Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere på maskinene deres?


Anbefalte innlegg

Denne tråden skulle kanskje ligget under andre diskusjoner, men jeg tok en sjanse.

Jeg har en tendens til å skaffe meg lån og drit bare for å ha det nyeste og beste. Kjapt regnet har jeg brukt ca. mellom 41k og 50k på den jeg har stående på kontoret mitt. Dette er medregnet skjerm, mus/tastatur og høytalere. Er det flere her som føler de har mistet total kontroll på PC innkjøpene sine nå som det er så mange rå komponenter på markedet? Hvor mye koster f.eks. riggen du sitter på nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Riggen jeg sitter på har jeg vel betalt omtrent 8000kr for, seff ikke betalt alt selv. Se specs i profil.

 

Føler ikke jeg har mista kontroll over innkjøpene mine, men virker som om det blir mer og mer.

 

EDIT: Regna over på nytt, og kom fram til at jeg vel har betalt omtrent 8000kr for maskinen, alt inkludert.

Satte også opp en handlekurv på Komplett med et nesten helt likt system som jeg har, og kom til 10345kr. :)

Endret av reeeeg
Lenke til kommentar

Flytter denne til annet om hardware ;)

 

Selv bruker jeg som Vike sa: for mye ifølge samboer.....

 

Tipper jeg gjennom min lange karriere har passert både 200 og 300 k i kjøp av dubeditter. Dog har jo alt rast i pris, så totalt sitter jeg ikke på noe mer enn tilsvarende 50 k i dagens marked (liker jeg å tro, men skulle jeg solgt det på bruktmarked hadde jeg vel kun fått 20 k for alt)

Lenke til kommentar

ehm,, tør ikke regne på det :p

sitter med

1xshuttle m xp2500/512mbminne/160gb/wlan hdd +++

1x xp3000, dvd,dvd-rw,200gbhdd,gigabil, 9800pro aiw, +++

1x server, filserver, ca 1,6TB hdd, 512mb, 1800mhz, gigabit++++

1x server/firewall&router, 1200mhz,256mb,50gbhdd,gigabit

1xmini itx sak,m/mye snax i bilen

2x17"lcd, 1x19"lcd, 1x17"crt, 4port vga/ps2 switch

5p gigabit switch

multifunksjonsskriver, laserskriver og fotoskriver.

dette m.m

vet ikke modellnavnene på alle komponentene,,, men har brukt mye penger,,,

noen som kan tenke seg hva dette vil koste i dag?

Lenke til kommentar

Dette året har jeg faktisk ikke kjøpt noe til hoved-PC-en. Det siste jeg kjøpte, var et R9800Pro (forrige års julekalender), og sammen med en 2.8GHz prosessor og 1GB RAM, holder det fremdeles tritt i alle spill.

 

Derimot har det blitt en snau terrabyte ekstra i filserveren, men det er ikke mange tusenlappene det er snakk om. Også et EOS300D, da.

 

Kanskje 10-12k på et år..

Lenke til kommentar

hmm...

 

Kabinett ca 500

PSU ca 700

HK ca 1000

CPU ca 1300

HDD ca 2700

DVD brenner ca 600

Tastatur & mus ca 1000

skjerm ca 3400

Skjermkort ca 3500

Ram ca 1600

 

Totalt ca 16 500

 

Var det jeg kjøpte tingene for som sitter i maskinen min nå, men så kan du trekke fra momsen, kjøpte tingene når jeg bodde på svalbard :p

 

EDIT: glemte ram

Endret av svalbard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...