Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Så mao spise mye mer (riktig) kombinert med jevnlige treningsøkter? Er bare redd fettet jeg alltid har hatet kommer tilbake i såfall hehe

Du kan øke så mye i muskelmasse på kort tid at fettprosenten din vil stå i ro, selv om du får litt mer fett.

 

Først må du gi kroppen din grunn til å vokse. Her kommer ordentlige treningsøkter med progresjon over tid inn. Deretter må du gi kroppen din nok næring til å vokse. Kalorioverskudd.

 

Når man er så høy tar det laang tid å bygge nok masse til å fylle ut kroppen. Men bruker man tiden til hjelp, blir man et beist.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på en ting.

 

I sommer, eller ved å kjøre "microbulk/microcut", hvordan legger man opp progresjonen/treninga (tenker spess forholdet mellom bulk/cut i mengetrening/volum, og hvordan deload implementeres i dette.)?

 

F.eks 2 uker bulk, 2 uker deff rinse repeat.

Det er jo bare tull. Du deffer ikke før du har bygd grunnlaget. Du har jo ikke bygd halve grunnmuren enda. 

 

Si hva dere vil om bicepstrening, jeg tror alt med måte. Men følelsen av pump i gønnsa er det lite som slår hos meg!

Bicepstrening er digg det.

Lenke til kommentar

 

 

Tenker ikke jeg skal slanke meg, men heller bare trene styrke og bygge muskler, da jeg regner med at det litte fettet vil forsvinne når musklene kommer fram?

Se gjennom loggen min. Samme høyde som deg, og har gjort jobben fra 77 til 106kg uten å bli feit. Er på vei til 115-120 på sikt.

 

Vil ikke anbefale deg å tenke på første deff før du er minst 100kg, men ta det rolig. 1-1,5kg opp i måneden er fint. 

 

Det eneste som er viktig for deg, og spesielt viktig hvis du er i mye aktivitet er å få spist nok. 

Respect.

 

Hvor lang tid brukte du da, græbben?

Lenke til kommentar

 

 

Tenker ikke jeg skal slanke meg, men heller bare trene styrke og bygge muskler, da jeg regner med at det litte fettet vil forsvinne når musklene kommer fram?

Se gjennom loggen min. Samme høyde som deg, og har gjort jobben fra 77 til 106kg uten å bli feit. Er på vei til 115-120 på sikt.

 

Vil ikke anbefale deg å tenke på første deff før du er minst 100kg, men ta det rolig. 1-1,5kg opp i måneden er fint. 

 

Det eneste som er viktig for deg, og spesielt viktig hvis du er i mye aktivitet er å få spist nok. 

Respect.

 

Hvor lang tid brukte du da, græbben?

 

Har holdt på i litt over 3 år nå.

Lenke til kommentar

bare til å helle forover da, så må man få med seg bena automatisk med slik tyngdepunkt.

Kanskje jeg skulle neldt meg på. synd det er andre øvelser også keg sans får sisteplass i. spess den gripe en tykk manual/ fatgrip på 90 kg og løfte den opp over hodet flest ganger

Lenke til kommentar

Ja og disse karene har ofte mekka utstyr hjemme og øver flere ganger pr dag. 

Hadde ikke hatt nubbsjans i havet.

 

Men sisteplass i nm er vel ikke så ille, man kan jo i et helt år før gå rundt å snakke om at man trener mot nm  :rofl:

Med mindre det er konkrranser opp mot uttak. 

 

Nei jeg har -30 i konkurranse-driv. 

Heller mere mot at jeg ikke melder meg på ting, så de andre får gleden av å vinne  :rofl:

Lenke til kommentar

Vel det er synd å si det, men øvelsen jeg snakker om går bare ut på å løfte framen fra den ligger på 2 matter (står mellom for å ikke knuse bein / framen knuser ikke gulvet) og løfte den så hele er over. Jeg personlig vil ikke godkjenne løftet før jeg er helt strekt ut heller. 280 ville vært barnemat for dere, jeg vet det. Men for meg var det ny pers. Jeg er 191cm (høyde er ingen fordel her), 82kg, 18år og trent i 1.5 år. 

 

Det tyngste er jo selve løftet, men jeg ville ikke sagt at en sånn vekt bare er å legge seg frampå med. Det er rimelig mye å holde i balanse og dra med seg fremover. 

 

Jeg trener jo i studioet NM strongman enkeltøvelser arrangeres så jeg blir med i alle øvelsene jeg liker for morro skyld. Har aldri hevet meg men jeg danner erfaringer og setter alltid nye perser under konkurransene. Så får jeg håpe jeg kommer meg etterhvert :) Konkurrerer jo med mye eldre menn hvor mange av de har trent i 5år +. Det blir som regel delt opp i åpen klasse, -105, og -90. Om deltagelsen er stor nok så hender det vi har en -80 klasse, da kommer jeg meg ned dit. Ellers blir det også registrert rekorder i -70 klasse for menn, men der er det svært få deltagere. 

 

Det arrangeres også VM i -105, -90 og -80

Endret av crazylazyboy
Lenke til kommentar

Er der noen form for vektklasser i Strongman eller er det kun "sterkest" som gjelder, samme svarte..?...dvs. kun ment for naturlig store karer?

Mindre konkurranser er ofte åpen klasse. Større så har de -90 og -105.

 

Alle kan trene og spise seg store. Om det har så mye for seg er en annen sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...