Gå til innhold

Battle for Middle Earth - Diskuter!


Anbefalte innlegg

Spillet fengte meg ikke på noen som helst måte. Det var kun musikken innimellom som ga en meg skikkelig Lord of the rings følelse.

 

Nei jeg ser heller trilogien jeg.. (extended) :cool:

 

Noe av det beste innenfor filmens historie som er laget.. Og hver gang jeg ser andre filmer med en av personene som spiller i LOTR så føler jeg nesten at filmene er bra uansett... :love:

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen sider som har kommet med nye maps til skirmis / multiplayer.

Fant helms deep mmultiplayer mappet her

Regner med at diverse andre dukker opp her etterhvert som folk gidder å konvertere de :)

Jeg så den linken du gav først nå, lastet ned Minas Tirth mapet som var der, pakket det opp, og sto igjen med to filer.

Hvor skal jeg legge dem? :hmm::blush:

Fant nemlig ikke noen "maps" mappe..

 

Edit: Fant det ut allikevell ;)

Endret av mummi-pappa
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
Ja egentlig så var dette en stor skuffelse. Jeg ble faktisk eid av alt hypet, hadde det moro et par dager - så måtte jeg svelge at jeg faktisk ikke gadd spille mer og egentlig hadde kastet bort 400kroner. Det som er det mest irriterende med hele dritten, det er ubalanseringen - som visstnok ikke er ubalansert - men som jeg alikevel mener. Dessuten er spillet for tregt - og det krever for mye.

 

Jeg sitter igjen - skuffet 

 

vet at denne posten er gammel, menmen...

 

hva mener du med dette? ubalansert? det er da ikke det!

du skrev at det visstnok IKKE er ubalansert, og det er sant...så hvorfor mener du det?

Ja det her vart jo en litt gammel blodslitt tråd. Men jeg har ikke skifta mening enda. Nei det jeg mente med at det var "ubalansert" (noe det kanskje også er, hva vet jeg) er fordi jeg og en kompis som alltid spiller online satte oss ned med det. Hypa opp i skyene som det var, gleda vi oss noe helt jævelig til å sette igang. Når vi først satte igang, og skuffelsen over grafikk, hastighet og størrelse hadde lagt seg - så begynte det å bli litt moro (trodde vi). Men det var helt til vi fant ut alle de trege, irritable småfeilene med spillet. Som f.eks at jeg som "Isengard" tok med meg hele hæren min til de tjukke veggene til han som "Gondor", satte igang et stormangrep, bare for å se Gandalf komme løpende ut porten og drepe ALLE sammen i et smell. Eller kanskje det at Gandalf kunne drepe begge Nazgulene mine (som koster like mye som Gandalf, og som Mordors helter, skal gjøre like mye skade) i et smell. Så fant jeg ut Wolf-Riders, og da kunne jeg ta over alle ressurspunktene på hele mappet før i det hele tatt kompisen min hadde rekt og bygge barracks. Det er ikke sikkert det ER ubalansert, men det hjelper ikke mye når det føles sånn...

 

Nei, hele spillet var lagt opp så dårlig iforhold til andre strategispill - det var seigt og treig, ulogisk og kjedelig. Og skulle jeg gitt det en karakter fra 1-10, så hadde det fått 1 faktisk. Spillet i seg selv er en 5'er, men etter den slibrige markedsføringen av det spillet, så får det 1 - for det er faen ikke mulig å juge så mye til fans som det der.

Tror ikke du har satt deg inn i spillet. For det første, så er det dårlig taktikk fra motspillerens side, om han har alt samlet, så Gandalf kan ta alt i et smell. For det andre er det svært vanskelig for Gandalf å drepe en nazgul, da det må litt ekstra til, med hjelp fra bueskyttere eller tårn. Og at han skal klare to er for meg en gåte. Og når nazgulen er drept, så er den gratis å reprodusere, i motsetning til Gandalf. Jeg har nå drept mange gandalfer med nazguler :D

 

Alle alternativene har hver sin taktikk som kan brukes. Kan de som spiller bruke denne taktikken, er det imponerende jevnt. Og grafikken er fantastisk. Jeg klarer derfor ikke å være enig med deg. Er ingen stor fan av ringenes herre, selv om jeg har sett filmene, men spillet er bra, og jeg spiller det ukentlig.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner, men jeg spilte dette spillet til døde med en kompis av meg (R-Win her på forumet) i et par uker etter release - og det er absolutt ingenting som vil få oss til å spille det noengang igjen. JEG syntes spillet skuffet enormt, og var bare en eneste stor mediehype fra EA sin side. Spillet er greit nok, men hvorfor spille et spill som er "greit nok" når man har Warcraft 3, Generals og andre toppspill?

 

Dessuten er det ikke veldig mange strategier man kan ta hvis man vil vinne. Det er liskom "det samme" hver eneste gang, og det holdt ikke lenge. Og hvor ble det av de enorme episke slagene som EA hypa opp i skyene?

 

... :no:

Lenke til kommentar
Ja egentlig så var dette en stor skuffelse. Jeg ble faktisk eid av alt hypet, hadde det moro et par dager - så måtte jeg svelge at jeg faktisk ikke gadd spille mer og egentlig hadde kastet bort 400kroner. Det som er det mest irriterende med hele dritten, det er ubalanseringen - som visstnok ikke er ubalansert - men som jeg alikevel mener. Dessuten er spillet for tregt - og det krever for mye.

 

Jeg sitter igjen - skuffet 

 

vet at denne posten er gammel, menmen...

 

hva mener du med dette? ubalansert? det er da ikke det!

du skrev at det visstnok IKKE er ubalansert, og det er sant...så hvorfor mener du det?

Ja det her vart jo en litt gammel blodslitt tråd. Men jeg har ikke skifta mening enda. Nei det jeg mente med at det var "ubalansert" (noe det kanskje også er, hva vet jeg) er fordi jeg og en kompis som alltid spiller online satte oss ned med det. Hypa opp i skyene som det var, gleda vi oss noe helt jævelig til å sette igang. Når vi først satte igang, og skuffelsen over grafikk, hastighet og størrelse hadde lagt seg - så begynte det å bli litt moro (trodde vi). Men det var helt til vi fant ut alle de trege, irritable småfeilene med spillet. Som f.eks at jeg som "Isengard" tok med meg hele hæren min til de tjukke veggene til han som "Gondor", satte igang et stormangrep, bare for å se Gandalf komme løpende ut porten og drepe ALLE sammen i et smell. Eller kanskje det at Gandalf kunne drepe begge Nazgulene mine (som koster like mye som Gandalf, og som Mordors helter, skal gjøre like mye skade) i et smell. Så fant jeg ut Wolf-Riders, og da kunne jeg ta over alle ressurspunktene på hele mappet før i det hele tatt kompisen min hadde rekt og bygge barracks. Det er ikke sikkert det ER ubalansert, men det hjelper ikke mye når det føles sånn...

 

Nei, hele spillet var lagt opp så dårlig iforhold til andre strategispill - det var seigt og treig, ulogisk og kjedelig. Og skulle jeg gitt det en karakter fra 1-10, så hadde det fått 1 faktisk. Spillet i seg selv er en 5'er, men etter den slibrige markedsføringen av det spillet, så får det 1 - for det er faen ikke mulig å juge så mye til fans som det der.

Tror ikke du har satt deg inn i spillet. For det første, så er det dårlig taktikk fra motspillerens side, om han har alt samlet, så Gandalf kan ta alt i et smell. For det andre er det svært vanskelig for Gandalf å drepe en nazgul, da det må litt ekstra til, med hjelp fra bueskyttere eller tårn. Og at han skal klare to er for meg en gåte. Og når nazgulen er drept, så er den gratis å reprodusere, i motsetning til Gandalf. Jeg har nå drept mange gandalfer med nazguler :D

 

Alle alternativene har hver sin taktikk som kan brukes. Kan de som spiller bruke denne taktikken, er det imponerende jevnt. Og grafikken er fantastisk. Jeg klarer derfor ikke å være enig med deg. Er ingen stor fan av ringenes herre, selv om jeg har sett filmene, men spillet er bra, og jeg spiller det ukentlig.

WORD :w00t:

 

Hva er nicket ditt online?

Lenke til kommentar
Ja egentlig så var dette en stor skuffelse. Jeg ble faktisk eid av alt hypet, hadde det moro et par dager - så måtte jeg svelge at jeg faktisk ikke gadd spille mer og egentlig hadde kastet bort 400kroner. Det som er det mest irriterende med hele dritten, det er ubalanseringen - som visstnok ikke er ubalansert - men som jeg alikevel mener. Dessuten er spillet for tregt - og det krever for mye.

 

Jeg sitter igjen - skuffet 

 

Slenger meg på den jeg... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Ja egentlig så var dette en stor skuffelse. Jeg ble faktisk eid av alt hypet, hadde det moro et par dager - så måtte jeg svelge at jeg faktisk ikke gadd spille mer og egentlig hadde kastet bort 400kroner. Det som er det mest irriterende med hele dritten, det er ubalanseringen - som visstnok ikke er ubalansert - men som jeg alikevel mener. Dessuten er spillet for tregt - og det krever for mye.

 

Jeg sitter igjen - skuffet 

 

Slenger meg på den jeg... :thumbdown:

Helt enig,Isengards Pikemen kan brukest mot hver og en av alle andre troppe i spillet,untatt Nazgul og Gandalf.Ikkje nok med att dei springer nesten like fort som hester,har mer armor enn alt annet og i tillegg er dobbelt så mange som f.eks FoL.

 

Så...1 tropp FU Pikemen slår lett 1 tropp FU Tower Guards.Når i tillegg Pikemenene har dobbelt så my tropper,er utfallet lett å gjette.

 

Så er det rush.

Isengard har den beste starttypen ute,som ingenting FoL kan stille opp mot.

Eneste gangene eg har klart å countre Uruksane til Isen er når eg har bygd en barracks og 1 blacksmith og så my soldater eg orker.Men da har økonomien vært ødelagt,og Isen får oppgraderinger mye fortere enn FoL kan prestere.Og når har da økonomien til Gondor blitt enda svakere,p.g.a dobbel pris på oppgraderinger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

FoE har masse units, FoG har mur rundt basen sin.

FoE satser på masseproduskjon, det gjør ikke FoG, derfor kan FoE ha fler folk, men DÅRLIGERE folk!

 

Isengard sin start units >>> Gondor sin = Feil2k!

 

Isengard starter med EN gruppe uruks, Gondor starter med TO.

To footies >>> Isen sin start gruppe.

Pluss at du har hobbit.

 

Greit, Warchant gjør dem sterkere, da har ikke footies kjangs.

Men da kaster du Elwen Wood så ikke Wc funker og dine tropper får 50 % mer armour.

 

Starter du med en barracks og en Blacksmith er du noob.

Da er det MYE bedre å la startgruppen med uruks (hvis du ikke har klart å ta dem) ta farmene dine i starten.

Isen kan alikevel ikke gjøre deg noe, ettersom du er omringet av en tykk mur som ikke Isen kan ta ned før langt ute i spillet.

 

Isen får ikke nødvendigvis oppgraderinger fortere, starter du med to Blacksmiths kan du få oppgraderinger like fort eller fortere om du vil.

 

Oppgraderingen koster mer ja, men så går BS fortere opp i lvl, så oppgraderingen er dyrere enn før, men mye raskere.

 

Pikes; De er de sterkeste anti-cavalery unitsene i spillet ja, men alt av fot soldater (Uruks, Footies, Orcs, Peasants) tar dem hvis begge er FU eller ingen av dem er det....

Pikes er ikke uovervinnelige!

 

 

 

:wallbash:

Lenke til kommentar

Vel, jeg ser visst her at det er folk som burde spille spillet litt mer før de kan si hva som er Ubalansert osv :)

 

Jeg er enig. Spillet er fortsatt Ubalansert etter Patch 1.02, men det er ikkje isen som har det enklest etter patchen.

 

Mordor er den OP rasen for pyeblikket. Men ellerser spillet mer balansert nå enn tidligere.

 

Hør på hva figure sier. Han har mange gode poeng der.

 

Man kan ikkje si at spillet er ubalansert fordi dere velger feil strat. Man går for eksembel ikje blacksmith og archery range mot isengard. Dere bør spille litt mer og lære stratsa som må til for å vinne :) Erfaring er det viktigste i et hvert spill.

 

 

Ellers vil jeg si at dette er e t toppers spill siden det er et enkelt strategispill alle kan sette seg inn i hvis de hvil, noe som er meget positivt :)

 

- Klung tbh :)

Lenke til kommentar

Hvis isen ikke bygger furnace, er det akuratt like dyrt å oppgradere styrkene sine for isengard. Hvis gondor har 6 blacksmith koster det 480 å oppgradere. Har isen 6 furnace koster det 480 å oppgradere.

 

For dere som sier at taktikk ikke er viktig, det er en grunn til at noen spillere er MYE bedre enn andre. Ta Shai for ett eksempel (den beste BFME spilleren idag). Greit, microen hans er sikkert bedre enn de fleste, han er mordor. Men det holder ikke, du må ha TAKTIKK! Alle proffene bruker masse forskjellige nye taktier, du kommer null vei uten.

 

Ellers har figure rett i det meste han sier.

 

Les her ---------> bfme.org

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...