Gå til innhold

Vi tester SLI akkurat nå


Dvshop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En liten oppvekker til dere som vurderer å kjøre SLI:

 

I manualen til Asus er det en side som heter Power Requirements:

 

Heavy:

 

A64 FX55, 4x RAM brikker, 2x6800Ultra

Minimum anbefalt PSU er da 500W med minst 25A på +12V

 

Normal:

 

A64 3800+, 2xRAM brikker, 2x6800GT

Minimum anbefalt PSU er 400w med minst 20A på +12V

 

Light:

 

A64 3400+, 2xRAM brikker, 2x6600GT

Minimum anbefalt PSU er da 350w med minst 17A på +12V

 

 

Til eksempel klarer ikke en Thermaltake 480W mer en 18A på +12V. Så alle dere som vurderer dette, husk dere må ha en KRAFTIG PSU for å drive det.

Husk også at et singel 6800u i starten hadde anbefalt 480w psu...

 

eller så må du se det i sammenheng, de som kjøper 6800u kjøper også en high end psu(vertfall hvis du i tilleg har en fx-55 og 4 rambrikker), og alle har vel over 350w psu nå til dags? Så 6600 comboen skulle ikke være noe problem...

 

ellers må si jeg har lite sympati for de som kjøper skjermkort til mange tusen og ikke har råd til en psu som klarer å drive det... (for noen personer er kansje dell det riktige valget :roll: )

Lenke til kommentar
men en ting jeg lurer på... Man må ha 2 identiske kort for å kjøre i SLI..!

Si at du kjøper 1x6800GT i dag, og 1 stykk om 1 år.. vil ikke produsenten ha endret litt på kortet når den tid kommer (arkitektur f.eks)? kan man da f.eks. kjøre ett kort som er V 1.0 og et kort som er 2.0, sammen? :hmm:

Kravet skal visnok være at man må ha skjerkort fra samme produsent med identisk GPU og BIOS revisjon. Så det å finne et kort som er kompatibilitet med det man allerede har kan fort bli et problem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Og her kommer litt Timedemo resultater fra Doom3

 

1024x768 high ellers normalt 86.1fps

1024x768 high 4xAA 67,6fps

1280x1024 high ellers normalt 80.9Fps

1280x1024 high 4xAA 48fps

1024x768 Ultra High ellers Normalt 80.1fps

1280x1024 Ultra High ellers Normalt 74.2fps

den blir jo voldtatt av 1 stk ultra:

 

800x600 - 0xAA - "High" - 105,0 FPS

1024x768 - 0xAA - "High" - 103,6 FPS

1280x1024 - 0xAA - "High" - 92,5 FPS

1600x1200 - 0xAA - "High" - 76,5 FPS

 

 

800x600 - 2xAA - "High" - 104,9 FPS

1024x768 - 2xAA - "High" - 94,3 FPS

1280x1024 - 2xAA - "High" - 80,5 FPS

1600x1200 - 2xAA - "High" - 62,8 FPS

 

 

1600x1200 - 0xAA - "Ultra" - 74,7 FPS

1600x1200 - 2xAA - "Ultra" - 61,3 FPS

1600x1200 - 4xAA - "Ultra" - 41,1 FPS

 

 

som da er en langt billigere og bedre løsning for den vanlige bruker

Nå overdriver du litt vel? "Voldtatt"?

Bør for ordens skyld sammenlikne like settings.. og det kan jeg ikke se at du gjør.

Og Utlra koster vel vesentlig mer enn 2 x 6600GT?

Jeg synes du og andre her bør holde dere for gode til å være såpass negative i denne tråden.

Det er *meget* bra det dvshop her gjør... han er ikke ute etter å påstå at SLI med 2stk "rimelige" PCI-E kort er "bedre" enn deres elskede "verstingskort"..

For de av oss som er "3DMarkhorer" vil jeg si at dette så veldig interessant ut :)

Takker og bukker "dvshop"

:thumbup:

Lenke til kommentar
Nå overdriver du litt vel? "Voldtatt"?

Bør for ordens skyld sammenlikne like settings.. og det kan jeg ikke se at du gjør.

Og Utlra koster vel vesentlig mer enn 2 x 6600GT?

Jeg synes du og andre her bør holde dere for gode til å være såpass negative i denne tråden.

Det er *meget* bra det dvshop her gjør... han er ikke ute etter å påstå at SLI med 2stk "rimelige" PCI-E kort er "bedre" enn deres elskede "verstingskort"..

For de av oss som er "3DMarkhorer" vil jeg si at dette så veldig interessant ut :)

Takker og bukker "dvshop"

:thumbup:

amen :thumbup:

Lenke til kommentar

Så det eneste SLI faktisk er bra i(i forhold til de andre kortene) er 3dMark?

 

Den eneste SLI-løsningen som kan funke er 2xGF6800 GT, Ultra blir for dyrt og 2x6600 GT blir for dumt med tanke på at da har du plutselig kjøpt to middelklassekort.(De eldes fortere enn toppkortene) Hva med å kjøpe et GF6800 GT nå og senere oppgradere til SLI når det har sunket i pris?

Lenke til kommentar
Så det eneste SLI faktisk er bra i(i forhold til de andre kortene) er 3dMark?

 

Den eneste SLI-løsningen som kan funke er 2xGF6800 GT, Ultra blir for dyrt og 2x6600 GT blir for dumt med tanke på at da har du plutselig kjøpt to middelklassekort.(De eldes fortere enn toppkortene) Hva med å kjøpe et GF6800 GT nå og senere oppgradere til SLI når det har sunket i pris?

Det er litt tidlig å si enda. Men det ser som sagt ut som om at 2x 6600GT kort kan måle seg i 3DMARK05 mot 6800Ultra og X800XT PE. Dette er jo da en rimeligere løsning som vi har gått inn på tidligere. Så viser jo noen tester at på noan av de få spilla som er testet med SLI så ser det ut som om at 2X6600GT kort ligger litt under 6800GT. Men dette er tidlig å si. Er vel ikke så mange som vet enda, pga at vi er i et tidlig stadige. Men i 3DMARK så måler man jo den totale 3D ytelsen så det er indikasjoner på at det finnes mer å hente her.

 

Også når det gjelder å kjøpe et 6800GT kort nå og kjøpe nr 2 senere så kan dette kanskje by på problemer med tanke på kompabilitet. Dette vet vi ikke helt enda, men jeg har på følelsen av at det ikke drøyer lenge før vi vet MYE mer om SLI og virkningene av dette :yes:

Lenke til kommentar

TL1000S

 

Jeg rakker ikke ned på Dvshop. har faktisk gitt dem kreds for en fin tråd. Dog er ikke denne SLI løsningen noe å satse på og det er vel kommet frem av flere brukere her. Så det er ikke å være negativ, men det er derimot å være realist. Når samtlige av seriøse nettsteder slakter denne løsningen er det vel greit at andre som leser denne tråden får med seg at dette er et lite gunstig kjøp.

Lenke til kommentar
TL1000S

 

Jeg rakker ikke ned på Dvshop. har faktisk gitt dem kreds for en fin tråd. Dog er ikke denne SLI løsningen noe å satse på og det er vel kommet frem av flere brukere her. Så det er ikke å være negativ, men det er derimot å være realist. Når samtlige av seriøse nettsteder slakter denne løsningen er det vel greit at andre som leser denne tråden får med seg at dette er et lite gunstig kjøp.

Hva er det de "seriøse" nettstedene rakker ned på er?Er det kombinasjonen av 2 6600GT eller SLi som helhet?

Lenke til kommentar

Lord:Linus:

 

SLi som helhet er de fleste benschmarks freaks happy for. Sikkert en bra løsning for de som har liten peil på data og mye penger.

 

Klart en ytelsesøkning er alle glade for, men på bekostning av hva?

 

Siterer meg selv:

 

1) Skjermkort produserer mye varme. Tenk hva to gjør

2) De tar opp min. to PCI slotter, og jeg har allerde plassmangel

3) Jo mer du dytter inn i kabbet jo mindre luftflyt blir det der inne

4) Enda en vifte = enda mer støy

5) Ikke akkurat en økonomisk løsning

 

 

Ok hva med de som kjører vann. Joda de vil jo ha en enda en radiator, ikke bare to sett til skjermkorta, men det er en del mer kostnader på området for disse. Dessuten driver fåtallet på med vann.

 

Hva om du kjøper 1 kort nå og et neste år? Joda, hvis det funger er det sikkert bra.

 

Hva er målgruppen til disse kortene er det store spørsmålet. De som oppgraderer i ny og ne og har litt peil kjøper aldri denne løsningen. Overklokkeren er for meg han som har eldre system som drar den helt ut.

 

Eneste gruppe jeg ser for meg skal kjøpe denne er de meg liten peil og mye penger. Og av og til en som tror han eier gata med 15 k i 3dmark03.

 

 

Jeg er ikke negativ til løsningen SLi, jeg bare sier at dette foreløbig er en liten gunstig løsning.

Lenke til kommentar

Ser at det tyngste argumentet for å kjøpe SLI hovedkort må være oppgraderings muligheten ved å kjøpe ett nytt kort, men dette tror ikke jeg blir noe lett siden det er vansklig å oppdrive identiske kort(som nevnt over). Dette har jeg selv erfart, ikke SLI sammenheng men jeg skulle legge in noen utillites fra asus sin hjemme side til geforce 4TI4600 kortet mitt, og det har kommet i diverse versioner (uten å skifte navn på de, men kortene har nå blitt lilla :p) og da gjennkjenner ikke den programvaren kortet mitt. får en så snasen feilmelding om at det ikke eksisterer noe asus kort i maskinen :p

 

Og foresten jeg VET at det er et asus kort så ikke no slibrige kommentarer på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...