Gå til innhold

5 Filmer du må se før du dør


InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min liste:

4. Get rich or die Tryin'

9172687[/snapback]

Skal vell egentlig ikke si noe her, ettersom jeg ikke har sett filmen, men det er en grunn til at jeg ikke har sett den, og det er de uffatelige mange grufulle anmeldelsene av den :)

 

Syntes du filmen er bra, eller at den er så dårlig at man bare "må se den"? :p

Lenke til kommentar

Denne tråden kan klassifiseres som en telletråd. Dette er ikke ønskelig på forumet. Ønsker dere å debattere dette, kan dere opprette en ny tråd rundt emnet generelt i Tilbakemeldinger om forumet eller fortsette i Hva menes egentlig med telletråd? Hvorfor stengt?

 

Jeg tillater meg å sitere et avsnitt om telletråder fra Informasjon om musikkforumet:

 

Om telletråder og hvorfor de ikke er ønskelig

 

Vi ser at det sammensatte ordet telletråd dukker opp her. Vi ønsker ikke telletråder fordi de bidrar til å gjøre forumet kvantitativt, på mange måter det motsatte av et kvalitativt forum. Et kvantitativt forum består som oftest av en rekke oppramsinger og katalogliknende oppføringer i emner som er så smaksmessig individuelle at de ikke gagner flesteparten av de som leser. Et forum hvis ti øverste og mest "populære" tråder består av "Hva hører du på nå?", "Hva er din favorittartist?", "Hva er din favorittsang?", "List opp gode låter" osv gir ikke leseren tilstrekkelig grad av kvalitativ informasjon, som nettopp et forum bestående av sjangerdiskusjon og -anbefalinger, artistdiskusjon, filosofering rundt musikk osv gjør. Mange spør seg hvorfor vi ikke tillater det som angivelig er populært. En telletråd er kun populær i den forstand at det ikke krever noe som helst av den som poster annet enn kunnskap om sin egen smak. Å liste opp sin egen smak i favorittsammenheng plasserer ikke brukerens kunnskap i en mer emnespesifikk sammenheng og gir derfor lite mening til flertallet av leserne. Dette gir kvantitativt og essensløst innhold, noe vi ikke ønsker.

 

Informasjonen i dette sitatet er like gjeldende for film som for musikk. Fordi vi ønsker et forum basert på kvalitet og ikke kvantitet, må denne tråden stenges. En ny tråd om samme emne kan eventuelt opprettes, men da må fornuftsgrunnlaget kreve at man begrunner sine anbefalinger.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...