Gå til innhold

Ikke bruk bærbar PC i fanget!


Gromit

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

No offence. Men er det noe melllom himmel og jord som ikke - i løpet av de siste ti årenene - har blitt utropt som helsefarlig i Dagabladet? Her er et godt helseråd til:

 

Ikke les Dagbladet. Du kan bli nevrotisk og ødelegge ditt gode humør.

 

Hjelper ikke om du er superpotent om du skal gå rundt å bekymre deg om sånt. Da er det ingen damer som vil ha deg... :cool:

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Som jeg skrev i den andre tråden om det her (den var postet etter denne):

*le* Nei det her tar jeg mildt sagt ikke spesielt seriøst. Dette er en sensasjonsartikkel. Greit, hvis pungen blir så og så mye varmere enn normal tempratur så blir man mindre fruktbar og kanskje steril. Men tenk oss litt om nå. Dette vil jo betyr at visse klær, badstu og mye annet også vil ha samme effekt og man har da ikke sett noen massefall i fruktbarheten hos menn har man vel?

 

Edit: må bare legge til at slik jeg sitter med min bærbar så er ikke maskinen i nærheten av å komplett dekke over området. Nei, det her er ikke spesielt seriøst.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
Herregud det er det dummeste jeg har hørt. Også bare 2 - 3 grader ekstra på pungen kan gjøre deg steril :no:

Da kan man bli steril ved å sole seg også da?

Ja, skal man tro den artikklen der så.... Men det er jo ikke det verste. Tenk på bruk av badstu og bading og dusjing i varmt vann....

Lenke til kommentar

dere som sier att detter gjelder varme, har kanskje rett visst det er slik, men er det ikke strålingsfaren det er snakk om? :hmm:

 

sorry jeg trekker det tilbake!

jeg leste ikke skikkelig, her gjelder det visst varme, som er helt absurd!!! :yes:

folkens, ikke ha på dere kjeledress om vinteren, for da blir dere for varme der nede! og ikke for lite heller for det viser ny forskning gjør att du vil bli til ett esel før du er førti år! (ja jeg overdriver kanskje litt, men det er ikke langt ifra denne nyhets-kåte avisen....)

Endret av genetex
Lenke til kommentar
dere som sier att detter gjelder varme, har kanskje rett visst det er slik, men er det ikke strålingsfaren det er snakk om? :hmm:
Forskere fra State University of New York lot 29 friske menn mellom 21 og 53 år sitte med en bærbar pc i fanget.

 

Temperaturen på pungen deres ble målt med jevne mellomrom.

 

Forskerne fant ut at pc-en, med pentium 4-prosessor, fikk temperaturen til å øke med mellom 2,6 og 2,8 grader.

 

Så nei.

 

Edit: Heh, lurer litt på hvordan den tempen ble målt forresten. "Og vi vil forresten at mens du deltar i denne øvelsen vennligst stikker dette termometeret ned under pungen din og rapporterer tilbake til oss temperaturen hvert minutt" :p

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Dette med at høyere grader på pung reduserer fruktbarhet har jeg lest om før, dette er visstnok fakta. Det at en bærbar pc på fanget kan gjøre dette er det vel ingen tvil om? Selvsagt kan også andre ting gjør det.

 

Men en bærbar pc har man som regel på fanget kanskje over flere timer, noe som da kanskje ikke er så bra dag ut og dag inn....

Hjelper sikkert masse å ha den på magen eller knærne...

 

Dette med at vinterklær øker temperaturen så mye som to grader er vel en liten overdrivelse? uansett går man ikke sånn over flere timer? Det blir jo å gå rundt en god stund med 39-40 grader i kroppen... LITT varmt eller? Synes det var litt dårlig sammenlikning av dere....

 

Men hvis man f.eks. kjører bil mye og bruker setevarmeren på fullt maks kan sikkert føre til det samme...

 

Bør kanskje ikke konkludere med noe spesielt før de foretar en lengre undersøkelse som sjekker fruktbarheten til folk som bruker laptop på fanget mot folk som ikke gjør det eller noe..

 

Men merker jo selv at det blir ubehagelig varmt noen ganger, og jeg sitter da gjerne slik en god stund, og hvis varme er farlig for de edlere deler burde jeg kanskje sette den bærbare på bordet slik jeg nå gjorde :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...