Gå til innhold

Skjermkortet tok fyr


rvenes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9018234

Det var jo oppe en post for en stund tilbake om han som knakk skjermkortet sitt i to. Han likte tydeligvis oppmerksomheten, rundt 200k visninger på den tråden. Spoof?

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar
Er vel ikke stort verre enn å sette på den gamle ribba igjen og sende det inn?

 

Ta en lighter å svi litt på original ribba.

 

At du har tatt av ribba har liten innvirkning på det som skjedde tror nå jeg.

Hvis en som jobber med elektronikk (f.eks på verksted) ser på en slik bevisfabrikasjon, så er det lett å se at det er forskjell.

(Lighter setter nemlig sort sot som lett kan gnues av, mens brent elektronikk må du rense med løsemidler.)

Da vil de skjønne at han faktisk skjuler noe/prøver å lure dem.

 

Ville heller forklart det som det er, og se hva forhandler sier.

Hvorfor gjøre seg til kjeltring?

 

PS: Du sier at du tror vannkjølinga ikke forårsaket det, da burde det vel ikke være nødvendig å svindle?

Endret av snole
Lenke til kommentar

Skal sendes i morgen.

Handla av netshop... og dei trur eg er greie.

I allefall så tok eg delvis livet av eit 9800 pro kort også, det var ikkje kjøpt av netshop, men dei sa eg skulle sende det inn til dei også.

 

Kjøpte vannkjøling av netshop, og vannblokka lakk, så det rant ned på kortet og det kom pixel feil. Men det kunne dei ikkje gjere noke med, fordi eg hadde eit Hercuels Prophet 9800 pro, eg sa kun ati radeon 9800 i eposten, så det blei ein missforståelse der.

 

Skal montere ribba igjen no og sende det inn i morgen. Har ikkje hatt tid i jula...

 

 

Leste litt gjennom noen gamle poster og lurte litt på hvordan det gikk med deg og ditt 6800gt som brandt opp? http://forum.hardware.no/index.php?showtop...&hl=krasj&st=60

 

Fint om du oppdaterer oss.

 

Ingenting høyrd frå Netshop enda... hmm dei burde jo ha fått det no. Var jo ankommet sandefjord på netsporinga.

Får sjå kva morgendagen bringer.

Endret av Cornel
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Gratulerer med nytt skjermkort da Cornel, vi får håpe at det ikke gjentar seg!!!!

I og med at du har vannkjøling så får du ta og poste noen gode overklokkings resultater på det nye skjermkortet da, så lenge du ikke er helt pinglete da ;) .

 

For å si det sånn, tror neppe det gjentar seg men for sikkerhets skyld så kan du jo ha et brannslukningsaparat i nærheten (co2)

Lenke til kommentar

Akkuratt det samme som eg hadde fra før.

Overklokking? nja... Har reservator 1 vannkjølingssaken, går innom cpu og vga kortet.

Blir fort varmt når man skal spele da.

 

No ligger cpu'n åp 28 grader ved idle. Har jo ikkje ei vifte i systemet! (kun psu, men den er så støysvak att)

 

AOpen Aeolus Geforce 6800 GT 256MB

Lenke til kommentar
man skal helst kjøre det i 4 dager før man putter noe på saken.. :S

Så mye? 24 timer er vel nok? Tror det skulle holde.

Det går vel med 24 timer, men jeg vil på det sterkeste anbefalle 24 timer, skal fyre opp min vannkjøling i dag eller i morgen, og den kommer til å kjøre i 4 døgn hvertfall ;)

 

Better safe than sorry, miste 15000kr+ for å være litt slapp er en lei sak :)

Forsåvidt, men hva er det som kan gå galt etter lengre enn 24 timer, men som du oppdager før det er godt 4 dager?

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hmmm fant igjen denne posten no...

Kan legge til at den kjøleribba er faen ikkje mykje trygg...

Det knerta det kortet eg fikk i retur også, trur eg, da fikk eg nok av nvidia kort.

 

Nå har eg eit x800xt pe med vannblokk... Fungerer bedre det ja.

 

Har no hatt begge korta ei stund, og ATI'n er klart kaldere...

 

Idle temp på heile sylamitten er 28 grader på cpu og 36 på ati kortet.

Lenke til kommentar

Autch! Det kortet så ikke friskt ut. Overspenning, ev. som har blitt nevnt, en dårlig motstand som ikke likte belastningen den fikk, eller en kombinasjon. Ser tross alt ikke ut som om skaden kom i næheten av RAM/GPU (og dermed kjøleren), men heller strømstyringen. Sikker på at den ikke er voltmoddet, om så hos produsenten av kortet? :whistle:

 

Bra du fikk tilbake på garantien, i det minste finnes det godt service i webshops. Hvilken webbutikk kjøpte du fra?

 

(På sidelinjen: O3 (Ozon) dannes hovedsaklig kunstig ved elektrolyse av oksygen. Dvs. store spenninger i luft. Gamle CRT-skjermer har som kjent ganske greie spenninger enkelte steder i elektronikken, og danner dermed en viss mengde ozon. Med god lufting blir det ikke noe problem, da ville jeg heller bekymret meg for bromerte flammehemmere, klorgasser og tungmetaller en PC spyr ut (ok, tungmettallene frigis ikke akkurat som gass, da :p) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...