Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Chello funker bare med en spesifikk PC


Anbefalte innlegg

Jeg har Chello Clasic, og en morgen her sluttet den trådløse ruteren min å motta IP adresse fra DHCP serveren hos Chello. om jeg kobler nettverkskabelen rett i den bærbare PC'en min, kommer jeg på nett. om jeg gjør en av de følgende, får jeg ikke tildelt adresse fra Chello:

- bruker en av de to trådløse ruterne jeg har

- kobler rett i den stasjonære PC'en min.

:cry:

 

Er det noen som har forsalg til hva som er galt, og hvordan det kan løses?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å koble nettverkskabelen rett i den bærbare PC'en, så du kommer på nett. Så releaser du IPen, kobler til routeren, ber om ny IP og ser om det går. Måtte gjøre det sånn før jeg oppgraderte til Chello Pluss.

 

Hvis det ikke funker kan du bare ringe support og be dem sjekke linja di og spørre om de kan "resette" linja eller noe sånt.

 

Er jo lov å kobla internetten til en router. De kan sjekke hvor mange PCer som er kobla til routeren din når de har lokale IPer.

Endret av torsvb
Lenke til kommentar

Har gjort det, men til ingen nytte. Får ta kontakt med Chello i morgen og spørre hva de foreslår.

 

men er det faktisk slik at man kun har lov til å ha en maskin på linjen? og kan de faktisk se hvor mange som kobler seg til ruteren?

 

Er det en løsning med brannmur? evt. er det andre løsninger?

Lenke til kommentar

Hvis routeren deler ut lokale IP-adresser kan jeg vanskelig tro at de kan finne det ut. Uten å være helt skråsikker på dette. Tror forresten ikke UPC kutter linjen din om har 2 maskiner på internett. Men du kan uansett bare si at problemet er å koble den trådløs routeren til internett, for de andre PCene får kontakt med routeren, right? Trenger ikke nevne at det er to PCer som skal kobles til routeren :p

Endret av torsvb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...