Gå til innhold

Noen som har fått bruk for kampsport på gata?


Anbefalte innlegg

Og til dere som driver med matrial art bare for å banke opp folk, dere har ikke skjønt poenget i det hele tatt. (Vet ikke om det er noen av dere, men det kan jo godt hende)

De begynner enten på kickboxing eller så går de lei etter noen månder i budo-sporter, når de forstår at man faktisk ikke lærer å banke opp folk der.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Og til dere som driver med matrial art bare for å banke opp folk, dere har ikke skjønt poenget i det hele tatt. (Vet ikke om det er noen av dere, men det kan jo godt hende)

De begynner enten på kickboxing eller så går de lei etter noen månder i budo-sporter, når de forstår at man faktisk ikke lærer å banke opp folk der.

:p

Lenke til kommentar

Etter jeg begynte på karate har jeg gått rundt og banket så mange jeg klarer. Selvfølgelig har jeg møtt på noen som kan litt og fått bank selv, men ja - jeg synes det er nyttig å kunne banke folk.

 

Nei da - fra spøk til revolver. Jeg har aldri hatt bruk for noe slag eller spark vi har lært, bare blokket noen trege slag fra forskjellige 'jeg kan banke deg' folk. Aldri skadet noen :)

Lenke til kommentar
Eneste kampsportutdøverne som hadde skremt dritten ut av meg er vel boksere og kickboksere. De hjelper ikke å slå på de engang. Forbanna stålfolk.

da skal jeg love deg at du ikke har sett karate utøvere samt andre utøvere fra østlige kampsporter FIGHTE!

Da har du heller ikke sett dørvaktene i Trondheim. Poenget mitt at jeg faktisk heller vil komme i klammeri med en som har kampsportbakgrunn enn med en som bare er stor, gal og ekstremt forbannet på nettopp deg!

Lenke til kommentar

Jeg mener at selvforsvar skal være akseptabelt. Det burde si seg selv. Og jeg ville ha anmeldt de guttene for trussel med kniv. Som sagt, mest sannsynlig neste gang vil de gutta bli dobbelt så mange. Det man trenger på gata er kamp egenskap på full styrke. Ikke hvor dypt og lenge du kan stå i stilling, fordi basic er bare med på å styrke deg og gjøre deg mer stødig slik at du faktisk er bedre i kamp.

 

Og jeg mener alle stilarter har sine fordeler og ulemper. F.eks. Wing Chun er ypperlig hvis noen prøver å rane deg i et trangt sted som i heisen. Fordi den stilarten er veldig close-combat og er utviklet for å kunne velte store typer. Ikke så rart med tanke på at det var utviklet av en kvinne - så målet med stilarten er kanskje innlysende.

 

Selv har jeg trent Shotokan i bare snart 2,5 år. Men uansett hvor høyt i gradene jeg kommer, så foretrekker jeg alltid å løpe hvis jeg kan. Og virkelig forsvare meg hvis situasjonen tilsier at det er eneste utvei.

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar
Eneste kampsportutdøverne som hadde skremt dritten ut av meg er vel boksere og kickboksere. De hjelper ikke å slå på de engang. Forbanna stålfolk.

da skal jeg love deg at du ikke har sett karate utøvere samt andre utøvere fra østlige kampsporter FIGHTE!

Da har du heller ikke sett dørvaktene i Trondheim. Poenget mitt at jeg faktisk heller vil komme i klammeri med en som har kampsportbakgrunn enn med en som bare er stor, gal og ekstremt forbannet på nettopp deg!

Da er vi heller uenige. uansett visst begge går inn for å banke deg. Har du mer sjangse med å komme deg vekk/forsvare deg visst han bare er stor.

Lenke til kommentar
Kampsport hjelper deg fint lite i en ren fyllakamp, da er det aggresivitet og kraft som gjelder.

Kommer helt an på hvor full. Har sloss i fylla, og hatt bruk for kampsporten.

Men en gang da det ble litt FOR MYE øl, fikk jeg meg noen blåveiser hær og der uten å huske at jeg hadde slått engang :dontgetit:

Lenke til kommentar

Har aldri vært i en skikkelig slåsskamp, men det har vært litt småknuffing(maaange år siden). Husker at jeg skulle slå han i brystkassen, men armen var helt skjelven og slaget ble bare en liten dytt. Hva skjedde egentlig med armen min da? Var ikke sliten eller noe sånt, men likevel så ble det bare et lite dask liksom.

 

I militæret så klarte jeg å slå hardt da vi hadde nærkamp, men tydeligvis ikke når det virkelig gjelder :shrug:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
(Dr.X @ 09/12/2004 : 23:24)

Sorry, men agressive pakkiser er det verste jeg veit om.

 

 

 

Aggressive nordmenn er greit?

 

nei, men det er vel ikke tilfeldig at mange voldsepisoder begås av utlendinger (pakkiser).

Denne tråden er vel får å diskutere kampsport ikke for å sette opp hvor mange drittsekker det er prosentuelt av normenn og av pakkiser som mange så fint kaller dem..

 

Men trådstarter, ikke anmeld det til politiet, det eneste som skjer er at du enten får skylda, eller at de får skylda for det og at saken blir henlagt :roll:

 

Sånne personer fortjener bank, og når noen er så feige at de angriper noen 3 mot 1 så beviser det bare en total mangel på baller

;)

 

Uansett bor i utkanten av oslo, og selv om mange her finner det som en selvfølge at base mørkhudede lager bråk så vet jeg ikke hvor dere har det fra.

Har vært i konfrontasjoner med både nordmenn og pakkistanere, you name it.

Alle er like store drittsekker.

 

Er selv av utenlands opprinnelse, men jeg er hvit så dere hadde ikke vist at jeg var utlending før jeg sa navnet mitt..

 

Uansett gikk på Tea Kwon doe selv, veldig liten nytte av det. De bare tar pengene dine, og lærer deg ikke en dritt...

 

Eneste som har hjulpet meg hit til er at jeg er rimelig sterk 82,5 benk :thumbup:

 

Siden det er så mye obsesjon med utlendinger og nordmenn ute å går her vil jeg bare si at har set litt av saken fra begge sider i og medat jeg ikke er norsk men at jeg er hvit... Så noen nordmenn kunne nok se på meg som en jævla utlending, mens en pakkistaner ville være overbevst om at jeg var for hvit til mitt eget beste..

Lenke til kommentar
Småkriminelle lærer jo ikke av å bli satt i fengsel i en måneds tid for hver 10 ran de gjør. Kanskje de lærte noe denne gangen.

 

Syntes de fortjente det. Du gjorde det i selvforsvar. Kanskje jeg ikke ville sagt noe til klubben din da dette kanskje kan medføre til utestengelse (vet ikke hvordan reglene er for sånt). Men eller har du ikke gjort noe ulovlig.

 

Takk for å ha gjort gatene her litt tryggere.

 

Hilsen en bergenser! ;)

nei, du har lov å bruke kampsport til selvforsvar på gaten.

Lenke til kommentar
Uansett gikk på Tea Kwon doe selv, veldig liten nytte av det. De bare tar pengene dine, og lærer deg ikke en dritt...

Hæ?

 

Hvis du faktisk hadde drevet på med TaekWon Do hadde du fått med deg at du lærer en hel del. Styrke, smidighet og spark/slag som gjør at du kan lykkes i sporten.

Om du begynte på det for å kunne banke opp folk er du en idiot. TaekWon Do er ikke beregnet på å skade folk eller noe særlig selvforsvar.

Det er en sport på lik linje med fotball.

 

Skal du lære å sloss på gata begynner du med Muay Thai (thaiboksing) e.l.

Eneste problemet der er at du kommer til å gi opp og slutte omtrent med en gang om hensikten din er å kunne slå ned noen på byen. Det er en svært krevende sport og du må regne med å ofre MYE.

 

Og til slutt; Begynner du med kampsport for å 'lære å sloss' kan du heller holde deg hjemme, sånne har vi absolutt ikke bruk for på treninga.

 

Og til slutt litt angående det med utlendiger:

Det er et utall flere nordmenn som provoserer til bråk på byen enn utlendinger, så nok om det.

 

Edit: Vegis, gjør du noe annet enn å blokke og løpe teller det ikke som selvforsvar mer...

Endret av Goophy
Lenke til kommentar
Uansett gikk på Tea Kwon doe selv, veldig liten nytte av det. De bare tar pengene dine, og lærer deg ikke en dritt...

Hæ?

 

Hvis du faktisk hadde drevet på med TaekWon Do hadde du fått med deg at du lærer en hel del. Styrke, smidighet og spark/slag som gjør at du kan lykkes i sporten.

Om du begynte på det for å kunne banke opp folk er du en idiot. TaekWon Do er ikke beregnet på å skade folk eller noe særlig selvforsvar.

Det er en sport på lik linje med fotball.

 

Skal du lære å sloss på gata begynner du med Muay Thai (thaiboksing) e.l.

Eneste problemet der er at du kommer til å gi opp og slutte omtrent med en gang om hensikten din er å kunne slå ned noen på byen. Det er en svært krevende sport og du må regne med å ofre MYE.

 

Og til slutt; Begynner du med kampsport for å 'lære å sloss' kan du heller holde deg hjemme, sånne har vi absolutt ikke bruk for på treninga.

 

Og til slutt litt angående det med utlendiger:

Det er et utall flere nordmenn som provoserer til bråk på byen enn utlendinger, så nok om det.

 

Edit: Vegis, gjør du noe annet enn å blokke og løpe teller det ikke som selvforsvar mer...

Det er en kampsport da, så jeg går ut i fra at meningen er at man ksla kunne lære å forsvare seg. Og er det ikke på kampsporter man skal lære seg å slåss.

Uansett jeg opplevde ikke at jeg trente styrke på tea Kwon do når vi måttte prestere 10 patetiske armhevinger i strekk, ikke får å være frekk, og ikke at det gjelder alle Tea kwon doe steder. Men de som var rød belter på det stedet jeg beskriver nå er jeg ganske sikker på at jeg hadde tatt i en ekte kamp sitasjon..

Jeg vet ikke hvor du har fra at jeg skal går undt på byen og slå ned folk, uansett tingen er at Tea kwon doe ikke blir lært riktig, de hevder at de lærer deg selvforsvar, men det gjør de ikke. Før så måtte man også ha hatt en del antall kampser med kontakt for å få vise belter, sånn er det ikke i dag, enkelte kamsporter er blitt for mye komersialiserte...

 

Hvis du tror at Tea Kwon Doe er noe som tilsvarer fotball så skjønner jeg ikke det helt. Jeg mener dette handler ikke om ball, men hvordan forsvre seg, og eventuelt angripe alt etter hva du ønsker å gjøre..

 

Det skal være kamsport ikke syklubb..

 

Og hva skjer med at denne tråden nesten har mer om pakkistanere i seg en om sport, dette er da i sport idrett forumet..

 

Men tilbake tiol meg, er det noen her som vet om en kamsport hvor det ikke brukes så mye spark, men mest slag blokkeringer, jeg skammer meg over ekstremt dårlig beinkontroll grunnet noe jeg ikke orker å forklare, men tingen er at armene mine virker perfekt, men å sparke er jeg litt dårligere på. Alt bena imne presterer er å løpe fort :p

 

Men goophy, hva man lærer, og hvor ekte det er avhenger så mye av sted til sted at det nesten er meningsløst å sammenligne, en jeg kjenner har blått belte og en annet svart belte i tea kwon do, han med blått belte hadde banka dritten ut av 3 kloner av han andre jeg kjenner med svart belte

Endret av Havana
Lenke til kommentar
Hvis du tror at Tea Kwon Doe er noe som tilsvarer fotball så skjønner jeg ikke det helt. Jeg mener dette handler ikke om ball, men hvordan forsvre seg, og eventuelt angripe alt etter hva du ønsker å gjøre..

Oj...

Nå er det en stund siden jeg trente TaekWon do (GTF), men det der hørtes jo bare sinnsvakt teit ut. Husker jeg trente som et helvete for å klare 50 pushups på første gradering. (Da var jeg 8/9 år). Mulig de har gjort om opplegget helt nå som slikt har blitt så populært.

 

Jeg vet ikke hvor du har fra at jeg skal går undt på byen og slå ned folk,

Mente ikke deg, men det er utrolig hvor mange folk som begynner med feks. TaekWon Do for å gjøre akkurat det. Rare greier.

 

Før så måtte man også ha hatt en del antall kampser med kontakt for å få vise belter, sånn er det ikke i dag, enkelte kamsporter er blirr for mye komersialiserte...

Igjen, det er jo temmelig fucked. En skal jo kunne vise at man behersker å bla. kunne gå kamper for å progressere med graderingen. Hvilket sted er det du har trent btw.? Eller hvor de bedriver en slik praksis.

 

Hvis du tror at Tea Kwon Doe er noe som tilsvarer fotball så skjønner jeg ikke det helt. Jeg mener dette handler ikke om ball, men hvordan forsvre seg, og eventuelt angripe alt etter hva du ønsker å gjøre..

Jeg mener alle kampsporter kan sammenliknes med fotball, eller en hvilken som helst annen sport. For meg er det ihvertfall slik og jeg har gjennom tidene bedrevet det istedet for fotball, noe stort sett alle andre spilte. Man begynner ikke på kampsport for å lære å forsvare seg, det blir bare helt feil. Man gjør det fordi man synes det er moro og ikke minst lære å respektere 'motstanderene'. Det er for meg det absolutt beste ved kampsport. Synes det er dumt at folk skal se på det som noe spesielt og voldelig. Det er bare en sport, that's it.

 

Skal du ha en sport der du slipper å sparke kan du begynne med boksing. Krav Maga har heller ikke så veldig mye spark tror jeg.

 

Edit: Ja, kan hodt hende det er stor forskjell på steder. Men jeg var sikker på at alle disse organisasjonene i feks. TaekWon Do sørget for å holde et generelt likt nivå på alle stedene. Jaja, glad jeg sluttet for 8 år siden med det tullet.

Endret av Goophy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...