Gå til innhold

Vi tester SLI akkurat nå


Dvshop

Anbefalte innlegg

Jeg ser at SLI ikke gir så mye mer MAX FPS enn ATI X800XTPE som jeg selv har, MEN: Er det slik med SLI som med dual cpu at GPU'en total sett blir KRAFTIGERE om ikke så mye raskere dvs at man kan unngå frame drops under ekstreme laster ?

Hvis det er riktig så er jo det ett veldig godt argument da det spiller liten rolle om max fps er 128 eller 121 fps.

 

Meget godt poeng! MIN FPS har ALT å si!!

Husk også her at 1 stk X800XT PE koster ca 1300 mer enn 2 stk 6600GT kort :yes:

Men GF6800GT ligger på omtrent samme prisen nå som 2 stk 6600GT. Hvis det tilbudet gjelder ennå da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ser at SLI ikke gir så mye mer MAX FPS enn ATI X800XTPE som jeg selv har, MEN: Er det slik med SLI som med dual cpu at GPU'en total sett blir KRAFTIGERE om ikke så mye raskere dvs at man kan unngå frame drops under ekstreme laster ?

Hvis det er riktig så er jo det ett veldig godt argument da det spiller liten rolle om max fps er 128 eller 121 fps.

 

Meget godt poeng! MIN FPS har ALT å si!!

Husk også her at 1 stk X800XT PE koster ca 1300 mer enn 2 stk 6600GT kort :yes:

Det vet jeg vel. Men tenk på GF6800 GT som koster omtrent et samme og yter bedre.

Lenke til kommentar
Jeg ser at SLI ikke gir så mye mer MAX FPS enn ATI X800XTPE som jeg selv har, MEN: Er det slik med SLI som med dual cpu at GPU'en total sett blir KRAFTIGERE om ikke så mye raskere dvs at man kan unngå frame drops under ekstreme laster ?

Hvis det er riktig så er jo det ett veldig godt argument da det spiller liten rolle om max fps er 128 eller 121 fps.

 

Meget godt poeng! MIN FPS har ALT å si!!

Husk også her at 1 stk X800XT PE koster ca 1300 mer enn 2 stk 6600GT kort :yes:

Det vet jeg vel. Men tenk på GF6800 GT som koster omtrent et samme og yter bedre.

2stk 6600GT til samme pris som 1 stk 6800GT yter bedre i 3DMARK03/05. På spill direkte så ser det foreløbig ut som om det går ut på samme sak, men det er altfor tidlig å si enda.

 

Men har du 2 PCI-E kort så får du lettere damer enn med 1 AGP kort :p

Lenke til kommentar

dere må også tenke på at vist dere skall ha 2 stykk GF6600 eller GF6800 må dere ha en 500 Watts UPS eller høyere ... for 2x GeFroce 6800GT/Ultra bruker ca. 385 Wat på full Load "Ikkesant"

 

NB" bruk 2x 550 Watts UPS | 1x til hovedkort , HDD , CD-Rom , +++ | 1x til dual 6800GT/Ultra

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Etter et lite søk i prisguiden fant jeg noe:

 

Liste over GF6600 GT.

 

Liste over GF6800 GT.

 

De to billigste er Club 3d GF6600 GT til 1549 kr og ASUS GF6800 GT V9999 til 2676 kr.

 

2 * 1549 = 3098 (SLI GF6600 GT)

 

1 * 2676 = 2676 (Et GF6800 GT)

 

Er ikke det nok så kan vi ta to kort som begge er fra Club 3d:

 

2 * 1549 = 3098 (SLI Club 3d GF6600 GT)

 

1 * 2995 = 2995 (Et Club 3d GF6800 GT)

 

Virker enda ikke fryktelig lønnsomt for meg, med tanke på at i alle tester jeg har sett så "kveles" SLI GF6600 GT i høye oppløsninger med mye tunge effekter på.

 

EDIT: leif

Endret av Zythius
Lenke til kommentar
Har dere mulighet til å teste dekoding og enkoding av video også?

 

Interessant å se om SLI har en effekt og hvor stor den evt er.

Har SLI noen effekt der da? Tror nok det bare går på CPU og RAM...

Nope, 6x00 serien støtter det i maskinvare. Ser det vel enklest knakje med å laste ned WMVHD videoer fra microsoft. Følg så med med CPU bruken... 1080i krever sitt av maskinvaren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...