Gå til innhold

Noen som har fått bruk for kampsport på gata?


Anbefalte innlegg

Oj...

Nå er det en stund siden jeg trente TaekWon do (GTF), men det der hørtes jo bare sinnsvakt teit ut. Husker jeg trente som et helvete for å klare 50 pushups på første gradering. (Da var jeg 8/9 år). Mulig de har gjort om opplegget helt nå som slikt har blitt så populært.

 

da sr det ut til at vi snakker om helt forskjellige ting, kampsporten har forfalt de senere år, noe av det samme som faren min sa når han fikke se treningene våre, han drev selv med kampsport for en stund tilbake..

 

Mente ikke deg, men det er utrolig hvor mange folk som begynner med feks. TaekWon Do for å gjøre akkurat det. Rare greier.

Enig med deg der, kjente det verste svake slum menneske som begynte på kamsport for å banke folk, han var for slapp til å møte opp på treningene da :roll:

 

Igjen, det er jo temmelig fucked. En skal jo kunne vise at man behersker å bla. kunne gå kamper for å progressere med graderingen. Hvilket sted er det du har trent btw.? Eller hvor de bedriver en slik praksis.

strømmen tong-il :blush: , nå må det nevnes at enkelte der er gode, men dette er da de to-tre sønnene til masteren og en slags innerste krets..

 

Skal du ha en sport der du slipper å sparke kan du begynne med boksing. Krav Maga har heller ikke så veldig mye spark tror jeg.

thanks :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, har brukt det jeg hadde lært en gang. Det var når jeg gikk på u. skolen. I åttende skulle alle tøffe seg på meg fordi jeg kom ofte i avisene (var mange stevner, og klubben skulle ha meg imed i lle avisene :blush: ).

 

Hver gang noen skulle bølle så gikk jeg, gadd rett og slett ikke slåss. Ble bøllet rundt av alle til slutt.

 

En dag gikk det så langt at en hoppet opp på ryggen min og la armen sin rundt halsen min for å kvele meg (noe han aldri skulle gjort). Som en refleks kastet jeg han rundt slik at han landet hardt i gulvet. :no:

 

Eneste positive var vel at de sluttet å plage meg.

 

Men jeg sluttet med kampsport i 00\01 fordi klubben ble så alvorlig dårlig til slutt, til og med treneren sa at han ikke var der for våres skyld men for å trene seg selv. :(

Lenke til kommentar
Eneste kampsportutdøverne som hadde skremt dritten ut av meg er vel boksere og kickboksere. De hjelper ikke å slå på de engang. Forbanna stålfolk.

da skal jeg love deg at du ikke har sett karate utøvere samt andre utøvere fra østlige kampsporter FIGHTE!

Har en kompis som harn drevet med karate i mellom 6-10 år, er IKKE 100% sikker.

Han ble sett på som en av de største talentene i Norge. Han ble Norgesmester og kom på 4.plass i en turnering i Tyskland.

Gutten har nå gått på kick-boksing ei god stund, og han er bare SJUK!

Er det noen jeg ALDRI i verden skulle tenke meg å sloss mot, så er det han. Pr. dags dato er han 18 år. Helt vilt.

 

Har selv gått på Judo når jeg var yngre, og angrer fortsatt på at jeg slutta.

Hadde faktisk talent.

 

Men tilbake til det der med å bruke det du har lært.

Jeg lærte at jeg fikk bruke det, så lenge det var i selvforsvar. (Men så lærer man jo ikke spark o.l. i Judo da..)

Lenke til kommentar
Vel, har brukt det jeg hadde lært en gang. Det var når jeg gikk på u. skolen. I åttende skulle alle tøffe seg på meg fordi jeg kom ofte i avisene (var mange stevner, og klubben skulle ha meg imed i lle avisene  :blush: ).

 

Hver gang noen skulle bølle så gikk jeg, gadd rett og slett ikke slåss. Ble bøllet rundt av alle til slutt.

 

En dag gikk det så langt at en hoppet opp på ryggen min og la armen sin rundt halsen min for å kvele meg (noe han aldri skulle gjort). Som en refleks kastet jeg han rundt slik at han landet hardt i gulvet.  :no:

 

Eneste positive var vel at de sluttet å plage meg.

 

Men jeg sluttet med kampsport i 00\01 fordi klubben ble så alvorlig dårlig til slutt, til og med treneren sa at han ikke var der for våres skyld men for å trene seg selv. :(

trist :(

 

Jeg hater det når personer som er underlegne deg bare skal tøffe seg fordi de vet at du ikke orker å skade dem alvorlig,har selv skjedd med meg..

Men kanskje ikke til den grad som du beskriver :no:

Endret av Havana
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hei.

 

Jeg er en 15 år gammel gutt som har gått på karate siden jeg var 8.

For tre uker siden var jeg i byn: (bergen) Og jeg kan være glad for at jeg knew some shit!! :p

 

Tre pakistanere angrep meg, han ene hadde kniv.

Jeg forstod kjapt at det var å banke eller bli banket og rundstjelt.

Så jeg gjorde det jeg kunne, til de tre ikke kunne stå mer.

Jeg er ikke sikker, men jeg skadet en av de alvorlig.

Jeg ble redd, og løp.

 

Eneste gang jeg har hatt brul for kampsport på gaten.

 

Burde jeg fortelle politiet om dette? :dontgetit:

Er jo lite lurt å angripe noen som har kniv da. Hvis du ikke har trent med kniv i minst 5-6 år bare knivrelatert. Flaks at du kom unna med livet i behold. Var en sjanse å ta syntes nå jeg. Du skal være ekstremt dyktig for å kunne forsvare deg med kniv.

 

Men når de angriper med kniv så står det også om livet så da er det deg eller dem.

 

Bare nyskjerrig. Åssen fikk du fjernet kniven og samtidig distrahert de 2 andre?

 

Har selv drevet med kampsport i over 10 år.....

Lenke til kommentar
Det bare tull.

Mot en som har kniv er du hjelpesløs no matter what.

Er det i tillegg fler enn en person skal du være ufattelig sterk også.

 

Sjekk ut 'Rallarsving' da de var på besøk hos han 'self defense'-fyren i USA.

hva er det med sterk? det er har ikke mye å si hvor sterk man er, men hva ferdigheter, kunnskap, kontroll og erfaring en har. og kommer en mot deg med kniv, så har du ikke helle på din side nei, men jeg har bland annet en far som er politimann, som har bemannen et par sykinger som har gått i han med kniv. (uten noe slags våpen selv.) så ikke noe No matter what!

Endret av espinos
Lenke til kommentar

Right, så når verdens fremste selvforsvarseksperter sier det er nytteløst mot noen som har kniv så aner ikke de hva de prater om?

 

De han har bemannet har nok vært påvirket av ett eller flere narkotikum, det kan ikke sammenliknes med en edru person.

Hadde jeg løpt rett frem mot deg med en kniv i hånden hadde du fått veldig alvorlige skader uansett hva du hadde prøvd på.

 

Så du mener at en 'lett' kan hanskes med 3 personer på en gang uten å være sterk? Værsåsnill a'.

Blir du overmannet har teknikk ikke en dritt å si.

Lenke til kommentar
Right, så når verdens fremste selvforsvarseksperter sier det er nytteløst mot noen som har kniv så aner ikke de hva de prater om?

 

De han har bemannet har nok vært påvirket av ett eller flere narkotikum, det kan ikke sammenliknes med en edru person.

Hadde jeg løpt rett frem mot deg med en kniv i hånden hadde du fått veldig alvorlige skader uansett hva du hadde prøvd på.

 

Så du mener at en 'lett' kan hanskes med 3 personer på en gang uten å være sterk? Værsåsnill a'.

Blir du overmannet har teknikk ikke en dritt å si.

Herregud da Goophy, han har sikkert sett utallige japanske slåssefilmer. Utrolig hva du lærer av det! :!:

Lenke til kommentar

Det blir mer og mer bråk i byen her for tiden, og jeg som aldri har gått på noen kampsport føler meg ikke alltid trygg. Er selv ganske stor på nesten 190cm og rundt 80kg, men dog, er 15 år. Hva hjelper vel det? Trener litt med vekter osv, men hjelper jo ikke om jeg plutselig havner i en situasjon og jeg ikke engang kan slå (dvs. jeg har aldri prøvd å slå noen, siden jeg aldri har havnet i bråk). Kan liksom aldri føle meg trygg. Noen tips fra folka her? En slags "Lær selvforsvar" bok/side som kan hjelpe meg litt til å føle meg tryggere? Tror alle her kan innrømme at man føler seg tryggere hvis man kan legge inn et slag eller to enn å gå rundt . Har selv en kamerat som ble nærmest utsatt for blind vold, da jeg uheldigvis ikke var der. Hadde jeg vært der hadde jeg alikevel prøvd iallefall, men hvis jeg kunne slått kunne jeg faktisk kunnet beskytte kameraten min. Jeg er ABSOLUTT ikke interessert i bråk eller slossing. Vil bare kunne beskytte meg selv sånn nogelunde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...