Gå til innhold

Hva menes egentlig med telletråd? Hvorfor stengt?


Anbefalte innlegg

Heisann! :)

 

Har sett noen poster blitt stengt grunnet at de blir kategorisert som en "telletråd" ..

 

Personlig så har jeg vel knapt nok bidratt i "slike tråder", så for meg så er vel egentlig ikke så farlig hvorvidt de blir stengt eller ikke, men jeg blir allikevel litt nyskjerrig på en liten ting;

 

Når jeg tenker på en "telletråd", så ser jeg for meg en tråd hvor flere/mange brukere poster en haug med poster, som egentlig ikke har noen konstruktiv funksjon, og dermed så får denne brukeren "ufortjent" mange poster i PostCount'n sin, ..noe som da vil kanskje bli "feil" i forhold til hvor mye denne brukeren EGENTLIG har bidratt dette forumet med.. Derfor blir dette slått ned på, og det er jo greit nok.. Eller om det bare er fordi tråden i seg selv egentlig ikke har hverken mål, eller mening..

 

Det jeg egentlig lurer på er hvorfor slike tråder blir stengt? I hvert fall i off-topic -avdelingen, hvor postene ikke blir "registrert".. Hva er grunnen? De gjør jo ingen skade, og hvis det kan more de brukerene som er aktive i tråden, så; Hvorfor ikke?

 

Er vel egentlig ingen kritikk dette, er vel bare av ren nyskjerrighet jeg lurer..

 

Denne skulle vel kanskje bli postet i "tilbakemeldinger", eller noe lignende, men siden det er "Telletrådene" i Off-Topic -avdelingen jeg mest er nyskjerrig på, så prøver jeg her, enn så lenge.. :)

 

Såh; Noen som vet?

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det betyr heller ikke at det er brukerne som bestemmer hva som er tillatt eller ikke. "OT-baren" og resten av "Off topic" er som alle andre forum her regulert av retningslinjene og nettiketten, og det er forumstyrets privilegium å avgjøre hva som er ønsket innhold her, og moderatorenes oppgave å påse at dette etterleves.

 

Vi ønsker et forum hvor folk flest får lyst til å bidra, uansett alder og interesser, og da må det være en viss kvalitet på bidragene. Dette er de fleste brukere interessert i, og da må vi alle bidra til at nivået opprettholdes.

 

Litt av svaret finnes vel der, om forumet hadde vært fullt av telletråder, hadde det vært mer som den gamle tittelen: Søppel

Endret av kjehaako
Lenke til kommentar

Joa.. ligger nok noe i det! :)

 

Det var vel bare det at siden de ikke egnetlig gjør noen skade, og faktisk mange brukere "sosialiserers" av og til via slike tråder, så..

 

Utslaget for at jeg startet denne tråden var vel den "brukeren over deg" -tråden, som faktisk nådde til side 100 før den ble stengt.. Det betyr jo at det er en viss interesse i den tråden.. så hvorfor ikke bare la den dø ut av seg selv, til interessen er borte?

 

Men, ja.. skjønner poenget du hevet ut, og som B|Real skrev, og jeg tar den..

Lenke til kommentar

Etter en kjapp titt gjennom den overnevnte tråden, fikk jeg inntrykk av at folk stort sett skrev et eller annet pjatt om brukeren over, slik at de selv kunne få egoet sitt tafset på av en annen bruker.

 

Altså, når bruker 1, med en ost i avataren sin og "Metallica rular gaten" skriver noe om brukeren over seg, og bruker 2 skriver "Bruker 1 har en ost i avataren sin og liker Metallica"... hva er egentlig poenget?

Lenke til kommentar
Det jeg egentlig lurer på er hvorfor slike tråder blir stengt? I hvert fall i off-topic -avdelingen, hvor postene ikke blir "registrert".. Hva er grunnen? De gjør jo ingen skade, og hvis det kan more de brukerene som er aktive i tråden, så; Hvorfor ikke?

6051222[/snapback]

 

Det blir som spamtråder, i trådformat. Vil garantert mene det tar skade om man trykker inn på Ot-Baren og det eneste man finner er emner som "hvor mange bamser har du?", "Hvilket dyr tenker du på akkurat nå", "Hvilken farge har du på veggene på rommet ditt?" osv. Da blir hele kategorien spammet ned. Det er et problem den dag idag at flere brukere klager over nivået, spesielt i OT-Baren.

 

Skal man opprette en tråd så bør det være en viss krav til kvalitet. Telletråder har sjeldent/aldri det. I tillegg er det ikke utelukket at off topic en gang kan bli med i postcounten.

 

Edit; Angående "brukeren over deg" så kunne den ha vært et fint bidrag den, men den utviklet seg til en spammeorgie.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Etter en kjapp titt gjennom den overnevnte tråden, fikk jeg inntrykk av at folk stort sett skrev et eller annet pjatt om brukeren over, slik at de selv kunne få egoet sitt tafset på av en annen bruker.

 

Altså, når bruker 1, med en ost i avataren sin og "Metallica rular gaten" skriver noe om brukeren over seg, og bruker 2 skriver "Bruker 1 har en ost i avataren sin og liker Metallica"... hva er egentlig poenget?

6051357[/snapback]

Nei, poenget er jeg enig med at ikke er stort.. og jeg så selv slutten på den tråden, og noe spesielt høyt nivå var det jo absolutt ikke! :) Mitt lille poeng var at så lenge noen brukere har det gøy med dette lille konseptet, så hvorfor ikke.. Så lenge den bare er til "glede" for noen, da kunne den like så gjerne være.. Men, noen kvalitetstråd var det overhodet ikke! :)

 

 

Det jeg egentlig lurer på er hvorfor slike tråder blir stengt? I hvert fall i off-topic -avdelingen, hvor postene ikke blir "registrert".. Hva er grunnen? De gjør jo ingen skade, og hvis det kan more de brukerene som er aktive i tråden, så; Hvorfor ikke?

6051222[/snapback]

 

Det blir som spamtråder, i trådformat. Vil garantert mene det tar skade om man trykker inn på Ot-Baren og det eneste man finner er emner som "hvor mange bamser har du?", "Hvilket dyr tenker du på akkurat nå", "Hvilken farge har du på veggene på rommet ditt?" osv. Da blir hele kategorien spammet ned. Det er et problem den dag idag at flere brukere klager over nivået, spesielt i OT-Baren.

 

Skal man opprette en tråd så bør det være en viss krav til kvalitet. Telletråder har sjeldent/aldri det. I tillegg er det ikke utelukket at off topic en gang kan bli med i postcounten.

 

Edit; Angående "brukeren over deg" så kunne den ha vært et fint bidrag den, men den utviklet seg til en spammeorgie.

6051484[/snapback]

 

Jeg er enig at tråder bør ha en "viss kvalitet", selv her i off-topic -delen.. Det var bare det at når en post når side 100, så har jeg på følelsen av at den tråden var mer til "glede" enn den var til "plage", liksom..

 

Men, igjen.. var egentlig ingen kritikk dette, men mer et spørsmål av nyskjerrighet..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har tenkt en del på dette... Telletråder er noe herk og stenges rettmessig, men jeg ser likevel hele tiden tråder som stort sett bare består av oppramsing av blant annet filmer, låter eller spill, uten noen som helst form av omtaler. Jeg kan umulig se hva godt disse trådene har å bidra med, de er heller en form for egotafsing som Psilocybe beskrev, bortsett fra at deltakerne utelukkende tafser seg selv. Det hele blir en tåpelig og pretensiøs konkurranse, hvor konkurrentene prøver å fiske kred ved enten å ramse opp mest eller riktigst. Jeg tror ikke mange faktisk sjekker ut låtene som nevnes i "beste sommerlåt"- tråder, mesteparten av tiden brukes vel heller på å pønske ut en slående liste så man kan e-levere (hihi) e-goet (HAHAHAH) sitt enda litt mer.

Disse trådene er latterlige og teite og bør stenges.

Hvorfor lar da moderatorene mange av disse trådene leve?

 

EDIT: Glemte spørsmålet...

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...