Gå til innhold

Tivoli Audio - Crap


Scala

Anbefalte innlegg

Etter en rekke anbefalinger kjøpte jeg en Tivoli Radio (Model One) forleden. Det er skjelden jeg blir såå misfornøyd med noe jeg kjøper! Jeg var å byttet den første jeg hentet ut, fordi jeg mente at produktet ikke holdt mål. Da jeg oppdaget at den nye var like ille, ble skuffelsen komplett. Volumkontrollen er rett og slett billig, og det er en masse brum i radioen. I tillegg er finishen ikke spesielt bra. Har også undersøkt produktene til de som anbefalte meg å kjøpe, og jeg er mild sagt skremt :nei:

 

Jeg vil kalle det en total rip-off å belaste kundene med nesten kr.1300,- for en monoradio, med brum og dårlig finish. :thumbdown:

 

Ekstra irriterende å vite at det sitter et par stinne dansker å gnir seg i hendene etter å ha lurt et godt knippe mennesker...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tivoli Audio må være årets lettsolgte produkt.Den selger som varmt hvetebrød hos min lokale forhandler.Hvorfor alle "må bare ha den" skjønner jeg ikke.Det må være et geni som står bak markedsføringen.Spesielt bra er den ikke.

Pris/kvalitet forholdet kan ikke forsvares.

Kjøp heller denne Boston radioen i steden.

Har hørt begge opp mot hverandre og Boston radioen er mye bedre.

 

Hmm..mener og erindre at jeg skrev noe lignende for ett par dager siden. :hmm:

Endret av egmur
Lenke til kommentar

;) M A T R I X

 

Synesogså jeg så noe som dette for en stund siden !

Forøvrig er Tivoli radioen, mer en markedføringsjippo, enn et kvalitetsprodukt.

Etter et kjapt søk på nettet finner jeg mange som klager på kvaliteten.

I går stod jeg hos HiFi centeret og kikket på nytt anlegg. Da var det 3 personer som var inne for å reklamere, bare på en halv time.

Her er det tydeligvis noe som ikke stemmer (Forholdet mellom pris og kvalitet) :thumbdown:

Lenke til kommentar
er det sinnsykt dårlig lyd i tivoli audio modellene?

vurderte litt å gå til innkjøp av pal utgaven som har

samme finish som ipod, men dropper det hvis lyden

er dårlig...

 

kjøpte for en stund tilbake creative travelsound, ble

i allefall sinnsykt skuffet over den...

Kan være lurt å høre på en selv, i stede for å stole blindt på hva andre skriver. Jeg er veldig fornøyd med min Model One.

Lenke til kommentar
Tivoli radione spiller veldig bra. Hifi klubben ville aldri solgt et produkt som spiller dårlig i sine butikker.  Det er heller ikke uten grunn de har fått strålende kritikk hos kritikerne.

Hvis ikke du er betalt av butikkjeden du nevner, vil jeg påstå at uttalelsen er ganske naiv. Å blindt stole på at en butikk kun selger kvalitet, bare fordi, er for meg fullstendig galskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her også gått å lurt på denne Tivoli Audio men synes at den er svært overpriset og det er tydelig at det er ulovelig diktering av pris i et ledd her da alle selger den til samme pris..

 

Så kom jeg over Memory i EuroPris som er en Tivoli Audio kopi til NOK 299,-. Kjøpte denne og en Tivoli Audio og gjett Memory til 299,- låter bedre enn Tivoli til 1290,-. Riktig nok har Tivoil bedre søker og følsomhet men min radio står konstant på P4 så jeg søker ikke så mye. Tivoli'n skal Expert få igjen på åpent kjøp garantien.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg kan ikke si meg annet enn topp fornøyd med min Tivoli Radio, dog jeg ikke har betalt for den, så prisen plager ikke meg, men lyden fyller hele rommet her.

 

Bor midt i Oslo, får inn mange kanaler, og har ikke hørt noen brummelyd på den enda, eller noen gang.

 

Bruker vanlig antennekable som fulgte med, stilte den inn bak på rett antenne, og søkte inn mange kanaler med topp lyd. Den står riktig nok i vinduet.

 

Hvor bor du, og hvilken kanal brummer?

 

Alle, og da tom P1?? (sterke signaler over nesten alt er tanken her)

Lenke til kommentar

Jeg bor i Oslo selv, og det er ingenting å si på mottakerforholdene. Selve tuner-delen i radioen fungerer veldig bra, men det holder ikke for meg når jeg gir så mye penger for et produkt.

 

Det jeg mener med brum, er ikke tuner-relatert, men en velkjent diagnose for en som har kjennskap til innmaten i elektriske apparater. Brum kommer rett og slett av dårlig filtrering i strømforsyningsdelen, og dette ligger på komponentnivå. En gammel eller "billig" kondensator kan f.eks være nok til at dette skjer. Poenget mitt er at det ikke skal skje på en monoradio til rip-off pris, og på to radioer etter hverandre!!

Lenke til kommentar

bengh Skrevet 11/12/2004 : 20:23

Så kom jeg over Memory i EuroPris som er en Tivoli Audio kopi til NOK 299,-. Kjøpte denne og en Tivoli Audio og gjett Memory til 299,- låter bedre enn Tivoli til 1290,-.

Godt at det er noen som har skjønt det,men jeg redd de fleste som har en

Tivoli audio ikke vil innrømme at de har kjøpt en overpriset jipporadio.

Lenke til kommentar
Jeg bor i Oslo selv, og det er ingenting å si på mottakerforholdene. Selve tuner-delen i radioen fungerer veldig bra, men det holder ikke for meg når jeg gir så mye penger for et produkt.

 

Det jeg mener med brum, er ikke tuner-relatert, men en velkjent diagnose for en som har kjennskap til innmaten i elektriske apparater. Brum kommer rett og slett av dårlig filtrering i strømforsyningsdelen, og dette ligger på komponentnivå. En gammel eller "billig" kondensator kan f.eks være nok til at dette skjer. Poenget mitt er at det ikke skal skje på en monoradio til rip-off pris, og på to radioer etter hverandre!!

Hvis noe sånt har skjedd er det vel bare å klage, det skal jo garantien dekke... ;)

 

Hvertfall veldig førnøyd med Tivoli Model 2 her i huset.. :)

Lenke til kommentar

Mamma kjøpte en slik en (husker ikke modellen) og må si den virka veldig bra. Solid kasse i tre, meget god lyd og sinnsykt bra mottager. Ble veldig overrasket over lyden. Får du brum i radioen vil jeg absolutt tro at du har fått en defekt. Til den prisen hadde jeg absolutt ikke godtatt en eneste mangel.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Lagde et innlegg i denne tråden før forumcrashet en gang... men men

 

Har selv en Tivoli Model Three (ikke betalt for, fikk som gave) og synes den funker ypperlig. Har gode mottaker forhold her jeg bor og synes lyden er bra (dog spiller den ikke høyt, det er heller ikke meningen).

 

Har koblet iPod'en til og det fungerer helt fint og har ingenting å utsette på lyden (i forhold til hva radioen er ment for).

Lenke til kommentar
  • 8 år senere...

No har eg kjøpt meg Tivoli Audio model 10+. Trudde nesten det var noko feil på denne på grunn av elendig lyd og konstant brummelyd. I og med at mange andre også klagar på lyden så er det bevis på at det berre er eit dyrt og dårleg produkt. For meg hørest det ut som at radioen burde hatt ein prislapp på rundt 500kr. Berre svindel å kjøpe denne.

 

Oppdatering: Eg fann ut at viss eg kopla på batterieliminator på 12V inngangen i staden for å bruke 230V inngangen på radioen så forsvinner mesteparten av brumminga slik radioen gjev reinare lyd, men eg er fortsatt ikkje heilt imponert over lyden. Trur eg må kjøpe ein betre batterieliminator som gjev støyfri spenning.

Endret av PosteMonopolet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...