Gå til innhold

Commodore 64 på én brikke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg må innrømme at det kunne vært artig. Men - inntil i januar i år gikk jeg rundt og husket hvor vanvittig bra Amigaen min var; så sinnsykt bra grafikk, og bra lyd. "Beast" og "GoldRunner", for ikke å snakke om "Monkey Island"-serien gjorde at jeg satte skikkelig pris på Amigaen min i sin tid.

 

Så - jeg tenkte at jeg skulle sette opp maskinen igjen. _Det_ skulle jeg ikke ha gjort.

 

Grafikken var etter dagens standard en nedtur av dimensjoner, hatet med floppy våknet igjen. Dagen etter kjørte jeg C64 med turbotape + kasettspiller, Amiga og alle mine disketter rett på søppelhaugen. Jeg ødela hele illusjonen og alle minnene om hvor bra amiga en gang var.

 

Moralen er: Nostalgi er best der den er, hvor den var.

Er du klar over hva du har gjort? Aner du hva verdien på en c64 er? Tilogmed musikkprodusenter betaler i dyre dommer for c64 bare pga sidprossesoren. Dette er det sykeste jeg har hørt! :no:

Endret av rottert
Lenke til kommentar
Jeg må innrømme at det kunne vært artig. Men - inntil i januar i år gikk jeg rundt og husket hvor vanvittig bra Amigaen min var; så sinnsykt bra grafikk, og bra lyd. "Beast" og "GoldRunner", for ikke å snakke om "Monkey Island"-serien gjorde at jeg satte skikkelig pris på Amigaen min i sin tid.

 

Så - jeg tenkte at jeg skulle sette opp maskinen igjen. _Det_ skulle jeg ikke ha gjort.

 

Grafikken var etter dagens standard en nedtur av dimensjoner, hatet med floppy våknet igjen. Dagen etter kjørte jeg C64 med turbotape + kasettspiller, Amiga og alle mine disketter rett på søppelhaugen. Jeg ødela hele illusjonen og alle minnene om hvor bra amiga en gang var.

 

Moralen er: Nostalgi er best der den er, hvor den var.

Er du klar over hva du har gjort? Aner du hva verdien på en c64 er? Tilogmed musikkprodusenter betaler i dyre dommer for c64 bare pga sidprossesoren. Dette er det sykeste jeg har hørt! :no:

Søppeldynga :nei:

 

 

Har selv 3stk Commodore 64 liggende og alle fungerer :love:

 

joysticken kunne også være artig å skaffe.

Lenke til kommentar
Slipper ikke unna modifisering den heller :D

 

http://www.dtvhacking.info/

hva oppnår man med å modifisere den?

i tilfellet du ikke har lest om hva hackingen av C64 joysticken innebærer så sier jeg det her.

 

det er tre ting man kan gjøre med joysticken, det ene er å koble på ett helt vanlig PS2 tastatur og det andre er å koble på en god gammel (slitt?) orginal C64 kassettspiller, det siste er å koble på en strømforsyning så man slipper bryet med å ladde batterier hele tiden.

 

LOAD 8,1

FOUND BUMPNBURN

DONE

RUN

 

ringer det i noen bjeller?

 

med andre ord, du kan spille alt du vil av gode gamle C64 spill på denne joysticken!

 

den 'sid' brikken som er i joysticken skal vistnok gjøre en meget god jobb i å emulere en ekte SID brikke etter det jeg har forstått.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Vel vel, _minnet om_ er bedre enn den faktiske ytelsen når det gjelder C64/Amiga.

 

Jeg må innrømme at jeg ikke gidder å se 1 pixel og 8 farger, etter å ha spilt Halo 2 eller EVE.

 

Det er som regel en grunn til at enkelte ting går ut av produksjon.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar
Er du klar over hva du har gjort? Aner du hva verdien på en c64 er? Tilogmed musikkprodusenter betaler i dyre dommer for c64 bare pga sidprossesoren. Dette er det sykeste jeg har hørt!  :no:

Hvorfor betaler de det?

Jeg tror jeg har 2 eller 3 liggende :D

Har du hørt om noen som har klart å lage kopi av en sidprossesor som lager like god lyd?

 

Det er grunnen.

Lenke til kommentar
Vel vel, _minnet om_ er bedre enn den faktiske ytelsen når det gjelder C64/Amiga. Jeg må innrømme at jeg ikke gidder å se 1 pixel og 8 farger, etter å ha spilt Halo 2 eller EVE. Det er som regel en grunn til at enkelte ting går ut av produksjon.

Grafikken er rimelig utdatert nå, ja, men mange av spillene er fortsatt geniale. Jeg har en Amiga 500 med skjerm, 3 diskettstasjoner og mus ferdig oppkoblet. Alt jeg trenger å gjøre er å sette i stikkontakten og slå på. Hender faktisk at jeg koser med meg Lemmings, Giana Sisters eller ett av de andre gamle spillene. Ikke ofte, men det er veldig underholdende.

 

Har også en C64 med skjerm, diskettstasjon (på sånn ca. 5 kilo?), kassettspiller og joystick stående på kottet. Har ikke så mange spill på den, så den står der inne. Men har hatt den i bruk for ikke så lenge siden også.

 

At du kjørte den på søppeldynga er ikke så mye ditt tap, ettersom du ikke ville ha den lenger. Men du kunne solgt den på QXL eller andre nettauksjoner. Du får rimelig MYE for en Amiga 500 eller C64 nå til dags, da det er mange som er helt ville etter å få tak i en slik maskin og byr seg ut av hus og hjem (ja, nesten da) bare for å få tak i en når de ser en til salgs. Så at du kjørte den på søppeldynga, er nok mer ett tap for alle nostalgikere der ute... på tross av at du kunne tjent litt penger på det. Det kunne aldri falt meg inn å kjørt noe slikt på dynga...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Lurer på hvordan kvaliteten på stikka er. Det er ikke få C64-stikker som har tatt kvelden av Summer og Winter Games. Men nå koster jo herligheten ikke allverden da.

De burde ha bygget den i en TAC-2, de tålte jo _alt_!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...