Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du bør nok skaffe deg et skikkelig program. Det her er et typisk "gutteromsprogram", som kun omhandler mage og biceps.

Det er viktig å trene hele kroppen unisont. Støtte-muskulatur, en form for symmetri osv.

 

hehe, jeg som er ung og uvitende vet ikke hvor jeg finner program og hvis jeg finner et, så vet ikke jeg om det er et dårlig program eller ei. så matsemann og dere andre kloke, kan dere hjelpe og finne et program, det hadde vært veldig hyggelig :)

Lenke til kommentar

takk for linken, men etter litt lesing forsto jeg at mange av uttrykkene som sto der var for meg som hieroglyfer :p

 

jeg har tilgang til manualer og benkpress. det er alt jeg har kjøpt, og jeg har ikke tilstrekkelig med penger akkurat nå. så, kan noen gi meg litt tips til ting jeg kan gjøre med det jeg har, og ting jeg kan gjøre som jeg ikke har behov for andre ting en man kan finne i huset sitt.

 

eller hvis noen er veldig snille, lage et lite program? :innocent:

Lenke til kommentar
takk for linken, men etter litt lesing forsto jeg at mange av uttrykkene som sto der var for meg som hieroglyfer :p

 

jeg har tilgang til manualer og benkpress. det er alt jeg har kjøpt, og jeg har ikke tilstrekkelig med penger akkurat nå. så, kan noen gi meg litt tips til ting jeg kan gjøre med det jeg har, og ting jeg kan gjøre som jeg ikke har behov for andre ting en man kan finne i huset sitt.

 

eller hvis noen er veldig snille, lage et lite program? :innocent:

 

Har ikke så veldig mye peil, men det jeg veit (correct me if im wrong) er at du kan ta benkpress, knebøy og markløft med benkpress-stanga. Med manualene kan du ta diverse armøvelser (som bicepscurl, tricepspress, skulderpress osv.) og roing med manualer og flyes. Kanskje noen fler og jeg ikke kommer atm.

 

Jeg ville også anbefalt deg å skaffe deg en gym-matte til f.eks. mageøvelser eller andre øvelser, og en stang du kan ha i trappa eller dørkarmen til å ta hang-ups/chin-ups.

 

Det er det jeg kan komme på i farta nå ;)

 

 

Her har du også en fin side til å sjekke ut øvelser http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia

 

Edit: et godt tips er å se gjennom flere tråder på forumet her, så vil du sikkert få svar på mye :)

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Jeg droppa faktisk treninga noen mnd og bare leste teori, for og så begynne på scratch med et godt grunnlag teori.

 

(Droppa ikke FOR å lese teori, men hadde dårlig program samt mye annet å gjøre den perioden, så brukte heller tiden på å lese teori og finne meg et nytt program, fremfor å stampe på treningssenteret med alle maskin-isolasjonsøvelsene uten fremgang)

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar
Så hvis jeg f.eks vil ha generelt mer muskler, og da tenker jeg på overkroppen, er det best med Spenst eller mitt eget rom? Mitt eget rom er såklart billigst, men kan det funke like bra som Spenst?

 

viss du har tilstreklig med utsyr og klarer å holde treninga like seriøs som på et treningstudio så ser jeg ikke noe feil med å trene hjemme. Da kan du spare noen lapper :) Eneste minuset er at folk ikke kan se på teknikken din / ryggen din viss du løfter mark osv.

Endret av Sno
Lenke til kommentar
Så hvis jeg f.eks vil ha generelt mer muskler, og da tenker jeg på overkroppen, er det best med Spenst eller mitt eget rom? Mitt eget rom er såklart billigst, men kan det funke like bra som Spenst?

 

viss du har tilstreklig med utsyr og klarer å holde treninga like seriøs som på et treningstudio så ser jeg ikke noe feil med å trene hjemme. Da kan du spare noen lapper :) Eneste minuset er at folk ikke kan se på teknikken din / ryggen din viss du løfter mark osv.

Det eneste jeg har er et par vekter/manualer og en sit-ups-benk (?) pluss lite erfaring.

Lenke til kommentar

Gjør man ikke? Der jeg trente fikk jeg god opplæring. Men nå var dette ett mere "underground" treningstudio. Hvertfall, viss man har noen kamerater som kan rett teknikk eller blir kjent med noen folk som kan riktig teknikk så er det bedere enn å trene hjemme og ikke er helt sikker på om man gjør det riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...