Gå til innhold

Skjermkortet tok fyr


rvenes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har skrudd av blokka no.

Ser ut som brannen har starta på ein del som normalt ikkje skal ha kjøling!

Men det er jo ganske nærme!

 

http://venes.org/bilder/toasted%206800gt/u...ka/DSCN0424.JPG

 

Bilde av blokka og kortet side ved side... Ser at det har hatt god kontakt med ram brikkene og GPUen... kan jo lese nVidia i toppen på kjøleblokka.

 

 

http://venes.org/bilder/toasted%206800gt/u...ka/DSCN0427.JPG

 

Bilde av ground zero...

 

http://venes.org/bilder/toasted%206800gt/uten%20blokka/

 

 

Fleire bilder for dei som er intresert

 

Noken som kan forstå kva som har skjedd?

Eg flytta riktig nok pc'n før dette skjedde.

Tok inn pc'n klokka 2 om natta og lot den stå til neste morning (ehm klokka blei 13-15 (kaller det morgen eg)) med dekselet av. Det skulle ikkje være kondens der da meiner nå eg.

Noken som lurte på kva kort det var? Aopen GeForce 6800 GT (Aelos eller.no)

Skriev det vel i første post også.

 

(beklager stor størresle, men det går vel greit, har ikkje fått installert bildeprogrammet enda)

Lenke til kommentar

Sikker på at det brant med åpen flamme og at det ikke var et elektrisk overslag/kortslutning med masse gnister og røyk?

 

Det så mistenkelig ut som restene fra familiemaskina etter at lynet tok den sommeren 2000. Ut fra de bildene dine har du samme type svimerker som vi hadde. (btw, alt ble ødelagt hos oss... skjermen, modemet, diskene, hk, skjermkort og minnebrikker... eneste som fungerte etterpå var et par vifter).

Lenke til kommentar
Ozon er ikke farlig.

o3 er dødelig

Så i teorien har han på en måte rett^^

 

Nydlig sig foresten ja:)

 

- - -

 

Hmm, ser ikke bra ut detta, kan ikke skjønne hvordan det kan begynne å brenne der, og spre seg så mye også før noe skjer.. alle kort har jo failsafe etc.. skal ikke være mulig detta, mm noe kortslutta kortet..

Lenke til kommentar
Jeg mener du skal få dekt det der av garantien, det er tross alt ikke noe som har vært i veien med kjølingen, siden området rundt GPU er like fint.

 

Kan tyde på en produksjonsfeil/dårlig lodding.

 

Forhør deg med forhandler (hjelper godt på om du sender med bildene)

Spørs det.

Kan godt hende det skyldes en feil som ikke har noe med vannkjølinga å gjøre.

Og det kan likesågodt skyldes at noe har skjedd under monteringa av vannkjølinga.

Som jeg antydet virker det som kretser rett etter 12V inn på kortet har tatt kvelden.

Hvis noe kortsluttet en eller annen plass på kortet er det sannsynlig at evt regulatorkretser e.l blir overbelastet og tar fyr.

 

Det står jo og (regner jeg med) at man bryter garantien hvis man gjør slikt.

 

Men hvis det f.eks er en kjent feil med det kortet, som de med god sikkerhet kan si at ikke skyldes montering av vannkjøling, så kanskje produsenten tar det på sin kappe.

I så fall er det bra service.

Endret av snole
Lenke til kommentar
Jeg mener du skal få dekt det der av garantien, det er tross alt ikke noe som har vært i veien med kjølingen, siden området rundt GPU er like fint.

 

Kan tyde på en produksjonsfeil/dårlig lodding.

 

Forhør deg med forhandler (hjelper godt på om du sender med bildene)

Spørs det.

Kan godt hende det skyldes en feil som ikke har noe med vannkjølinga å gjøre.

Og det kan likesågodt skyldes at noe har skjedd under monteringa av vannkjølinga.

Som jeg antydet virker det som kretser rett etter 12V inn på kortet har tatt kvelden.

Hvis noe kortsluttet en eller annen plass på kortet er det sannsynlig at evt regulatorkretser e.l blir overbelastet og tar fyr.

 

Det står jo og (regner jeg med) at man bryter garantien hvis man gjør slikt.

 

Men hvis det f.eks er en kjent feil med det kortet, som de med god sikkerhet kan si at ikke skyldes montering av vannkjøling, så kanskje produsenten tar det på sin kappe.

I så fall er det bra service.

For sjå kordan det går når eg skal sende det inn.

Kjøpt av netshop.

 

Har ikkje gadda og sendt det inn enda... men skal over nyttår...

Har ikkje akkurat hatt masse tid til pc i jula. (og bra er det nesten)

 

 

Radeon 7000 pci er ikkje akkurat bra kort (ikkje i windows ein gang)

Lenke til kommentar

Den kondensatoren helt til høyre ved siden av det stedet der det er en kul av aske. Hva var det der før? Hvis det var en eller flere resistorer der før. Og hvis det var brukt en spesiel type resistor. Husker ikke helt hva den heter men den typen resistor jeg snakker om begynner og brenne hvis den blir utsatt for mer strøm en den er beregnet for. Hvis det har blitt en litt for stertk overspenning her så har de resistorene tatt fyr og svidd av enda flere kanaler. (Husker ikke om det er Sjikt resistor eller trådviklet jeg mener)

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...