Gå til innhold

X850XT og X850XT PE - Dukket opp på komplett.no


PrayingMantis

Anbefalte innlegg

http://komplett.no/k/kl.asp?bn=10488

 

Sapphire kortene et stykke ned på siden. Igår så jeg at X800XT og X800XT PE var der men at det stod ubekreftet dato 2005-02-01. Nå står det at disse som er det nyeste av det nye KAN komme inn om 10dager. Er dette bare sprøyt eller hva ? Prisene er også veldig nice. Har de fått inn et par stykker som har blitt "tatt" rett foran øya mine eller ettersom de ikke lå der igår :roll:

 

Om de kommer inn før nyåret så SKAL jeg ha Sapphire X850XT PE :dribble:

 

EDIT: Funker det å legge inn bestilling nå om jeg vet at jeg skal ha det ? Burde jo funke som et køsystem ? :ermm:

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo ikke særlig stor forskjell på X850XT PE og X800XT PE, utenom 20Mhz eller er det kanskje 30? på core.

 

Håper ATi kutter ut noen produkter nå, de har forvirrende mange kort med teknologi som overlapper hverandre nå.

 

Synes egentlig at X800XT PE er et mer atraktivt kort en X850XT PE. X850 kortet trekker mer strøm en et 6800Ultra kort, produserer mer varme, samt har ikke mulighet for SLi, noe jeg ser på som en gullrot.

 

Nuvel... Vi får håpe at tilgjengligheten blir bedre nå enn på X800XT PE (Press Edition) :cool:

Lenke til kommentar
hva er så spesielt bra med X850XT og XT PE, tester viser jo at X850 kortene bare er et par fps foran ! :thumbdown:

Må huske på at X800 er nesten helt identsik med X850, X850 (R470) er bare enda mer optimaliser på hastighet. Prosessen er også fremdeles den samme 130nm som på X800 (R420) X850 har derrimot native PCIe

 

Tipper også den er et forsøk på å fikse opp dårlige yields i high-end på X800 serien.

Lenke til kommentar

Akkurat som en annen her sa. Tilgjengelighet... Har vært på jakt etter Sapphire X800XT PE i lang tid nå, men de finnes jo ingen steder. Kan kjøpe Asus kortet med samme kjerne men det er jo langt over 1000 lappen dyrere og det har jeg ikke råd til. Har satt streken ved ca. 4 lapper og da går jeg ikke voldsomt mye over. Det at 850 serien ikke er KJEMPE mye bedre sier seg jo selv. Det skal jo bare være et lite hakk bedre da det er på 800 tallet av denne serien. Samme som med Nokia telefoner. 6110, 6150 osv osv.

Om man da får et "litt" bedre kort til samme prisen og det faktisk er tilgjengelig så kjøper man jo seff det, no questions asked...

Lenke til kommentar
Raptor' date='14/12/2004 : 15:06'] Tipper også den er et forsøk på å fikse opp dårlige yields i high-end på X800 serien.

neppe!

å det du sa om at det ikke er noen serlig forsjell fra x800xt pe til x850xt pe er jo heller ikke riktig! x850 er jo et helt annet brikke sett enn x800! og hoved grunnen til at 850serien kommer er pga det er så vansklig å lage nok x800 kort til butikkene!

de som jobber i ATI er ikke dumme! så de lager ikke et helt nytt kort hvor det ikke er noe merkbarig forsell fra forgjengeren, hvis dette kortet koster mer. da kjøper jo INGEN dette(bortsett fra idealister) og de taper MASSE penger på det!

 

ATI skal ko også seffølgelig lage et "vi er best" kort for å triumfere omver nVidia. det skjønner jeg godt! hadde gjordt det samme selv!

Lenke til kommentar
Raptor' date='14/12/2004 : 14:06']
hva er så spesielt bra med X850XT og XT PE, tester viser jo at X850 kortene bare er et par fps foran !  :thumbdown:

Må huske på at X800 er nesten helt identsik med X850, X850 (R470) er bare enda mer optimaliser på hastighet. Prosessen er også fremdeles den samme 130nm som på X800 (R420) X850 har derrimot native PCIe

 

Tipper også den er et forsøk på å fikse opp dårlige yields i high-end på X800 serien.

Hmm, forstår jeg det riktig.. man må kjøpe X850 hvis man skal få ekte PCI-Express ?

 

X800 PCI-E kort er egentlig AGP kort med en slaks overgang til PCI-E ?

 

Grunnen til at jeg spørr er at jeg skal kjøpe meg Shuttle SB95P

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...