Gå til innhold

Battle for Middle Earth - Diskuter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-60584
Det som irriterer meg mest, er hvordan historien i campaign ikke blir fulgt i det hele tatt, som feks at gandalf dreper balrogen i Moria, at man ka la Boromir overleve og at alle heltene kan dø i Helm's deep. Som en LOTR fan som jeg er så synes jeg dette var utrolig frustrerende.

fordi det er du som skal bestemme sjebnen i BFME...

ehhm... er det ikke sånn at han er med på neste oppdrag uansett da? uavhenging av om han dør eller ikke? snakk om å bestemme...

vet det der, men det er det EA maser sånn om når de snakker om spillet...

 

"you control the fate of the battle for middle earth bla bla bla"

Lenke til kommentar
som feks at gandalf dreper balrogen i Moria

Kremt!

 

Du som er så stor lotr fan bør jo vite at gandalf faktisk drepte balrogen i moria :D

Kanskje ikke på samme måte,men,men ;)

OWNED! :D

Haha! Det var dagens! :D Gandalf er så langt borte som man kan komme fra Moria når han dreper balrogen.

Greit det der med at du styrer skjebnen og alt sånt, men det blir liksom litt feil... Dette er jo selvsagt bare min personlige mening...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Ja egentlig så var dette en stor skuffelse. Jeg ble faktisk eid av alt hypet, hadde det moro et par dager - så måtte jeg svelge at jeg faktisk ikke gadd spille mer og egentlig hadde kastet bort 400kroner. Det som er det mest irriterende med hele dritten, det er ubalanseringen - som visstnok ikke er ubalansert - men som jeg alikevel mener. Dessuten er spillet for tregt - og det krever for mye.

 

Jeg sitter igjen - skuffet 

 

vet at denne posten er gammel, menmen...

 

hva mener du med dette? ubalansert? det er da ikke det!

du skrev at det visstnok IKKE er ubalansert, og det er sant...så hvorfor mener du det?

Lenke til kommentar
Ja egentlig så var dette en stor skuffelse. Jeg ble faktisk eid av alt hypet, hadde det moro et par dager - så måtte jeg svelge at jeg faktisk ikke gadd spille mer og egentlig hadde kastet bort 400kroner. Det som er det mest irriterende med hele dritten, det er ubalanseringen - som visstnok ikke er ubalansert - men som jeg alikevel mener. Dessuten er spillet for tregt - og det krever for mye.

 

Jeg sitter igjen - skuffet 

 

vet at denne posten er gammel, menmen...

 

hva mener du med dette? ubalansert? det er da ikke det!

du skrev at det visstnok IKKE er ubalansert, og det er sant...så hvorfor mener du det?

Ja det her vart jo en litt gammel blodslitt tråd. Men jeg har ikke skifta mening enda. Nei det jeg mente med at det var "ubalansert" (noe det kanskje også er, hva vet jeg) er fordi jeg og en kompis som alltid spiller online satte oss ned med det. Hypa opp i skyene som det var, gleda vi oss noe helt jævelig til å sette igang. Når vi først satte igang, og skuffelsen over grafikk, hastighet og størrelse hadde lagt seg - så begynte det å bli litt moro (trodde vi). Men det var helt til vi fant ut alle de trege, irritable småfeilene med spillet. Som f.eks at jeg som "Isengard" tok med meg hele hæren min til de tjukke veggene til han som "Gondor", satte igang et stormangrep, bare for å se Gandalf komme løpende ut porten og drepe ALLE sammen i et smell. Eller kanskje det at Gandalf kunne drepe begge Nazgulene mine (som koster like mye som Gandalf, og som Mordors helter, skal gjøre like mye skade) i et smell. Så fant jeg ut Wolf-Riders, og da kunne jeg ta over alle ressurspunktene på hele mappet før i det hele tatt kompisen min hadde rekt og bygge barracks. Det er ikke sikkert det ER ubalansert, men det hjelper ikke mye når det føles sånn...

 

Nei, hele spillet var lagt opp så dårlig iforhold til andre strategispill - det var seigt og treig, ulogisk og kjedelig. Og skulle jeg gitt det en karakter fra 1-10, så hadde det fått 1 faktisk. Spillet i seg selv er en 5'er, men etter den slibrige markedsføringen av det spillet, så får det 1 - for det er faen ikke mulig å juge så mye til fans som det der.

Lenke til kommentar

skuffet over grafikken? dette er den beste grafikken jeg har sett i et RTS noen gang...bedre en RT:W

 

det kan sikkert føles ubalangsert, men det er 100% sikkert at det ikke er det.

 

Det med at Nasgul blir tatt med et istari light er jo dumt, men dette skal fikses i neste patch: 1.02. Men har du begge nasgulene og witchking denger de gandalf, ettersom det bare er IL som kan knerte de....

 

det kan virke ubalansert med en nasjon, Isengard vs Gondor f.eks, da Wargriders denger det meste i tidlig spill, men så kommer kanhende Gondor med Gandalf og Knights og de har ikke kjans lenger...

 

så at du mener det er ubalansert er feil, det kan sikkert virke sånn men det er feil

 

1 av 10? vet det er din mening med Gamer ga dette 8/10 og det har ikke blitt slaktet ned noe sted så vidt jeg vet....

Lenke til kommentar

Nei det er som sagt en 5\10 ... et helt vanlig middelmodig spill. Men pga. EA's usannsynelig slibrige markedsføring, falske løfter og inteteksisterende kundesupport - så ble jeg bare usannsynelig provosert av hele spillet, og kunne ikke angret mer på kjøpet. Og jeg kommer heller aldri til å stole på EA noen gang fremover, npr de har laget et spill selv that is. Mark Skaggs som produserer dette spillet, han var aktiv som bare fy på forumene jeg hang på - lovte ditt og datt og hypet alt opp i skyene ved å gi ganske vage forklaringer på spørsmål, men den dagen release kom og all whiningen og skuffelsen hamret på - så har vi ikke hørt et pip fra han siden. Så vet du hva? Da spiller jeg heller Warcraft III og Generals jeg, som iallefall har en underholdningsverdi. Og når det kommer til grafikken i BFME så er ikke den det beste jeg har sett - den er fin og funksjonabel. Men kombinert med det utrolige trege gameplayet (føles rett og slett seigt) osv, så kommer jeg aldri til å spille det igjen. Det ble spilt 10-15 ganger online, men så plutselig slo det meg hvor dårlig det var. Det hadde nok fått 8/10 av meg også i begynnelsen - men det er det absolutt ikke verdt. Men er det noe spillet skal ha + for, så er det LotR stemingen - for den er helt klart tilstede. Bare ikke tilstede nok!

 

En kombinert 1\10 pga. en hel rekke hendelser og grunner.

Lenke til kommentar
det du sa om ea er faktisk sant, de får alt til å virke mye større enn det egentlig er, men BFME var faktisk overaskende bra for å være ea...

Jeg fikk den motsatte opplevelsen jeg da. Hadde store forventinger pga. at EA hadde leverty for MEG tildligere (med Generals og NFSU) ... men dette var et stort steg nedover. Ned til bånn faktisk. Men men .,..

Lenke til kommentar

Jeg skifter hele tiden med å synes at den og den nasjonen er overpovered, og det har jeg faktisk gjort med alle nasjonene gjennom tidslinjen jeg har spilt det, så da må det til en viss grad være ganske balansert. Det er bare å bruke de slik det er ment. Gondor skal brukes på en helt annen måte enn Mordor. Spiller man f.eks defansivt hele spillet gjennom med Mordor, så har man bare ikke skjønt det. Gondor har ressursoppgraderinger i basen nettopp fordi de skal forsvare seg innenfor borgen og ikke kåle rundt på hele brettet med utposter. Det jeg dog stusser litt på er hvor unyttige noen "sterke" krigere kan være. Oliphanten f.eks er alt for lett å ta med ildpiler og et passelig nivå med baseforsvar. Dessuten er spillet laget slik at kampene blir alt for lange, og særlig hvis man spiller mot Gondor, ganske så frustrerende. Man kan søren meg holde på å flere timer hvis motstanderen vet å forsvare seg....

 

Men er enig, spillet mangler det lille trøkket for at jeg skal bli sittende mer enn 10-15 multiplayer spill. Det var uansett enormt gøy de første kampene.

Lenke til kommentar
skuffet over grafikken? dette er den beste grafikken jeg har sett i et RTS noen gang...bedre en RT:W

:blink: Hvordan klarer du å si det? Nå har ikke jeg spilt dette spillet så mye,

(da jeg bare kjenner en venn av meg som har det) men å si at Bfme har bedre grafikk enn R:TW er helt absurd (mener jeg)!

 

TSP

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Gondor skal brukes på en helt annen måte enn Mordor. Spiller man f.eks defansivt hele spillet gjennom med Mordor, så har man bare ikke skjønt det. Gondor har ressursoppgraderinger i basen nettopp fordi de skal forsvare seg innenfor borgen og ikke kåle rundt på hele brettet med utposter

 

dette er jo en måte og spille på, men da sitter man der hele tiden og får ikke angrepet....det beste med Gondor er å råke rundt med Gandalf og Knights og ta mapcontrol, blir man slått i felten trekker man seg tilbake til basen.....

Gondor denger Rohan i felten så der skal ikke dette skje, men mot Isengard og Mordor blir det no helt annet....alt spørs så klart om hvor god motstanderen din er.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...