Gå til innhold

X850XT og X850XT PE - Dukket opp på komplett.no


PrayingMantis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så vidt jeg vet har det vært XT PE å få tak i hele tiden. MPX og Netshop har hatt dem lenge. Mulig de er utstolgt for øyeblikket, men de har hatt dem stort sett hele tiden.

Veldig merkelig at det bare er du som har sett dette da. Er vi alle andre blinde små mus ? ;)

Fikk tak i mitt Sapphire X800XT PE i midten av November. Ifra MPX, så jeg tror at du må ha leita litt nøyere :yes:

Nettbutikkene oppdaterer alltid listene når de får nytt, men HW.no setter det ikke på listene sine alltid :whistle:

 

Tilgjengeligheten på X850 skal være bedre en X800 :thumbup: Det tror jeg er en grunn til at ATI lanserer X850 serien, ny type ram brukes for å unngå ram-mangelen. Og selvsagt siden det er 3% bedre enn et Nvidia 6800 Ultra kort, så jeg regner det også som en grunn :hmm:

 

De som ikke har fått tak i sitt X800 serie kort enda, vil jeg anbefale et x850 serie kort :thumbup:

 

Siden ytelse forskjellen er minimal på X800XT PE og X850XT PE (6% bare :nei: ), vil jeg heller vente på kortet med R520 chipen :thumbup:

 

Artikkel:

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=12393

 

Utdrag ifra artikkel:

Uansett vil R520-brikken bli lansert en gang i løpet av 2005, trolig i første halvdel. Brikken får hardware-støtte for DirectX 9.0c (PS/VS 3.0) og kanskje også DirectX 10 (Microsoft WGF). GDDR3-minne vil også bli tatt i bruk.

 

Med vennelig hilsen

[WarRUs]AlucarD alias DocF666 :D

Lenke til kommentar

R480 er "transistoroptimisert" som man kan kalle det, de har endra litt på layouten i kjerna nettopp pga yields. At de fikk 20MHz mer ut av kjerna er vel bare et pluss?

Grunnen for at ATi fortsatt opprettholder X800 serien er nettopp fordi X850 bare kommer i PCIEx hittil. Jeg tipper at X800 serien fases ut hvis ATi bestemmer seg for å lage AGP rev. av R480.

Lenke til kommentar
Ser at netshop har powercolor x800XT PCI-E kort til 4250kr og de har det faktisk på lager. Jeg vurderer sterkt om jeg bare skal bestille det selv om jeg syntes det er litt overpriset  :ermm:

(ville ikke sagt det forhøyt om du har planer om og kjøpe det :whistle:................ )

 

Edit:Tror jeg ville ventet på X850XT på komplett til 3990kr.......(har bestilt et selv) men hvis r520 kommer innen april, venter jeg.........

 

Edit: de hadde vist 20+ på lager............

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar

Har bestilt ett x850xt kort ,ytelsen er sikkert mye det samme ,men kjøler løsningen er etter min oppfatning langt bedre på 850 kortet ,som også fører til mindre støy.

Kortet har etter det jeg kan se dual dv og støtter HDTV

Dette kortet dekker riktig nok neste pci slott ,men det er vel neppe noen brukere av x800xt som ville plassert et pci kort der uansett.

Lenke til kommentar
hehe x800xt pe er ikke så vansklig å får tak da så

 

netshop får inn kort gansk offte jeg kjøpe mitt før i begynes å¨septemer elns

Vel, situasjonen er en helt annen idag. Desember måned har det vært helt dødt overalt. Trust me jeg har sjekka daglig. X850 serien kommer sikkert ut før de får inn nye X800XT og X800XT PE kort med PCI-Express så da er det vel en smal sak. Går seff for X850XT PE.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...