Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!


Kurt P

Anbefalte innlegg

Tar 70+ kg i benk . Selv liker jeg ikke benk. Da jeg er svakest i benk forhold til reel styrke og andre apperater.

Benkpress, military press, lårpress, knebøy, markløft og roing er ofte de øvelsene mange liker å teste seg i. Klart at noen er svakere i bryst enn andre, jeg er sterkere i dra øvelser (rygg/biceps) enn push øvelser (bryst/triceps).

 

Det er bare slik det er :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Peck deck = bryst.. ikke sant?

Det er bryst ja. Men den lager visst ikke muskelen så mye sterkere, men større. Det er etter hva jeg har hørt da, men...

 

Edit: Hvor gammel er du berzerker?

Det stemmer, press øvelser hvor du bruker triceps er best for styrke, mens peck deck osv er best for størrelse. I følge Flex ihvertfall :)

 

Jeg er 26. 79 modell, så nettopp 26.

Lenke til kommentar
Peck deck = bryst.. ikke sant?

Det er bryst ja. Men den lager visst ikke muskelen så mye sterkere, men større. Det er etter hva jeg har hørt da, men...

 

Edit: Hvor gammel er du berzerker?

Det stemmer, press øvelser hvor du bruker triceps er best for styrke, mens peck deck osv er best for størrelse. I følge Flex ihvertfall :)

 

Jeg er 26. 79 modell, så nettopp 26.

Okey!

Hvor lenge har du trent da?

Selv begynnte jeg i novermer -04.

Siden da har jeg gått opp 20 kg i benk. (70kg nå)

Lenke til kommentar
Peck deck = bryst.. ikke sant?

Det er bryst ja. Men den lager visst ikke muskelen så mye sterkere, men større. Det er etter hva jeg har hørt da, men...

 

Edit: Hvor gammel er du berzerker?

Det stemmer, press øvelser hvor du bruker triceps er best for styrke, mens peck deck osv er best for størrelse. I følge Flex ihvertfall :)

 

Jeg er 26. 79 modell, så nettopp 26.

Okey!

Hvor lenge har du trent da?

Selv begynnte jeg i novermer -04.

Siden da har jeg gått opp 20 kg i benk. (70kg nå)

Vanlig å gå opp mye i begynnelsen, kroppen blir vandt med øvelsene. Flater seg ut litt mer etterhvert.

 

Jeg har vel trent styrke av og på i 8 år. Har hatt noen av perioder pga skader og litt sånt. Var med i Stavanger Kroppsbygger og fitness klubb (jeg har aldri brukt steroider) en stund.

Lenke til kommentar

Målet var 100 før jul. Løfta 95kg (etter å ha trent 3 sett med 6-5-4 reps, tror jeg), 1 rep i begynnelsen av desember. Faila 100kg to ganger i desember, første gang etter samme treningsdose som på 95-løftet, og andre gangen kun med oppvarming og 60kg-80kg vekttilpasning.

 

På 3x10 løfter jeg 75, og 3x6 85.

 

Er 18, løfta jern i ca 2 år, litt til og fra. Hadde vært fett med 100 kg, men tviler på at det går nå før jeg begynner preseason.

Lenke til kommentar

Offseason: typisk vinter. Vekttrening med fokus på å øke muskelmasse. Ikke nødvendigvis så rent lite kroppsfett...

Onseason: typisk sommer. Om å gjøre å være bra definert/markert.

 

(Pre- og postseason kommer da hhv. før og etter onseason. Preseason så faser jeg over fokuset på treningen fra å øke i muskelmasse til å deffe, samt å bygge opp igjen kardiovaskulær utholdenhet, slik at deffinga "sitter".)

Lenke til kommentar

klarer 85 kg i benken nå da .. Begynner å snakke litt lunsj :yes:

 

Med tanke på at jeg veier 65 så er det jo kjekt.. men mange tror at jeg veier mer enn 65 pågrunn av at overkroppen min ser større ut enn som er like høy som meg og veier 65. Men grunnen til at jeg bare veier 65 er fordi jeg har små legger.. Der taper jeg noen kilo (tynne bein, lår er passe) Så trener leggene for harde livet !! :p

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...