Gå til innhold

Commodore 64 på én brikke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle hatt Blumax med. Det var dødsartig samt H.E.R.O og ELITE. Brukte flere døgn med spilletid på microprose sitt ah64 apache. Tok bare en halv time med loading på kassettspilleren for hvert mission men men... Den gangen var dette top of the pops :cool:

Endret av Bubba-S
Lenke til kommentar
Skulle hatt Blumax med. Det var dødsartig samt H.E.R.O og ELITE. Brukte flere døgn med spilletid på microprose sitt ah64 apache. Tok bare en halv time med loading på kassettspilleren for hvert mission men men... Den gangen var dette top of the pops :cool:

Heh, samme her, bare med MicroProse F-19. Utrolig hva det går an å skvise ut av en maskin med 64kilobyte RAM!

 

Håper de lanserer en "DELUXE" utgave med flere spill. Bluemax var jo konge, da. CaliforniaGames burde absolutt ha vært med!

Lenke til kommentar

Litt spent på hvordan de får lyden ut av det hele. Blir det produsert SID-chiper til bruk i maskinen, viss ikke, hva lydchip bruker de for å emulere den herlige klangen fra Siden?

 

Og når man snakker om spill som absolutt BURDE være med, er det for gale at ingen tenker på Ghost 'n' Goblins.

 

Jeg vet at Last Ninja er sluppet på PC, har spilt eneren og toeren, men begge disse hadde EGA og ingen lyd.

 

Har ennå ikke fått fatt i Last Ninja 3. Er det noen som har det spillet til PC eller vet hvor man kan anskaffe det, send en PM.

Lenke til kommentar
Er vel gamle nyheter men den har ikke vært i salg før nå.

True, tenkte over det jeg også da jeg så nyheten. Jeg tror jeg leste om den på TG i år hvis jeg ikke tar helt feil... Men uansett, det er en koselig oppfinnelse. De skulle lagd sånn av NES og SNES også.

 

*nostalgisk*

Enig, det hadde vært konge. Lengter tilbake til en del av de spillene som fantes til NES.

Lenke til kommentar

Har bestilt denne herligheten av en kamerat som kommer fra statene til jul, og det er synd men dette er den eneste muligheten å få tak i denne herligheten. Det nytter IKKE å bestille den via omveier, som f.eks. Magnum

 

Men siden min kamerat kommer hjem til Norge til jul, så fikk jeg han til å ta med to pakker med 2 joysticker hver. Dette blir morsomt, håper bare den funker på PAL tv'er sidenUSA har NTSC formatet som standard.

 

edit: URL'en kommandoen manglet en 'space' slik at den fungerte. :)

Endret av Kimme
Lenke til kommentar

Dette var et av hovedpoengene i artikkelen for meg:

Maskinen førte nok til at mange fikk interessen for data og har neppe få ferdigutdannede IT-folk på sammvittigheten.

 

Jeg var selv med på 8-bitsgenerasjonen, det var en flott tid. Du slo på maskinen, det kom et lite pip, og så var du igang med å knaste inn ditt eget lille program i BASIC. Brukerterskel i tå-høyde. I dag er det andre boller: det går raskt å laste inn et spill, men det er langt mer tidkrevende å lage egne prorammer. TG var stedet for demoer, i dag er det vel så mye nettverksspilling.

 

Jeg tror de gamle maskinene var med på å legge grunnlaget for datarevolusjonen, men hvis ting ikke er enkelt nok for den nye generasjonen, vil det kanskje gi et tilbakeslag. Modding av denne artige maskinen i artikkelen kan kanskje være det som hjelper noen titalls millioner kinesiske barn igang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Jeg må innrømme at det kunne vært artig. Men - inntil i januar i år gikk jeg rundt og husket hvor vanvittig bra Amigaen min var; så sinnsykt bra grafikk, og bra lyd. "Beast" og "GoldRunner", for ikke å snakke om "Monkey Island"-serien gjorde at jeg satte skikkelig pris på Amigaen min i sin tid.

 

Så - jeg tenkte at jeg skulle sette opp maskinen igjen. _Det_ skulle jeg ikke ha gjort.

 

Grafikken var etter dagens standard en nedtur av dimensjoner, hatet med floppy våknet igjen. Dagen etter kjørte jeg C64 med turbotape + kasettspiller, Amiga og alle mine disketter rett på søppelhaugen. Jeg ødela hele illusjonen og alle minnene om hvor bra amiga en gang var.

 

Moralen er: Nostalgi er best der den er, hvor den var.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...