Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

I går kjørte jeg først mitt vanlige brystprogram med manualer, så tok jeg 5 x 60 kilo og så 3 x 65 kilo. Så prøvde jeg 70 kilo men det klarte jeg ikke. Det var jeg uansett veldig fornøyd med siden jeg etter all sannsynlighet ville tatt 70 eller mer på et maksløft, og min tidligere pers var på 2 x 60 kg. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan jo nevne at han som har rekorden i benkpress tar 1005 pounds som er 456 kg :p

 

Gene Rychlak heter han.

 

 

Tror Arnold tok ca 250kg, det er jo ikke så gale det heller.

 

 

"World bench press record holder Gene Rychlak continued to fill the history books on November 21 when the 375-pounder from Royersford, PA hoisted an unbelievable bench press of 1,005 pounds at the IPA Nationals held in Shomokin Dam, PA. Rychlak, a Spring-Ford High School graduate, made the historic lift on his third and final attempt of the competition. "This was the holy grail of bench pressing,” Rychlak said."

Tror jeg ikke noe på. 456 KG i benk er så enormt mye. Da kan han umulig ha hatt stangen på brystet.

 

De som har trent benk i flere år klarer vanligvis rundt 200KG. Så at verdensrekorden er dobbel så høy, er lite trolig.

456KG i markløft er heller trolig, selv om dette også er ekstremt mye.

 

 

Personlig er jeg 16 år, og klarer 85KG i benk.

Lenke til kommentar
Tror jeg ikke noe på. 456 KG i benk er så enormt mye. Da kan han umulig ha hatt stangen på brystet.

 

De som har trent benk i flere år klarer vanligvis rundt 200KG. Så at verdensrekorden er dobbel så høy, er lite trolig.

456KG i markløft er heller trolig, selv om dette også er ekstremt mye.

 

 

Personlig er jeg 16 år, og klarer 85KG i benk.

Det er nok riktig det serru. Han er nok ikke helt rein, men det er uansett en prestasjon.

 

Du får trene på så kanskje du klarer det samme en dag. :thumbup:

Lenke til kommentar
Tror jeg ikke noe på. 456 KG i benk er så enormt mye. Da kan han umulig ha hatt stangen på brystet.

 

De som har trent benk i flere år klarer vanligvis rundt 200KG. Så at verdensrekorden er dobbel så høy, er lite trolig.

456KG i markløft er heller trolig, selv om dette også er ekstremt mye.

 

 

Personlig er jeg 16 år, og klarer 85KG i benk.

Det er nok riktig det serru. Han er nok ikke helt rein, men det er uansett en prestasjon.

 

Du får trene på så kanskje du klarer det samme en dag. :thumbup:

Som nevnt tidligere bruker han en benkskjorte som tar av ekstremt mye for løftet.

Lenke til kommentar
nervesystemet skal også innhente seg, prøv å tren samme muskel hver 48 timer og se hvordan det går

Har trent bryst mandag, onsdag og lørdag i 2 måneder nå jeg!

Og har framgang som faen! Merker ikke noe til smerter, og er like "frisk" til hver trening...

 

Har hørt fra flere kanter, at det ikke skader å kjøre hardt på f.eks benk, men derimot at det hjelper...

 

Altså på onsdan så kjører jeg bare benk, mens på mandag og lørdag kjører jeg i tillegg flyes, funker bra det skal jeg si dere :yes:

Endret av m0r di
Lenke til kommentar
Har trent bryst mandag, onsdag og lørdag i 2 måneder nå jeg!

Og har framgang som faen! Merker ikke noe til smerter, og er like "frisk" til hver trening...

 

Har hørt fra flere kanter, at det ikke skader å kjøre hardt på f.eks benk, men derimot at det hjelper...

 

Altså på onsdan så kjører jeg bare benk, mens på mandag og lørdag kjører jeg i tillegg flyes, funker bra det skal jeg si dere :yes:

Jøssda, jeg har også trent bryst 3ganger i uka, men skadefrekvensen øker når muskulaturen ikke får nok hvile. Det samme gjelder de leddbåndene som holder ribbbeina på plass. Har hatt 2 treningskamerater som har opplevd å få ribbeina ut av stilling fordi disse bånda ikke får tid til å stramme seg opp igjen. Da tar det lang tid før man kan trene skikkelig igjen. Men det kommer selvfølgelig ann på hvor mange kilo man trener med. Så lenge man er nybegynner eller litt viderekommende så går det som regel greit. Men når man passerer 130 kilo og oppover så må man ta hensyn.

Lenke til kommentar

Retningslinjer for treningsmengde

 

Ta flere sett hvis:

- du aldri har treningsverk

- du aldri føler deg sliten eller at du har trent i det hele tatt

- du ikke ser synlige endringer i muskulaturen etter flere ukers trening

 

Ikke forandre antall sett hvis:

- du er litt støl eller har en mild treningsverk med jevne mellomrom

- du er trøtt nok til å sove godt om natta, men ikke så trøtt og sliten at du mister motivasjonen

- du går rundt med en konstant "pump" i musklene

 

Ta færre sett hvis:

- du er veldig støl, og har en smertefull treningsverk i muskler og ledd

- du har dårlig matlyst, er trøtt og umotivert hele tida, og sover dårlig om natta

- styrken bare går nedover og nedover, og treningene er et ork å komme seg gjennom

Lenke til kommentar

For at dette skal være relevant tråd må man oppgi hvor mye man veier, og hvor mye man tar i benk og hvor høy man er. En svær jævel tar ofte mer selv om han ikke trener...

 

Er selv 176cm and counting veier 70 kilo, og tar 70 kilo benk på maks..

 

Tar 13 pull ups... Løper en løype på 5.5 km på 20min og 40 sek.........

 

Det var det...

Lenke til kommentar
QUOTE (ylox @ 22/02/2005 : 04:27)

Tror jeg ikke noe på. 456 KG i benk er så enormt mye. Da kan han umulig ha hatt stangen på brystet.

 

De som har trent benk i flere år klarer vanligvis rundt 200KG. Så at verdensrekorden er dobbel så høy, er lite trolig.

456KG i markløft er heller trolig, selv om dette også er ekstremt mye.

 

 

Personlig er jeg 16 år, og klarer 85KG i benk.

 

Sjekk her da hvis du ikke tror på det

http://www.bodytechusa.com/videos.html

Lenke til kommentar
QUOTE (ylox @ 22/02/2005 : 04:27)

Tror jeg ikke noe på. 456 KG i benk er så enormt mye. Da kan han umulig ha hatt stangen på brystet.

 

De som har trent benk i flere år klarer vanligvis rundt 200KG. Så at verdensrekorden er dobbel så høy, er lite trolig.

456KG i markløft er heller trolig, selv om dette også er ekstremt mye.

 

 

Personlig er jeg 16 år, og klarer 85KG i benk.

 

Sjekk her da hvis du ikke tror på det

http://www.bodytechusa.com/videos.html

Gene Rychlak bruker en spesiel skjorte, uten den klarer han 325 kg elns.

 

Forøvrig: Gene Rychlak ligner på verdens eneste albino gorilla!

 

capt.1064077662.spain_albino_gorilla_mad101.jpg

 

wpogr9.jpg

Lenke til kommentar
QUOTE (ylox @ 22/02/2005 : 04:27)

Tror jeg ikke noe på. 456 KG i benk er så enormt mye. Da kan han umulig ha hatt stangen på brystet.

 

De som har trent benk i flere år klarer vanligvis rundt 200KG. Så at verdensrekorden er dobbel så høy, er lite trolig.

456KG i markløft er heller trolig, selv om dette også er ekstremt mye.

 

 

Personlig er jeg 16 år, og klarer 85KG i benk.

 

Sjekk her da hvis du ikke tror på det

http://www.bodytechusa.com/videos.html

Dude.. Noen temmelig ville løft, der ja. Imidlertid er blir det jo ikke noen kjempestor arbeidsvei på løftene, når gutta er såpass store som de er...

Lenke til kommentar

Nå har jeg endelig fåttt skuldra til og fungere skikkelig, så nå kan jeg løfte benk uten at jeg får vondt. Tør enda ikke ta maks løft, men trente med 85x8. Er ganske fornøyd med tanke på at teknikken suger å jeg bruker mye energi på og stabilisere.

 

Er bare hoppende glad at skuldra er i orden, merker det enda litt. Men "No pain, no gain"

Lenke til kommentar
Jeg klarte neeesten 60kg på mandag :thumbup:

Det er 5 kilo mer enn jeg selv veier, er 15 år.

55 kilo og 15 år? Du må legge på deg gutt! Helst muskeler, ikke fett.

 

Edit: Er 70 kg sjøl. 15 år.

kommer vel an på hvor høy han er

Ja, men det er ikke den posten min av den mest seriøse sorten der da :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...