Gå til innhold

Driver Elkjøp med kjeltringestreker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir mer og mer forbauset over elkjøp. Har selv opplevd flere ganger å betale mer for varer i min lokale butikk enn det den koster på nettbutikken. Har ikke orker å si noe om det, siden det har vært snakk om mindre avvik (10-20kr).

 

Hadde også en episode her før jul, jeg skulle ha meg slikt "fotopapir" 100 ark til 99 kr. Det stod ikke i hyllen så jeg måtte spørre etter det, noe jeg sjelden gjør siden jeg som regel finner greit frem selv. Jeg henvendte meg til den nærmeste av disse hjelpediskene de har for der stod det en kar. Han regelrett overså meg og bare sa til en annen at han måtte ta seg av meg. Han som skulle hjelpe meg kom gående fort forbi meg og bare sa "Ehhh, jeg må ta en telefon". Så forsvant han ut på lageret, en liten stund senere kom han ut med en pakke og bare feide forbi og ba meg om å vente, han var opptatt. Så jeg bestemte meg for å vente litt, men han kom aldri tilbake enda jeg så at han ikke hadde noen kunder som han holdt på med. Til syvende og sist gikk jeg tilbake til disken igjen der det hadde blitt ledig og da fikk jeg endelig hjelp. Det er fryktelig dårlig, hadde lyst til å si både det ene og det andre om servicen deres.

 

Handler bare på elkjøp når jeg må, etter alt jeg selv har opplevd og hva jeg har lest blant annet her på forumet.

Lenke til kommentar
Sånn som det er nå, så har ikke elkjøp-butikkene lenger prisgaranti mot sin egen nettbutikk. Dette står også på elkjøp-siden, prisen kan variere i butikk.

 

Men når det er sagt, så skal de aller fleste prisene være like med nettprisen.

Som jeg skrev tidligere. Dette henger ikke på greip!!

 

Det er ikke alle varer på deres nettsider som er å få kjøpt gjennom nettbutikken.

 

Men det står likevel pris på disse varene og linker til hver eneste butikk hvor man kan gå inn og se om de finnes på lager.

 

Da kan det ikke være andre steder enn nettopp i butikkene at denne prisen gjelder. NEMELIG!!!

 

Og likevel prøver de å lure kundene med langt høyere pris når man kommer til butikken...........

 

Hva skal man kalle slikt da,... om ikke kjeltringestreker?

 

:thumbdown:

Lenke til kommentar

Det er en kjennsgjerning at Elkjøp sin reklameavis legges i din, og andres, postkasse av en grunn: Å lokke deg til butikken.

Oppgaven til selgeren hos Elkøp er ikke å selge deg varen du så i kundeavisen, men derrimot varen som står ved siden av den. Grunnen til dette er at butikken har en mye bedre brutto (fortjeneste) på denne varen. (Logisk, hvis du tenker på at varen i avisen er satt ned så mye at butikken ikke tjener på den, og at den derfor fremstår som et godt tilbud).

 

Hvis du går ut av butikken med varen som stod i kundeavisen har du handlet hos en selger (som iflg Elkjøp er en dårlig selger), fordi han ikke solgte deg varen som stod ved siden av.

 

Av erfaring (som både selger, og kunde hos Elkjøp) vet jeg også at varene som det reklameres med i avisene sjelden er på lager, eller er inne i et mindre kvanta. Dette nettopp for å selge andre varer med bedre fortjeneste.

 

Konklusjon:

Elkjøp er dessidert siste alternativ fordi:

a) Sannsynligheten for å få en vare som andre har hatt før meg en veldig stor (30 dagers rett til retur)

b) Varene er sjelden på lager, og isåfall ofte behandlet dårlig før den når butikkhyllen.

c) Ventetiden for å få hjelp er ofte for stor, og når man får service er varen utsolget, eller ( se a, b).

 

Dette er mine erfaringer med Elkjøp både som selger, og som kunde.

Lenke til kommentar
Sånn som det er nå, så har ikke elkjøp-butikkene lenger prisgaranti mot sin egen nettbutikk. Dette står også på elkjøp-siden, prisen kan variere i butikk.

 

Men når det er sagt, så skal de aller fleste prisene være like med nettprisen.

Som jeg skrev tidligere. Dette henger ikke på greip!!

 

Det er ikke alle varer på deres nettsider som er å få kjøpt gjennom nettbutikken.

 

Men det står likevel pris på disse varene og linker til hver eneste butikk hvor man kan gå inn og se om de finnes på lager.

 

Da kan det ikke være andre steder enn nettopp i butikkene at denne prisen gjelder. NEMELIG!!!

 

Og likevel prøver de å lure kundene med langt høyere pris når man kommer til butikken...........

 

Hva skal man kalle slikt da,... om ikke kjeltringestreker?

 

:thumbdown:

Jeg vil kalle det en kommunikasjonssvikt mellom nettbutikk, hovedkontor og elkjøps vanlige butikker etter at nettbutikken ikke lenger må følges på pris av elkjøp sine vanlige butikker.

 

Jeg tror nemlig ingen faktisk hadde tenkt på de enkelte produktene som kun kan kjøpes i vanlig butikk og ikke på nett.

 

Så en enkel og grei bommert.

Lenke til kommentar

Elkjøp er dessidert siste alternativ fordi:

a) Sannsynligheten for å få en vare som andre har hatt før meg en veldig stor (30 dagers rett til retur)

b) Varene er sjelden på lager, og isåfall ofte behandlet dårlig før den når butikkhyllen.

c) Ventetiden for å få hjelp er ofte for stor, og når man får service er varen utsolget, eller ( se a, b).

A. En brukt vare levert tilbake på 30 dagers returrett skal ikke selges som ny til en kunde. Uhell kan selvfølgelig skje, men brukte varer skal selges til redusert pris.

 

B. Elkjøp sier at du skal få kjøpt varen innen 3 dager etter annonsenperioden starter. Om en butikk så går tom innen disse 3 dagene, så har du krav på å få skaffet dette produktet til deg til annonsert pris innen 10 dager fra du er i butikken. Klarer de ikke det får du et bedre produkt. Ang dårlig varebehandling så aner jeg ikke hvordan du kan si hvordan det er i hele elkjøp. Et varehus behandler varene sine bra, hvis ikke så slår det da tilbake på varehuset.

 

C. Stor ventetid er det gjerne ja, men det har mye å gjøre med hvor mange som faktisk er innom butikken i forhold til butikkens størrelse. Når det ikke er plass til flere salgspunkt eller kasser, så hjelper det lite å ha flere på jobb ;). Og som sagt, elkjøp har annonsegaranti, les den og bruk den.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Mulig det er meg det er noe galt med, men jeg har utelukkende positive opplevelser med de elkjøp-butikkene jeg har handlet i (lettlurt?). Jeg har alltid fått den varen jeg skal ha (eller bedre til samme pris) om jeg har gått etter annonsetilbud, og jeg har fått gode "pakkepriser" dersom jeg har kjøpt flere ting samtidig, eks dvi-kamera, videoredigeringsprogram, kassetter, stativ.

 

Og returordningen dems er det ikkeno å si på. En venn av meg kjøpte en bærbar pc som ikke virket som den skulle. Etter 29 dager fant han kvitteringen og dro tilbake med pc'n. Selgeren tok i mot pc'n, og da han ville ha pengene igjen for å handle hos en konkurrent gliste selgeren og sa at vi sender da ingen av våre kunder dit. Han fant da fram en annen bærbar med mye bedre specs, og sa at du kan jo bytte den i denne (maskina hadde en utsalgspris på ca 3000 mer enn den som ble levert tilbake).

 

Jeg bruker elkjøp mye jeg, da de er gode på priser her. OK, de kan ha litt ventetid i butikken, men det må en tåle. Men en ting handler jeg ikke der, og det er datautstyr, til det har vi jo nettbutikker :)

Lenke til kommentar
Mulig det er meg det er noe galt med, men jeg har utelukkende positive opplevelser med de elkjøp-butikkene jeg har handlet i (lettlurt?). Jeg har alltid fått den varen jeg skal ha (eller bedre til samme pris) om jeg har gått etter annonsetilbud, og jeg har fått gode "pakkepriser" dersom jeg har kjøpt flere ting samtidig, eks dvi-kamera, videoredigeringsprogram, kassetter, stativ.

 

Jeg bruker elkjøp mye jeg, da de er gode på priser her. OK, de kan ha litt ventetid i butikken, men det må en tåle. Men en ting handler jeg ikke der, og det er datautstyr, til det har vi jo nettbutikker :)

og da lurer vi, hvilken elkjøp butikk er det snakk om?

Lenke til kommentar
du ahr ingen anelse om hvor mye som blir gjort for å gjøre kundene fornøyd...

Mener du at Elkjøp gjør så mye for å gjøre for å gjøre kundene fornøyde?

 

Hvorfor i helvette er de da stort sett "utsolgt" for kampanjeprodukter?

 

Siste gang jeg opplevde dette, vår på mandag:

 

Fikk en reklameavis i posten på julaften, med tilbud på Ixus i eller noe i den duren.

 

Kampanjen gjaldt fra mandag, men da jeg kom i butikken 15 minutter etter åpningstid, var de selvfølgelig tomme for det jævla kameraet....

 

Sjekket for moroskyld et annet kamera som også var annonsert, og dette var de selvfølgelig også utsolgt for.....

 

Hurra for Elkjøp! :thumbdown:

Endret av [Atomic_Bomberman]
Lenke til kommentar
A. En brukt vare levert tilbake på 30 dagers returrett skal ikke selges som ny til en kunde. Uhell kan selvfølgelig skje, men brukte varer skal selges til redusert pris.

 

Det er ikke ofte du får en vare til redusert pris, og selgeren sier sjelden at "denne varen er brukt, og du kan derfor få den billigere...". Varene som er brukt og levert tilbake er også sjeldent merket med dette.

 

Relevant link: http://www.dagbladet.no/dinside/2004/09/28/409638.html

 

Ang dårlig varebehandling så aner jeg ikke hvordan du kan si hvordan det er i hele elkjøp. Et varehus behandler varene sine bra, hvis ikke så slår det da tilbake på varehuset.

 

Jeg sier ikke hvordan det er i hele elkjøp kjeden, derrimot sier jeg noe om hvordan mine erfaringer som ansatt hos elkjøp er.

Hva "behandling av varen" anngår, kan jeg ikke si noe om hvordan det er i hele kjeden. Men min oppfattning er at Elkjøp får varer oftere i retur enn det konkurentene gjør.

 

 

Stor ventetid er det gjerne ja, men det har mye å gjøre med hvor mange som faktisk er innom butikken i forhold til butikkens størrelse. Når det ikke er plass til flere salgspunkt eller kasser, så hjelper det lite å ha flere på jobb ;). Og som sagt, elkjøp har annonsegaranti, les den og bruk den.

 

Jeg kan godta at det er ventetid for å få betalt i kassen. Men at det ikke hjelper å ha flere på jobb er ikke et argument fordi et salgspunkt kan benyttes av fler enn èn selger, og oppgaven til en selger er ikke å stå forran et salgspunkt, men derrimot å vise kunden produktene. Altså går det flere selger på ett salgspunkt, og man vil kunne behandle og hjelpe fler kunder, før de når kassen, ved å ha flere medarbeidere på jobb.

 

Ang. elkjøp sin annonsegaranti er den ikke verdt noen ting da den ikke fungerer i praksis. Eks: http://www.dagbladet.no/dinside/2003/09/30/379791.html

 

 

Nå skal det sies at det sikkert finnes Elkjøp-butikker som har knallgod kundeservice, og alle varer på lager. Det er bare synd jeg aldri har vært i en. ;)

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte nylig en mp3-spiller i julegave. I annonsen sto det navn på modellen og følgende egenskaper: 128MB, mp3-spiller med radio og mulighet for lagring av andre filer. På bildet var det en mp3-spiller med ok utseende og display. Dette sto i den lokale elkjøp reklameavisa som gjelder samme uke for blandt annet denne butikken.

 

Når jeg dukket opp i butikken og skulle ha "den billige mp3-spilleren". En ansatt viste meg rett bort til hylla med mp3-spillere der de hadde en haug med mp3-spillere til den prisen. Jeg regnet med det var den som var annonsert og tok med meg en. På vei mot kassa oppdaget jeg at utseendet ikke stemte med annonsen og ble skeptisk. Spilleren jeg hadde blitt geleidet til manglet display, så mye styggere og mer klumpete ut og hadde ikke radio og ikke lagringsmulighet for annet enn mp3.

 

Jeg gikk tilbake til inngangen og hentet reklameavisa, tok med meg den til betjeningen og sier at jeg vil ha den som er på bildet. Betjeninga hadde ikke sett enheten før og kunne bekrefte at de aldri hadde hatt den i butikken. Etter litt mer reasearch fant vi den i vareregisteret men det var ingen på lager. De sa at det var en annen elkjøp-butikk med den inne.

 

Jeg tenkte å droppe kjøpet, men skulle tilfeldigvis samme i retning av den andre butikken dagen etter. Da stakk jeg innom og hentet med meg et eksemplar. Jeg dobbeltsjekket at produktnavnet og prisen stemte med annonsen. Jeg kjøpte mp3-spilleren og dro hjem, pakket den inn og ga den bort.

 

Noen dager senere, på julaften fant mottageren av gaven ut at den ikke hadde radio og ville heller bytte den i en versjon med radio. Men, den skulle jo ha radio, det sto jo i annonsen. Jeg ba henne sjekke manualen en gang til. Ingen radio. Jeg har undersøkt dette selv nå og kan bekrefte at det er riktig. Nå er jeg mildt sagt oppgitt over elkjøp og kommer i løpet av de nærmeste dagene å kreve å få varen jeg har betalt for.

 

Edit: For ordens skyld, det er snakk om elkjøp Leangen i Trondheim.

den var seriøst STYGG :/ Kjipt at du måtte oppleve det.

Lenke til kommentar

har en liten morsom historie der ifra.

 

En kompis av meg hadde funnet fram ett produkt, husker ikke helt hva det var, muligens ett kamera eller noe slikt.

 

Han fant kamerae på netshop.no (merk dere netshop.no), så tok han utskrift av den siden og dro til elkjøp for og spørre om dem hadde det kameraet.

 

jada, det hadde dem MEN kameraet kostet 2000 kr over den prisen som min kompis fant på nettet, så spurte han selgeren om han var sikker på at det var rett pris, siden han fant den til 2000 kr mindre enn i butikken, og visste han arket han hadde skrevet ut.

Dumme elkjøp selgeren mente jo at han skulle ha den til denne prisen siden det sto på nettet (la ikke merke til at det var netshop sine sider)

Og han gikk ut av butikken med 2000 kr spart =)

 

I senere tid har han sjekket kameraet og i alt sparte han rundt 1000 kr på det :)

Lenke til kommentar
med photoshop så må det jo være mulig å lure elkjøp... :hmm:

Eidt: ...må det jo være mulig å bli ennå mindre lurt av elkjøp... :p

 

TroNyX: Elkjøp har noen helt vanvittige priser på kameraer. Jeg var innom like før jul og så de hadde et Canon Powershot A70 til hele 2990kr. Dette er et kamera som gikk ut av produksjon for ca 1 år siden (jeg husker det siden jeg har et slikt selv som er 1,5 år gammelt og har fulgt litt med). Etterfølgeren heter Canon Powershot A75 og er ganske likt. I følge prisguiden så koster dette fra 1796 kr nå. Er det ikke da en smule rått selge restepartiet deres for nesten dobbelt så mye som etterfølgeren koster hos konkurrenter på nett?

 

Her blir stakkars uvitende kunder som skal kjøpe julegaver lurt på utgåtte varer til grådig overpris.

 

For ordens skyld: Dette er også snakk om Elkjøp Leangen i Trondheim.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...