Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke helt hvor gammel du er, men jeg vil ikke si at det er så veldig bra. I og med at du har økt med et helt minutt så viser jo det at du har en veldig fremgang. Du klarer nok sikkert å øke opptil 2 - 3 minutter frem til høsten om du trener riktig.

Jeg brukte vel rundt 13 min tror jeg.

Lenke til kommentar

Hvordan skal jeg trene riktig da? Har ikke mulighet for å stikke på et treningsenter.

Har du tilgang på en løpebane? Tenker da på en 400 meters bane eller en fotballbane. Du kan kjøre et 4x4 intervall oplegg, det skal visst nok være veldig bra for kondis og fettforbrening.

Jeg bor rett ved en veldig lang og bratt oppoverbakke, så jeg bruker den til å trene.

Fks. Spurter opp og jogger rolig ned x 6 - 8

Eller så løper jeg fort opp, akkuratt slik at jeg ikke får melkesyre, og jogger rolig ned. Gjentar dette 4 ganger, før jeg tar en 3 minutters pause, begynner på nytt, gjentar osv. Tar sammenlagt 4 sett. Det blir en form for 4x4.

 

Intervaller er generelt sett veldig bra for både kondis og fettforbrenning.

Lenke til kommentar

For å forbedre kondisen og gå ned i vekt ved hjelp av kardio-trening så har man jo ikke behov for noe treningssenter. Jeg synes løping er ganske ålreit, men å løpe på tredemølle på stedet hvil er noe av det kjedeligste jeg vet om.

 

Pulsen din tør jeg ikke uttale meg noe om da jeg aldri har målt min, men jeg er 4cm høyere enn deg og veier 16-17kg mer og løp 3000m på rundt 11.30 i militæret og jeg har aldri trent kondisjon med det formålet å fokusere på å løpe fort. Jeg har pleid å løpe i et ganske jevnt tempo kun variert av kuperingen i terrenget altså uten å fokusere på å øke O2-opptak som intervalltrening er mye bedre på.

 

Uten å vite hvor lang tid du har brukt på å forbedre tiden med et minutt så er jo et minutt mye å kutte ned. Så stå på og du vil nok se minuttene rase nedover ;)

Lenke til kommentar

Tok ny "pers" idag eg og forsåvidt. Skuletest, 42push-ups og 2,75 i ståande lengdehopp. Irriterande, så langt frå 6ar:

 

|---------------------------|

 

 

Men tenker å legge fokuset mitt om til kondisjon, då det er ein flaskehals generelt.. Korleis gjer folket her som trenar kondisjon det? 4x4 delen på kondisjon er grei, men har de ikkje andre styrkeøvingar?

 

F.eks bein. Eg spelar fotball 2-3 gonger i veka, så korleis bør eg legge opp beintreninga mtp. at eg skal ha 4x4 og fotball? Overkroppen tenker eg kan køyre på som eg har gjort.

Lenke til kommentar

Begynte på RYP på mandag... Tok den nye oppdaterte versjonen av kalkulatoren. Den første dagen er da 10RM x 0.80 istedet for 0.65. Den første uka er med 12 rep. Var noen jeg av øvelsene jeg slet i. Syns jeg hadde lest at den første uken skulle virke som man trente med latterlig lette vekter, men på de øvelsene var det virkelig ikke latterlige vekter! :p Er det sånn det skal være på den oppdaterte versjonen av RYP? Får se i morgen da det er dag to. Kan jo ha vært en dårlig dag, var mandag og var ganske kjørt på søndagen etter lørdagen

Lenke til kommentar

"Det å springe på ei tredemølle har ingen effekt uansett hvordan du snur og vender på det. Treningssenter er bortkasta!" Tatt fra munnen til en jeg jobber med som er i det litt rundere laget ...

 

Jeg blir oppgitt av folka her. Hele tida påstår de at jeg kaster bort livet mitt med trening og at proteinpulver er usunt :p. Går det an å snu de om til å være nøytral? Nope :ermm:

Lenke til kommentar

"Det å springe på ei tredemølle har ingen effekt uansett hvordan du snur og vender på det. Treningssenter er bortkasta!" Tatt fra munnen til en jeg jobber med som er i det litt rundere laget ...

 

Jeg blir oppgitt av folka her. Hele tida påstår de at jeg kaster bort livet mitt med trening og at proteinpulver er usunt :p. Går det an å snu de om til å være nøytral? Nope :ermm:

Vel idioter er vel de siste du skal prøve å omvende. Folk fra forrige generasjon vil spise brunost og potet til de dør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...