Gå til innhold

HL² hardware-var det oppskryt?


Anbefalte innlegg

"Hvorfor drev alle og snakket så mye om hvor bra hardware man kom til å trenge på HL²?

Her inne på forumet snakka man om at man håpet intel hadde sin 4.0GHz cpu

klar til spillet kom ut, noen skulle ha 12GB 4700 ram andre skulle kjøre dobble skjermkort ,og andre skulle ha bro-koble 5 supermaskiner ,stjålet fra asia.

 

Jeg sitter her å spiller nå med 512MB ram og et radeon 9600XT kort

Alle innstillinger på fult- alt går glatt. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva legger du i alle instillinger på fullt?

 

Oppløsning?

AA og AF?

Detaljer?

hm.. innstillingene i spillet er på fult, detaljer på fult

alle grafikk innstillingene i spillet satt på high ,alt på høyeste

innstillingene på skjermkortet er stillt på balansert på mitten.

aa og af skal jeg sjekke når jeg kommer hjem.

 

"med mitt skjermkort ,blir høyeste i spillet 1200 i oppløsning

Endret av War
Lenke til kommentar

Kjører alt på bånn gass jeg, går helt fint.

Har P4 2,8 @ 3,37 (Prescott), 512mb Dual-channel @ 924mhz GoldenDragon, og Fx5900Ultra. Funker flatt, over 1 år gammel pc og duger enda.. :D

 

En kamerat av meg sitter med en XP2000 eller XP1800, 512 333mhz, og et Ti4200!!

Går helt fint hos han, og han kjører såpass greie instillinger at det ser brukbart ut!

 

HL-2 krever ikke mye iforhold til hva vi trodde.

Lenke til kommentar
ikke sjangs at det går glatt med alt på max...

jo da, samme hvor fort jeg kjører gjennom 7 tønner som exploderer sammtidig som 7 menn skyter på meg + et helekopter over hakker det ikke.

ikke det minste tegn til noe galt. vannet ser helt nydelig ut :love:

 

Disse innstillingene du spurte om?

Endret av War
Lenke til kommentar
Kjører alt på bånn gass jeg, går helt fint.

Har P4 2,8 @ 3,37 (Prescott), 512mb Dual-channel @ 924mhz GoldenDragon, og Fx5900Ultra. Funker flatt, over 1 år gammel pc og duger enda.. :D

 

En kamerat av meg sitter med en XP2000 eller XP1800, 512 333mhz, og et Ti4200!!

Går helt fint hos han, og han kjører såpass greie instillinger at det ser brukbart ut!

 

HL-2 krever ikke mye iforhold til hva vi trodde.

Riktignok år vel ikke du noen DX9 effekter ettersom FX serien fra nVidia kjører med DX8.1 som standard. Dette grunnet dårlig ytelse i dx9.

 

Jeg kan også konstatere at min maskin med P4 2.8 (533fsb) 1gig minne og 9700pro fortsatt virker greit, kjører allt på high 1280/1024 og af på 8.

Går helt supert....

Lenke til kommentar
ikke sjangs at det går glatt med alt på max...

jo da, samme hvor fort jeg kjører gjennom 7 tønner som exploderer sammtidig som 7 menn skyter på meg + et helekopter over hakker det ikke.

ikke det minste tegn til noe galt. vannet ser helt nydelig ut :love:

 

Disse innstillingene du spurte om?

Hvis du kjører spillet på de innstillingene kan jeg spise buksene og hatten min.

 

Se på hvilke som helst tester på internett, der skjermkort som 6800non ultra/6600GT og X700XT hakker godt på de innstillingene.

 

Selv mitt skjermkort som er et 6800GT på Ultra hastigheter faller noen få ganger under 30 fps på de innstillingene (1600/1200 allt high AA/AF full)

Lenke til kommentar

Dette har jeg hørt lite om,var vel mere at man trengte et bra dx 9 kort.kan sikkert spille hl 2 med et mx 440 kort,men hvilken glede har man av det.liker og kjøre mine spill i minst 1024x768(eller mere)og bruke AA/AF(4/8) på.og da holder selv ikke et ati 9600 kort ;)

Endret av Traxco
Lenke til kommentar
ikke sjangs at det går glatt med alt på max...

jo da, samme hvor fort jeg kjører gjennom 7 tønner som exploderer sammtidig som 7 menn skyter på meg + et helekopter over hakker det ikke.

ikke det minste tegn til noe galt. vannet ser helt nydelig ut :love:

 

Disse innstillingene du spurte om?

Hahaha.. liten førjulsspøk! Viss det aldri hakkar med dei instillingane der så vurderar faktisk eg å bytte ut mitt RX800 XT PE med 9600 XT.. :roll:

 

Med mitt oppsett er eg av og til under 30fps og det vil eg sei er hakking..

Endret av Gullegutt
Lenke til kommentar
Hmm.. Aldri hørt noe om at du måtte ha utrolig bra maskin for å kjøre HL2 før lanseringen. Det var jo det lave maskinvaren som det ble hypet opp til. Så hvor du har fått dette fra skjønner jeg ikke.

Var jo ikke snakk om hvor bra maskin man trengte, men hvor bra maskin de enkelte skulle kjøpe. Var jo ørten poster av typen vil denne überstateoftheart-pc'en klare å kjøre HL2 glatt?

 

Selv kjører jeg det max detaljer i 1024X768, husker ikke AA\AF men mener de står halvveis til maks.

 

Specs i profil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...