Gå til innhold

Vi tester SLI akkurat nå


Dvshop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her er vårt oppsett.

 

Athlon 64 3500+ Newcastle

2 stk Geil 550Mhz DDR i dual Channel

Asus A8N-SLI Deluxe nForce4

2 stk MSI 6600GT 128MB PCI-E

Sitter med identisk oppsett på testbenken min. Skal få testet det litt utover dagen. Ville helst testet med 2x6800GT, eller 2x6800Ultra, men det var ikke å oppdrive desverre.

Lenke til kommentar

flott test

 

Men som anandTech hevder. Det er "waste of money" å kjøpe to 6600GT kort i dag, når 6800GT koster bare litt mer. Dvs at med 6800GT er oppgraderingsmulighetene store om 1-2 år. De to 6600GT kortene kan man kaste rett i søpla om 1-2 år. Så å kjøpe to 6600GT kort SLI vil jeg si er å kaste penger ut av vinduet.

Endret av gamer73
Lenke til kommentar
Bare så folk vet det: 2x6600 GT er ikke bedre enn et 6800 GT.

Litt sterk uttalelse. Spørsmålet er vel om man skal se på en total test av 3D ytelsen, feks 3D MArk05, eller om man skal gå på enkelte spill. Resultatet av testen foreløbig på 3DMark05 viser jo at 2 stk 6600GT er like rask, om ikke raskere enn en del X800XT eller 6800Ultra kort. Når da 2 stk 6600kort koster ca 3200 og X800XT koster ca 4 300,-, eller 6800Ultra ca 4500,- og 6800GT ca 3500,-, da vil jeg påstå at SLI med 2 stk 6600GT kort er en bra og økonomisk løsning. Dette sett med 3D MARK øyne som en total test av 3D ytelsen. Cluet blir vel nå om en skal avgjøre hva en skal kjøpe med å gå på ytelsen direkte i mot det spillet, eller de spilla man ønsker.

Lenke til kommentar
Bare så folk vet det: 2x6600 GT er ikke bedre enn et 6800 GT.

De fleste av oss har sett testene ja. Men det vil ikke nødvendigvis si at det er slik det er i alle situasjoner i virkeligheten. ;) Det kan også være at økninger i klokkehastighetene vil gjøre resultatene mer interessante.

Det er også mulig å overklokke 6800GT. Men uansett så har 2x6600GT fremdeles halvparten antall ROPs og minne som et 6800GT kort.

Lenke til kommentar
Litt sterk uttalelse. Spørsmålet er vel om man skal se på en total test av 3D ytelsen, feks 3D MArk05, eller om man skal gå på enkelte spill. Resultatet av testen foreløbig på 3DMark05 viser jo at 2 stk 6600GT er like rask, om ikke raskere enn en del X800XT eller 6800Ultra kort. Når da 2 stk 6600kort koster ca 3200 og X800XT koster ca 4 300,-, eller 6800Ultra ca 4500,- og 6800GT ca 3500,-, da vil jeg påstå at SLI med 2 stk 6600GT kort er en bra og økonomisk løsning. Dette sett med 3D MARK øyne som en total test av 3D ytelsen. Cluet blir vel nå om en skal avgjøre hva en skal kjøpe med å gå på ytelsen direkte i mot det spillet, eller de spilla man ønsker.

Hva med å teste med 4xFSAA i 3DMark05 og sammenligne dette med hva X800XT og 6800GT/Ultra får.

Lenke til kommentar
Bare så folk vet det: 2x6600 GT er ikke bedre enn et 6800 GT.

Litt sterk uttalelse. Spørsmålet er vel om man skal se på en total test av 3D ytelsen, feks 3D MArk05, eller om man skal gå på enkelte spill. Resultatet av testen foreløbig på 3DMark05 viser jo at 2 stk 6600GT er like rask, om ikke raskere enn en del X800XT eller 6800Ultra kort. Når da 2 stk 6600kort koster ca 3200 og X800XT koster ca 4 300,-, eller 6800Ultra ca 4500,- og 6800GT ca 3500,-, da vil jeg påstå at SLI med 2 stk 6600GT kort er en bra og økonomisk løsning. Dette sett med 3D MARK øyne som en total test av 3D ytelsen. Cluet blir vel nå om en skal avgjøre hva en skal kjøpe med å gå på ytelsen direkte i mot det spillet, eller de spilla man ønsker.

Det er litt slik jeg tenker på også. Kan være at en del spill (eller andre 3D-krevende programmer) nyter godt av å få fordelt lasten på to skjermkort i stede for på bare et.

 

I prisen bør også SLI-overgangen taes med for å bli korrekt. Men dersom en slik overgang (eller bro?) er lik uavhengig av skjermkort, har man jo den til seinere også....

Lenke til kommentar
Hvem bryr seg om 3DMark05? Jeg vil heller ha litt resultater fra spill. I de testene jeg har sett på nett, så er ikke SLI akkuat så bra der. Liten forskjell på 1 å 2 kort i normale oppløsninger. Først ved 1600x1200 med max AA/AF merket man noe særlig forskjell.

For såvidt enig, men skal du hjelpe folk med å velge rett kort, så er det vel kanskje greit å presentere den totale ytelsen, og så gå på hvert enkelt spill.

 

Men totalt sett til nå hvis du ser på de få spilla som er testa mot SLI så kan en vel konkludere med at SLI kun er for de som har 6800Ultra og vil videre derfra.

 

Som nevnt på Anandtech så sier de at det er bedre å kjøpe 1 6800GT kort mot 2 6600GT fordi du da senere kan oppgradere med et kort til, som sansynligvis faller i pris etterhvert. Dette har vi hørt før, og det blir som regel ikke noe av. Da det kommer nye ting. Men det må jo også tas i betraktning at SLI er på begynnerstadiget foreløbig og ting kan jo utvikle seg. DVS SLI er jo ikke noe nytt. Kjørte selv 2 stk Creative Voodoo2 kort i SLI med 12MB minne i hvert kort, det var tider det :yes:

Lenke til kommentar
Hvem bryr seg om 3DMark05? Jeg vil heller ha litt resultater fra spill. I de testene jeg har sett på nett, så er ikke SLI akkuat så bra der. Liten forskjell på 1 å 2 kort i normale oppløsninger. Først ved 1600x1200 med max AA/AF merket man noe særlig forskjell.

For såvidt enig, men skal du hjelpe folk med å velge rett kort, så er det vel kanskje greit å presentere den totale ytelsen, og så gå på hvert enkelt spill.

 

Men totalt sett til nå hvis du ser på de få spilla som er testa mot SLI så kan en vel konkludere med at SLI kun er for de som har 6800Ultra og vil videre derfra.

 

Som nevnt på Anandtech så sier de at det er bedre å kjøpe 1 6800GT kort mot 2 6600GT fordi du da senere kan oppgradere med et kort til, som sansynligvis faller i pris etterhvert. Dette har vi hørt før, og det blir som regel ikke noe av. Da det kommer nye ting. Men det må jo også tas i betraktning at SLI er på begynnerstadiget foreløbig og ting kan jo utvikle seg. DVS SLI er jo ikke noe nytt. Kjørte selv 2 stk Creative Voodoo2 kort i SLI med 12MB minne i hvert kort, det var tider det :yes:

Enig. Tror det kan bli mer å hente på det i fremtiden. Men som du sier, så er det jo morro nå også. Min er akkurat kommet inn i Windows, så skal jeg kjøre noen bencher her også. Irriterer meg noe jævli at det ikke er 6800ultra PCI-E å oppdrive. Hadde vært morro å testet i SLI Mode.

 

Voodoo2 tiden ja, husker det godt. Hadde 2xVoodoo2 selv. Var veldig heftig på den tiden husker jeg :!:

Lenke til kommentar
Hvem bryr seg om 3DMark05? Jeg vil heller ha litt resultater fra spill. I de testene jeg har sett på nett, så er ikke SLI akkuat så bra der. Liten forskjell på 1 å 2 kort i normale oppløsninger. Først ved 1600x1200 med max AA/AF merket man noe særlig forskjell.

For såvidt enig, men skal du hjelpe folk med å velge rett kort, så er det vel kanskje greit å presentere den totale ytelsen, og så gå på hvert enkelt spill.

 

Men totalt sett til nå hvis du ser på de få spilla som er testa mot SLI så kan en vel konkludere med at SLI kun er for de som har 6800Ultra og vil videre derfra.

Er vel like aktuellt for de som har 6800GT.

 

6800GT mye rimeligere enn Ultra. I tillegg lar svært mange 6800GT seg problemfritt overklokke til Ultra hastighet, eller mere.

Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke hvorfor folk kjører SLI

 

1) Skjermkort produserer mye varme. Tenk hva to gjør

2) De tar opp min. to PCI slotter, og jeg har allerde plassmangel

3) Jo mer du dytter inn i kabbet jo mindre luftflyt blir det der inne

4) Enda en vifte = enda mer støy

5) Ikke akkurat en økonomisk løsning

 

er jeg alene om disse tankene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...