Gå til innhold

5 Filmer du må se før du dør


InsertNumLock

Anbefalte innlegg

1. Shaun of the Dead

2. Die Hard

3. The Good, The Bad and The Ugly

4. Sin City

5. The Shining

 

og som den film nerden jeg er må jeg bare legge til 5 til

 

6. Fear and Loathing in Las Vegas

7. Collateral

8. One Night at McCools

9. The 51st State

10. Villmark

7719776[/snapback]

 

Så fordi du mener du er en filmnerd, altså du kan og vet mer om film enn andre, så bør du få lov til å nominere dobbelt så mange filmer som alle andre?

 

..og hvis du mot all formodning fortjener denne muligheten, så vil du nominere "One Night at McCools" og "The 51st State", bare for å understreke hvilken "filmnerd" du er ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Shaun of the Dead

2. Die Hard

3. The Good, The Bad and The Ugly

4. Sin City

5. The Shining

 

og som den film nerden jeg er må jeg bare legge til 5 til

 

6. Fear and Loathing in Las Vegas

7. Collateral

8. One Night at McCools

9. The 51st State

10. Villmark

7719776[/snapback]

 

Så fordi du mener du er en filmnerd, altså du kan og vet mer om film enn andre, så bør du få lov til å nominere dobbelt så mange filmer som alle andre?

 

..og hvis du mot all formodning fortjener denne muligheten, så vil du nominere "One Night at McCools" og "The 51st State", bare for å understreke hvilken "filmnerd" du er ?

7744718[/snapback]

Hæ!? Hvorfor er folk så jævla idiotiske her!? det er mange fler som har sagt fler en 5 filmer. Hvorfor akkuratt angripe meg, og jeg mente ikke at jeg er en film nerd på en seriøs måte. herregud!

Endret av Exclusive
Lenke til kommentar

Veldig enig med LarsP på første side...

 

Ikke helt sikker på rekkefølgen (bortsett fra den første) så de kommer i litt tilfeldig rekkefølge..

 

* Bowling for Columbine

* American History X

* Hitchhikers guide to the galaxy

* Die Hard

* Gudfaren

* E.T.

Endret av Yaricks
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

1. Pulp Fiction

2. Forrest Gump

3. Citizen Kane

4. The Shawshank Redemption

5. The Godfather

 

Og det, damer og herrer, er fasiten. Disse MÅ du se før du dør :thumbup:

 

Skjønner egentlig ikke hva LOTR har å gjøre på disse listene. Jeg har selv alle 3 (extended boxes såklart), og å se dem i rekkefølge med surround og lerret er en fin opplevelse, men ikke noe du må gjøre før du dør.

Endret av Speik
Lenke til kommentar

5 filmer du må se før du dør. Tilfeldig rekkefølge.

 

-Gudfaren

-Forrest Gump

-Pulp Fiction

-Hjortejegeren

-Frihetens regn

 

Alle disse er vel ganske typiske i denne tråden. Grunnen til at jeg mener man må se akkurat disse filmene er hvor viktige plasser de har i filmhistorien og selvfølgelig min subjektive mening om hvor gode de er.

Lenke til kommentar

1: The Shawshank Redemption - En genial og smart film om en fengselsflukt.

2: The Green Mile - Trengs ingen forklaring. MÅ sees.

3: American History X - Trenger heller ingen forklaring. Knallsterk film.

4: Top Gun - Kjempegrell film med F14 Tomcat, Tom Cruise og oppnedflyging :fun:

5: Forrest Gump - Tom Hanks' beste rolle i min mening. Utrolig bra og morsom film med, knallgodt manus og utrolig bra gjennomført.

Endret av edge
Lenke til kommentar

1. Saw: Filmen er en perfekt blanding av Skrekk, Thriller og Splatter. Genialt plott som virkelig sjokkerer. Beste filmen jeg har sett. 2ern og 3ern er bare søppel i forhold.

2. Black Hawk Down: Beste krigsfilmen, kanskje litt klisje film. Men den får fram amerikanske soldater og somalske opprørere sin side av krigen, midt i et konstant løp av action.

3. Snatch: Morsomste plottet noensinne. Etter min mening bedre en Lock, stock and two smoking barrels. En film alle kan le av.

4. The Matrix: Filosofisk action vil jeg kalle denne filmen. Banebrytende action, som til og med i dag kan nytes.

5. One Tree Hill: Dette er ikke en film, som de fleste vet. Men vis jeg kunne velge imellom å se 5 filmer før jeg dør, eller denne serien. Så hadde jeg valgt denne serien. Tror denne quoten her sier nok om serien for seg selv.

 

Sakt av Lucas i serien:

My name is Lucas Scott. I'm a senior at Tree Hill High School. I play basketball -- at least I used to. I have a girlfriend -- at least I used to. And I have a best friend. Tree Hill is just a place somewhere in the world. Maybe it's a lot like your world, maybe it's nothing like it. But if you look closer, you might see someone like you. Someone trying to find their way. Someone trying to find their place. Someone trying to find their self. Sometimes it seems like you are the only one in the world who's struggling, who's frustrated, or unsatisfied, or barely getting by. But that feeling's a lie. And if you just hold on, just find the courage to face it all for another day, someone or something will find you and make it all okay. Because we all need a little help sometimes. Someone to help us hear the music in the world, to remind us that it won't always be this way. That someone is out there. And that someone will find you.
Lenke til kommentar
The Departed

7891504[/snapback]

Denne filmen er bra, meget bra, men det at jeg hadde sett originalen (ja, den er en kopi) fra før ødela hele slutten for meg. Selv om slutten ikke var 100% identisk, så var det nok til at jeg med en gang husket alt som skjedde, og dermed ikke kunne nyte den fullt ut.

 

Listen min kommer senere :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...