Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Hey, det er på tide å begynne å trene igjen, men jeg trenger et nytt program!

 

Så jeg lurer på om noen her vet om et program (eller at noen med peiling kan hjelpe meg å lage et) som gjør at jeg blir mer bredskuldra og får mer massive armer, og inneholder mye baseøvelser for hele kroppen. Er hovedsaklig ute etter volum.

 

Har bl.a. sett litt på RYP og StrongLifts 5x5, der RYP virka mest interessant, men 5x5 overbeviste meg ikke helt.

Og vennligst ikke henvend meg videre til 'nybegynner-tråden' for den har jeg lest.

Takk.

:grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du misforsto meg litt der, eg vil ha benkpressopplegget ditt, og aller helst loggen for dei siste øktene dine.

 

20x20kg (oppvarming med bare stanga)

13x60kg

8x65kg

5x70kg

5x70kg

 

 

sånn så den ut idag.. og har vært omtrent det samme i 2 måneder

 

I dag er en god dag dere :) Tok litt benk idag

Så sånn ut:

Oppvarming 20x20kg

17x60kg

9x70kg

5x75kg

3x80kg

3x80kg

 

Klarte mer enn jeg trodde :D Men turte ikke prøve mer siden jeg ikke hadde noen som sikra, skikkelig stolt nå :D

 

Neste uke blir det stronglift 5x5 på meg :D

Endret av Duffo
Lenke til kommentar

Hey folkens! Nå kommer vinteren snart og jeg kommer med mine dumme spørrsmål. Jeg har tennkt på en sånn her, som er i riktig prisklasse og ser flott ut. Jeg hater å løpe og sykkler ofte aktivt. Er dette en god metode å bruke innendørs? Får jeg KUN større lår musklatur og forbrenner kalorier eller bygges andre muskler også opp?

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

1) Nei, for det første krever det flere mnd med teknikktrening, du burde også da ro med bryststøtte og ikke ha knebøy på samme dag. Det blir formye tull.

 

Og hvorfor vil du endre på det? Fagerli har satt opp øvelsene for en grunn og det fungerer, selv brukte jeg grunnprogrammet fra 75 til 95kg.

 

2) Pga hvor på musklen det tar, brystet burde være vannrett og det er det ikke med flat benk.

 

3) Ja, men er du sterk nok "etter å ha trent hele ryp" til å ha en progresjon? Dvs belte -kjetting og vekter i ?

 

RYP er det ikke noe galt med, men dette er på en måte RYP 2.

Skrevet av samme mann 5 år etterpå.

Lenke til kommentar

Takk for svar! :)

 

Så du vil anbefale Myo nybegynnerprogrammet over RYP og f.eks. stronglifts 5x5?

Så jo ikke så dumt ut det programmet der.

 

Men på det programmet er det jo 'vanlig' (flat?) benk med manualer, og ikke skrå da. Virka som du syntes det var bedre med skråbenk kontra flat benk, så ville du anbefalt å bytte til skråbenk der, eller bare la det være?

Lenke til kommentar
Det er småpirk.

Trener du flat nå må du kanskje sette den skrå senere for symmetri eller motsatt.

Selv pleier jeg å ta annenhver trening el. Skrå vil ta litt mer øverst på kassa.

Stram brystet og hev armen mens du holder en hånd på brystet så kjenner du det.

 

hva er hev arm? åssen gjør man det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...