppsett? Er det du mener?

 

EDIT: Eller gå for et SLI oppsett med to Geforce 6800 kort? :o

Endret av Mr. Jefferson
Lenke til kommentar
Hei.

 

Har nettopp fått HK mitt, men jeg får ikke noe lyd fra fronthøyttalerne... Senter og sorround utgangen fungerer helt ok, men ingen reaksjon på front...

 

Noen som kan hjelpe??

Det visste seg at jeg ikke fikk lyd på front høyttalerene pga jeg hadde fjernet noen jumpere for å koble til utgangene som finnes på kabinettet.. Må innrømme dette er litt rart at en ikke kan ha lydutgang på kabinett og bak maskin. Noen som har opplevd dette?

Syntes det er litt rart selv, hadde det slik på mitt forrige hovedkort i fra Abit.

 

Hvis du absolutt trenger begge så må du vel nesten lage en plugg som du putter i fronten slik at den erstatter jumperen. Ikke spørr hvordan.

 

Men jeg tipper du skal ha fronten til hodetelefoner, det er lettere å kjøpe en splitter å putte inn på baksiden.

Må si dette fakstisk var ganske amatørmessig av Asus å velge en slik løsning!

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg har noen spørsmål som trolig er besvart blant de tusenvis av innleggene som er i dette emnet, men jeg spør alikevel. Finnes det skjermkort som er bedre kompatible med SLI? Eller er det et fett hvilke grafikkort man velger? Jeg har trolig lyst å gå for 2x Club 3d Geforce 6600 PCIe 16x SLI.

En annen ting jeg lurte på var, er det stor forskjell på vanlig og DELUXE hovedkortet?

Det er vel ikke den helt store forskjellen tipper jeg. Men du vet at i mange tester/tilfeller så er ett 6800 ultra bedre enn 2x 6600gt i SLI.

 

Så hvis de 2 kortene koster mer enn ett 6800 ultra så kan de lønne seg å kjøpe ett enkelt kort. Hvis du da ikke skal skryte av å ha ett SLI oppsett.

Så det lønner seg muligens å få et GeForce kort i 6800 serien istedenfor å ha et SLI oppsett? Er det du mener?

 

EDIT: Eller gå for et SLI oppsett med to Geforce 6800 kort? :o

Det kan hende ja. Sjekk ut så mange tester som mulig og se hvordan forskjellen er.

 

Det andre positive er at med ett 6800 kort så vil du alltid få høy ytelse. Husk at for at SLI skal funke så må spillet være klargjort i driverne. Og det er ikke alle spill som er det, kun ca 70 til nå (det skal vist finnes en mulighet for å gjøre dette selv etterhvert.

 

Men går du får ett 6800 kort (og ikke tenker på å kjøpe ett til om en stund) så kan ATI kanskje være ett lurere valg. Men alt kommer ann på pris og ytelse og hva man vil selv

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg har noen spørsmål som trolig er besvart blant de tusenvis av innleggene som er i dette emnet, men jeg spør alikevel. Finnes det skjermkort som er bedre kompatible med SLI? Eller er det et fett hvilke grafikkort man velger? Jeg har trolig lyst å gå for 2x Club 3d Geforce 6600 PCIe 16x SLI.

En annen ting jeg lurte på var, er det stor forskjell på vanlig og DELUXE hovedkortet?

Det er vel ikke den helt store forskjellen tipper jeg. Men du vet at i mange tester/tilfeller så er ett 6800 ultra bedre enn 2x 6600gt i SLI.

 

Så hvis de 2 kortene koster mer enn ett 6800 ultra så kan de lønne seg å kjøpe ett enkelt kort. Hvis du da ikke skal skryte av å ha ett SLI oppsett.

Så det lønner seg muligens å få et GeForce kort i 6800 serien istedenfor å ha et SLI oppsett? Er det du mener?

 

EDIT: Eller gå for et SLI oppsett med to Geforce 6800 kort? :o

Jeg å en kamerat har helt like maskiner bortsett fra at han et 6800gt og eg har 2 stk 6600gt... men eg får ca. 600 mer en han i 3d mark 05 :p

Lenke til kommentar

da har jeg klokka min amd64 3200+

 

mhz @ 2615 orginalt 2000mhz

htt @ 306

hyperkobling @ 3x

ram @ ddr400 (divider 133/266)

vcore @ 1.55V

 

foreløbig virker maskinen stabil @ 35C

kjørt gjennom 3dmark03 og 3dmark05.

 

hva mer kan jeg kjøre for å teste om den er 100% stabil?

 

 

har Thermalright XP-120 cpukjøler

 

EDIT: Hvilket program burde jeg bruke til å overklokke mitt ATI X800XL kort i?

vil ikke bruke ATI tool tray da det programet gjør sånn at jeg ikke klarer å åpne andre programer.

Endret av staf
Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg har noen spørsmål som trolig er besvart blant de tusenvis av innleggene som er i dette emnet, men jeg spør alikevel. Finnes det skjermkort som er bedre kompatible med SLI? Eller er det et fett hvilke grafikkort man velger? Jeg har trolig lyst å gå for 2x Club 3d Geforce 6600 PCIe 16x SLI.

En annen ting jeg lurte på var, er det stor forskjell på vanlig og DELUXE hovedkortet?

Det er vel ikke den helt store forskjellen tipper jeg. Men du vet at i mange tester/tilfeller så er ett 6800 ultra bedre enn 2x 6600gt i SLI.

 

Så hvis de 2 kortene koster mer enn ett 6800 ultra så kan de lønne seg å kjøpe ett enkelt kort. Hvis du da ikke skal skryte av å ha ett SLI oppsett.

Så det lønner seg muligens å få et GeForce kort i 6800 serien istedenfor å ha et SLI oppsett? Er det du mener?

 

EDIT: Eller gå for et SLI oppsett med to Geforce 6800 kort? :o

Jeg å en kamerat har helt like maskiner bortsett fra at han et 6800gt og eg har 2 stk 6600gt... men eg får ca. 600 mer en han i 3d mark 05 :p

hve med når han kjøper et 6800 til da?

Lenke til kommentar
da har jeg klokka min amd64 3200+

 

mhz @ 2615 orginalt 2000mhz

htt @ 306

hyperkobling @ 3x

ram @ ddr400 (divider 133/266)

vcore @ 1.55V

 

foreløbig virker maskinen stabil @ 35C

kjørt gjennom 3dmark03 og 3dmark05.

 

hva mer kan jeg kjøre for å teste om den er 100% stabil?

 

 

har Thermalright XP-120 cpukjøler

 

EDIT: Hvilket program burde jeg bruke til å overklokke mitt ATI X800XL kort i?

vil ikke bruke ATI tool tray da det programet gjør sånn at jeg ikke klarer å åpne andre programer.

du kan bruke prime 95, google etter det så finner du det.

 

kjør torture test i noen timer da vet du om det er stabilt

Lenke til kommentar

Jeg flashet nettop bios fra 1004 til 1007. Etter jeg gjorde det kom jeg ikke lengre på internett, jeg har flashet tilbake til 1004 og til 1006 men ingen ting hjalp, har heller ikke på winxp eller nvidia firewall. Jeg får rett og slett ikke ip fra router. Har prøvd å skrive in gateway og dns uten resultat. Maskinen jeg skriver fra nå står 20 cm fra den med asus kortet og har ingen problemer med samme instillinger (tror jeg) Noen gode forslag?

 

Edit: Bruker nvidia nettverks kortet, får ikke marvell kortet til å fungere. Har drivere osv, men finner rett og slett ikke kortet.

Endret av gsn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...