Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Et spørsmål til A8N-SLI Premium, støtter dette Wake on USB? (ser nemlig ingen settinger i BIOS for dette) Brukes som HTPC, og trenger dermed å kunne skru den på med fjernkontrollen..

 

En annen ting, viftestyring, ser at kun en av viftene (rpm) blir plukket opp av f.eks speedfan. Skal det være slik, eller finnes det alternativer?

Endret av mortenpe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Under følger hardwarespecs som kan være relevant til å løse problemet mitt.

HK: Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket 939

CPU: AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939

Minne: Crucial PC3200 DDR-DIMM 2048MB CL3 KIT (Kit w/two matched PC3200 CL3 DDRs)

HD: 2stk Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2

Grafikkort: XFX GeForce 7800GTX 256MB GDDR3, HDTV

Strømforsyning: Hiper Strømforsyning ATX 580W (Type-R, Dual Fan, Silent, 20/24pin)

 

 

Edit: Det skal vel fungere å kjøre X2-CPU'en på dette HK'et uten biosupdates?

5197704[/snapback]

 

Du må oppgradere bios for at den typen ram skal støttes.

Eneste du gjør er å laste ned bios updater fra www.asus.com ( tror den ligger på cdn du fikk med også ) og kjøre programmet. ( i winxp ) den vil da finne siste versjon av programmet og SÅ laster den ned siste bios til hket ditt. Den installerer også forresten. Funker utmerket. PSUen skal funke greit. Det er nok watt på den til å drive en del mer enn det du har

Lenke til kommentar
Lurer på om jeg trenger s-ata drivere for og installere windows på en s-ata 2 harddisk ??

 

Min fant ikke satadisken uten drivere,lagde diskett med medfølgende CD.

Husk på å få med begge driverene på disketten når du innstallerer Windows,mulig den ene driveren bare er til raid.

5200629[/snapback]

 

ok, takk

Lenke til kommentar
Lurer på om jeg trenger s-ata drivere for og installere windows på en s-ata 2 harddisk ??

 

Min fant ikke satadisken uten drivere,lagde diskett med medfølgende CD.

Husk på å få med begge driverene på disketten når du innstallerer Windows,mulig den ene driveren bare er til raid.

5200629[/snapback]

 

Nei vel? Merklig, hos meg funket det helt fint.

 

AtW

Lenke til kommentar
Kanskje den finner den etter at man har innstallert chipsetdriver?

Husker ikke om jeg hadde innstallert chipset driver da jeg så etter hardisken,hvis chipsetdriveren har driveren til sata.

Fant den bare i bios.

5200866[/snapback]

 

Tror ikke det, da man (dvs jeg), ikke installere chiipsettdriverene før etter windows.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg hadde ikke operativ systemet på min da den ikke ble funnet på den svarte kontakten.

Problemet var at den ikke ble funnet.

Brukte den senere til operativsystem da la jeg inn disketten for å være sikker.

5201189[/snapback]

 

Hmm, nå husker jeg ikke hva som er hva, men sikeker på at du brukte nforce4-sata-kontaktene og ikke de 4 ekstrakontaktene (ULI eller hva det er)

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg brukte svart nr 1.

Dette var i januar\februar så jeg husker ikke alle detaljer bortsett fra at Windows ikke fant WDC Sata 250GB 8MB.Jeg innstalleret Windows flere ganger uten hell før jeg la inn disketten,da glemte jeg først å ta med begge driverne på disketten så tok jeg med begge og da fungerte det.

Etter det legger jeg inn disketten hver gang jeg innstallerer Windows,nå på en Raptor.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar
Knopfix Postet i dag, 17:02

  Husker ikke hva de heter men sett inn medfølgende hovedkort CD og make disc så får du navnet på de.

Ja, ok. Jeg bare lurte, det eneste jeg finner av drivere på Asus.com er til SIL kontrolleren. Og de har jeg brukt for å innstallere på SIL.

Innstallerer Win på Raptorer her uten driver på diskett når det skal på Nvidia, men litt greit å vite hvis det skulle bli et problem noen gang. :)

Lenke til kommentar
Ja, ok. Jeg bare lurte, det eneste jeg finner av drivere på Asus.com er til SIL kontrolleren. Og de har jeg brukt for å innstallere på SIL.

Innstallerer Win på Raptorer her uten driver på diskett når det skal på Nvidia, men litt greit å vite hvis det skulle bli et problem noen gang.

 

Godt mulig det er den samme driveren.

Har ikke prøvd Raptor uten diskett etter problemene som oppsto med den andre.

Det har blitt en fast prosedyre med disketten.

Får prøve uten neste gang men fordi jeg har en Ghost av OS så bli det nok lenge til. :)

Lenke til kommentar
Du må oppgradere bios for at den typen ram skal støttes.

Eneste du gjør er å laste ned bios updater fra www.asus.com ( tror den ligger på cdn du fikk med også ) og kjøre programmet. ( i winxp ) den vil da finne siste versjon av programmet og SÅ laster den ned siste bios til hket ditt. Den installerer også forresten. Funker utmerket. PSUen skal funke greit. Det er nok watt på den til å drive en del mer enn det du har

5200296[/snapback]

 

Ah. Så det var grunnen ja. Jeg flashet riktignok BIOSen via DOS, men nå fungerer alt som en våt drøm! Takk for hjelpen :)

Endret av CheF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...