Gå til innhold

Noen som har fått bruk for kampsport på gata?


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om noen har sagt det før siden jeg ikke har lest gjennom alle 9 sidene men jeg tror ikke på denne historien helt. Kan hende det er noe sannheten i den men den er da fortsatt ganske pynta på.

 

a) Hvordan greier du å forsvare deg mot 3 stk som angriper deg samtidig (for å ikke nevne at du bare er 15 år. Hvor gamle var de pakistaerne? 12?). La oss si hvis en slår mot ansiktet, en annen bakfra. Allerede nå har du problemer og vi må ikke glemme at det er en til.

 

b) Folk som driver med uprovosert vold har som oftest noe slåsserfaringer (ettersom de har slåss før).

 

c) Du sier de drar frem en kniv. Så du klarte altså å avvæpe en med kniv mens du fortsatt hadde styr på de to andre?

 

 

For meg høres det ut som du har sett på et par Jet Li filmer og latt fantasien gått sin vei...

Lenke til kommentar

Er klar over at dette er en gammel tråd, men ville bare dele mine meninger rundt akkurat dette feltet.

 

Når det gjelder mest effektiv kampsport på gata er det veldig vanskelig å si. Jeg ville tro at en slags blanding ville være det beste. Som foreksempel Valetudo eller lignende. Da får du trent alle de viktigste kampsportene i ett, submissions(BJJ), knær, slag, albuer osv. Hvis en dreven Valetudo utøver møter en ren karateutøver, bokser, thai bokser osv på gata ville jeg satt pengene mine på at Valetudo utøveren ville grust(banket) hvem som helst av de, ihvertfall så fort kampen kom ned på bakken. Og hvis han hadde møtt en utrent person er det ikke ett spørsmål om hvem som hadde vunnet(så lenge det ikke er en 10 åring mot en voksen mann på 90kg, du skjønner poenget)

 

Bare se på Pride, UFC og lignende tilstelninger. Dette er kamper som går under såkalte MMA(Mixed Martial Arts) regler, det vil si at nesten alt er lov. Selvfølgelig unntatt ting som klyping, biting, ballespark, lugging og sånne ting. Her kan ikke en utøver som bare er god på en ting klare seg. Man må kunne mestre alle egenskapene hvis man vil gjøre det bra. Jeg mener at dette er det nærmeste man kommer gatekamp under kontrollerte forhold.

 

Jeg går selv på BJJ/Valetudo nå, og jeg har gått der i ca 6 måneder. Føler meg allerede rimelig sikker på at jeg ville klart meg bra i en slåsskamp mot en utrent motstander.

Lenke til kommentar

Nåja grust en thaiboxer eller bjj utøver er vel litt hardt å ta i.

 

Det er ikke alltid det er ønskelig å gå i bakken og en dreven thaiboxer kan kjempe for å bli oppe. Og hvis han er bedre striker enn vale tudo mannen så sier resten seg selv.

 

Samme med bjj og fyren. Går de i bakken og bjj mannen er bedre til å grapple så kan vel det meste skje.

 

Så du burde ro ned litt med MMA-forgudinga di. Det er sant at det gir deg stor fordel på gata, men å si det ville grust både det ene og det andre er feil.

Lenke til kommentar

Banker ikke opp folk med kickboxing.

 

Vet godt at ved et hardt spark som treffer en fyr i hodet så er han så godt som "KO".

 

Prøver å løse ting uten vold. Hadde vel brukt det hvis det var mellom liv og død.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Gått nå på boksing i 4 år. Treneren er en albaner og er mildt sagt gal i hode. Hver eneste treningsøkt ender med at han banker alle mann. Før han begynner blir vi nødt til å sette på den mest pollstrende hjelmen og dobbel tannbeskytter. Så ille er det. Den beste måten å lære mener han. Dette vil sikkert mange være uenig i men gjett om vi har blitt immune mot slag. Det er rent mentalt. Har selv vært i kamper med idioter på over 30-40 kg mer enn meg selv og fortsatt levert smerte. I slike situasjoner satser jeg på hurtighet, presisjon og explosiv slagkraft. Det handler også om å plasere slagene strategisk og slite ut motstanderen. Et derekte slag mot hakebeinet er en sikker måte å legge motstanderen i bakken for kvelden. Å holdene hendene opp med ansiktet (Gard) er det viktigste du kan gjøre i en slåsskamp. Å beskytte haka er livsviktig for å vinne.

 

Selv "danser" jeg i slåsskamper. Beveger meg på tær med venstre foten forran høyre og bøyde knær. Dette gir maksimalt ut av slagene mine.

Endret av dicktator
Lenke til kommentar
Gått nå på boksing i 4 år. Treneren er en albaner og er mildt sagt gal i hode. Hver eneste treningsøkt ender med at han banker alle mann. Før han begynner blir vi nødt til å sette på den mest pollstrende hjelmen og dobbel tannbeskytter. Så ille er det. Den beste måten å lære mener han. Dette vil sikkert mange være uenig i men gjett om vi har blitt immune mot slag. Det er rent mentalt. Har selv vært i kamper med idioter på over 30-40 kg mer enn meg selv og fortsatt levert smerte. I slike situasjoner satser jeg på hurtighet, presisjon og explosiv slagkraft. Det handler også om å plasere slagene strategisk og slite ut motstanderen. Et derekte slag mot hakebeinet er en sikker måte å legge motstanderen i bakken for kvelden. Å holdene hendene opp med ansiktet (Gard) er det viktigste du kan gjøre i en slåsskamp. Å beskytte haka er livsviktig for å vinne.

 

Selv "danser" jeg i slåsskamper. Beveger meg på tær med venstre foten forran høyre og bøyde knær. Dette gir maksimalt ut av slagene mine.

8531181[/snapback]

 

Hvor ofte ender du i slike situasjoner?

Lenke til kommentar

Jeg og noen venner har utviklet teknikker til en egen kampsport en stund nå. Håper den fungerer når det gjelder. :ermm:

 

Jeg går også på taekwondoe, men jeg er rimelig sikker på at det ikke funker så veldig bra.

 

Så jeg velger å holde meg unna trøbbel, og det har jeg gjort i alle år.

Det eneste jeg har gjort er å terge noen som er eldre enn meg for moro skyld. :hmm:

 

Men om jeg ser en som truer en kamerat, eller mishandler et dyr, ja da kommer det til å klikke for meg. :mad:

 

Så mitt selvforsvar er å stikke av (le parkour), men jeg sloss gjerne for å forsvare andre.

Lenke til kommentar
Nåja grust en thaiboxer eller bjj utøver er vel litt hardt å ta i.

 

Det er ikke alltid det er ønskelig å gå i bakken og en dreven thaiboxer kan kjempe for å bli oppe. Og hvis han er bedre striker enn vale tudo mannen så sier resten seg selv.

 

Samme med bjj og fyren. Går de i bakken og bjj mannen er bedre til å grapple så kan vel det meste skje.

 

Så du burde ro ned litt med MMA-forgudinga di. Det er sant at det gir deg stor fordel på gata, men å si det ville grust både det ene og det andre er feil.

8530591[/snapback]

 

 

Jeg mente ikke at Valetudo utøveren ville vunnet mot absolutt alle, et hardt kne eller en hard albue i hode/mage region så kan alt skje! Det jeg mente var at jeg ville satset på en MMA utøver, fordi jeg tror at de har bedre forutsetninger i en gatekamp, som ikke har noen regler. Og hvis du ikke har trent takedown-defense vil jeg si det er rimelig vanskelig å holde seg på beina, selv om det er en god thaiboxer.

Lenke til kommentar
Gått nå på boksing i 4 år. Treneren er en albaner og er mildt sagt gal i hode. Hver eneste treningsøkt ender med at han banker alle mann. Før han begynner blir vi nødt til å sette på den mest pollstrende hjelmen og dobbel tannbeskytter. Så ille er det. Den beste måten å lære mener han. Dette vil sikkert mange være uenig i men gjett om vi har blitt immune mot slag. Det er rent mentalt. Har selv vært i kamper med idioter på over 30-40 kg mer enn meg selv og fortsatt levert smerte. I slike situasjoner satser jeg på hurtighet, presisjon og explosiv slagkraft. Det handler også om å plasere slagene strategisk og slite ut motstanderen. Et derekte slag mot hakebeinet er en sikker måte å legge motstanderen i bakken for kvelden. Å holdene hendene opp med ansiktet (Gard) er det viktigste du kan gjøre i en slåsskamp. Å beskytte haka er livsviktig for å vinne.

 

Selv "danser" jeg i slåsskamper. Beveger meg på tær med venstre foten forran høyre og bøyde knær. Dette gir maksimalt ut av slagene mine.

8531181[/snapback]

 

Hvor ofte ender du i slike situasjoner?

8533457[/snapback]

 

Har lært å være disiplinert så bråk havner jeg skjelden i. Men når sjangsen byr seg eller trenger seg på, trekker jeg meg aldri, uansett hvor stor motstanderen er. Det er alltid viktig å være klar over at en ikke skal føle seh skremt av ytre faktorer som kroppsstørrelse/ansiktsuttrykk etc og være fullstendig selvsikker. Jeg har bare fått juling en gang i en slåss kamp men slo jeg godt fra meg. Motstanderen hadde helt klart drevet med kampsport og traff med ett veldig velplasert slag som knocked meg ut. Det er den eneste gangen jeg har gått i bakken.

 

Vær aggressiv samtidig som du kontrollerer deg selv. Testosteron sammen med adrenalin er en ekstrem kombinasjon.

Lenke til kommentar
:!:  Sykt denne tråden gikk fra en dude som spør om råd til at alle som driver med kampsport fikk behovet til å fortelle hvor sykt flinke de er til å banke opp folk:/

8552027[/snapback]

Tråden heter jo Noen som har fått bruk for kampsport på gata? :hmm:

 

 

Så hvis noen har banket opp noen på gaten for å forsvare seg eller lage bråk eller aldri fått bruk så er det vel meningen at de skal si det i tråden?

 

Den heter jo rett og slett: Noen som har fått bruk for kampsport på gata?

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Oi her var det mye rart. Historien til han som starte dette innlegget her virker urealistisk. 3 stykker og en kniv, men det som avslører han er at han sier han er redd. ER du redd og 3 stykker er over deg og med kniv, vil en av disse to tingene skje: A: Du fryser og gir fra deg det du har. B: Du løper. AT du banker dem begge med karate er det dummeste. Morra mi har svart belte i karate, hvem som helst kan få det også.

 

For å svare på innlegge *noen som har fått bruk for kampsport på gata*

 

Svaret er delvis ja: Jeg måtte sloss mot en fyr for å ta over skatebanen. Synd for han så hadde jeg nettopp sett på noen filmer om Krav Maga. Gikk mot han og knea han i solar plexus. Ga han en hake og så var han borte.

Litt krav maga stil.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...
Hadde en ganse skøy diskusjon med broren min der han mente at viss en gutt/mann var hardhendt med meg eller truet meg på noen slags måte fortjente han ikke å bli sparket i ballene uansett, spesielt ikke der spisse sko var involvert. What to do?:p Eller er det bare å sparke løs?

 

..kanskje putte tunga på øye hans, vet det setter noen ut av spill :p

 

 

wtf, hadde jeg møtt deg hadde jeg løpt. skal faen ikke ha no i øye mitt <.<

 

 

 

on topic: har vært i noen kjipe situasjoner, jeg er ikke den som leter eter bråk, virker heller ikke truende på noen måte forde jeg er ganske liten for alderen ;p har gått på bryting i seks år.. er ikke akuratt kampsport, men det funker. det var en fyr som jeg bare ikke tålte, han bare fucka meg opp hele tia, en fitte som skulle bråke me absolutt alle som var mindre enn han. Så en dag tok han tak t skjorta mi me henda og pressa meg opp mot veggen og da fikk jeg bare nok, sparka fra me beine på veggen så jeg fikk inntil han, fikk venstre handa mi på håndleddet hans og vrei mens jeg hadde høyre armen på overarmen hans å pressa han ned i en bue stilling mens jeg sto sie lengs, fikk beine mitt over armen som jeg holdt tak i og bare ganske enkelt satt meg ned på armen hans i submission helt til han ga seg :) var ganske fun egentlig med tanke på at han dreit seg så jævla ut :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...