Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Jeg mener ikke at det kommer gratis. Poenget var å illustrere hvor potent det kan være hos noen. Et viktig poeng er at referanseverdiene for testosteron gjelder for 97,5% av befolkningen og reseptortetthet er noe vil påvirke; ratio fritt testosteron og fritt østradial. En person som f.eks har "lavhøye" verdier kan ha en mer effektiv bioaktivering enn andre med tilsynelatende "bedre" verdier. Så med andre ord så kan den biologiske responsen variere mye fra person til person. Edit: Husker for dårlig hvordan det var med noen fettløselige vitaminer og påvirkning av reseptorer. Her må jeg nesten sjekke i de gamle notatene da det starter å bli temmelig lenge siden vi hadde endokrinologi. Så det er ikke akkurat mitt area of expertice og er hva vårt pensum dekket mer eller mindre. Er vel heller mer en endokrinologs bord.

 

 


Body Weight and Composition

Body weight did not change significantly in the men in either placebo group (Table 4Table 4nejm199607043350101_t4.gifBody Weight, Fat-free Mass, and Muscle Size and Strength before and after the 10 Weeks of Treatment.). The men given testosterone without exercise had a significant mean increase in total body weight, and those in the testosterone-plus-exercise group had an average increase of 6.1 kg in body weight — a greater increase than in the other three groups.

Fat-free mass did not change significantly in the group assigned to placebo but no exercise (Table 4 and Figure 1Figure 1Changes from Base Line in Mean (±SE) Fat-free Mass, Triceps and Quadriceps Cross-Sectional Areas, and Muscle Strength in the Bench-Press and Squatting Exercises over the 10 Weeks of Treatment.). The men treated with testosterone but no exercise had an increase of 3.2 kg in fat-free mass, and those in the placebo-plus-exercise group had an increase of 1.9 kg. The increase in the testosterone-plus-exercise group was substantially greater (averaging 6.1 kg). The percentage of body fat did not change significantly in any group (data not shown).

http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJM199607043350101#t=article

Endret av Dukien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Er enig med War ovenfor, premissene demmes er jo noe helt annet for begge parter har jo evnen til å trene hardt til sitt maksimale nivå. Steroider er helt latterlig potent til å stimulere MPS og den studien jeg linket til for et par måned siden sier jo alt; Når en person som sitter i sofaen og får skinkene stimulert går mer opp i fettfrimasse over 6 måned (altså uten å trene) enn naturlige som trener for å oppnå vekst så sier det vel sitt. Men vent! Det er mer! Det var også en tredje kontrollgruppe; en som tok steroider og trente og de gikk selvsagt mer enn de to førstnevnte gruppene til sammen hhv 2,4kg naturlig, 3,8 kg steroider og 6,5 kg med steroider (om jeg husker riktig i farten, skal se om jeg finner den nå. )

 

 

Fram med kildene.

 

Folk på AAS må på trening like mye som alle andre. Er ingenting som kommer gratis, men en får det billigere.

 

Du får sette et par, så får du se. De som også setter, har nemlig også en tendens til å trene hardere.

 

Jeg regner med Dukien kommer med kilder etterhvert, men hovedpoenget med AAS er da nettopp at de kan trene vesentlig hardere og mere enn hva man kan uten. Ikke et vondt ord om innsatsen som gjøres på gymmen av de som boler, men poenget er jo at man får resultater som ikke er oppnåelige uten, selv om man hadde trent aldri så mye.

 

 

Joda, du får bedre resultater, fortere, men det hjelper ikke hvis man ikke har innsatsen. Å benke 300kg er ikke bare steroider. Det er lang,lang tid med ekstremt kosthold, ekstrem trening og en innsats ikke mange klarer. (ikke mins genetikk.)

 

Men vel og merke; Den videon.. Han duden som er i innledningen virker å være litt synthol-basert. Samme gjør "puff daddy"

Endret av TomTucker
Lenke til kommentar

Og med en slik boost vil det være likegyldig om man trener "dårlige øvelser" eller med "dårlig teknikk" for å akrivere ditt og datt. Resultater uansett.

Det er primært derfor man ikke kan kopiere programmene de bruker selv om man reduserer total frekvens.

 

Ser mer en ofte guttegjenger på 3-4 som møter opp med det nyeste flexmagasinet og kjører 20 sett benkpress + deload ned til stangen.

 

Kildene har blitt postet flere ganger, ett av farene er jo at hjertet også er en muskel og vokser.

Ikke bare må man betale noen K i mnd, men når man må slutte og vips så er man tilbake som normal igjen + skadene man skulle ha fått.

Lenke til kommentar

Har slitt med et vondt kne de siste ukene. Ikke helt sikker på hva det er som har skjedd, det har kommet litt ut av det blå. Er en ganske stygg stikkende smerte på innsiden av høyre kne (og bare der). Merker det når jeg bøyer kneet, også uten vekt. Det gikk greit etter at jeg hadde varmet ordentlig opp i dag, så trente knebøy med halvtunge vekter (godt under maks) uten å kjenne smerter, men etter å ha blitt kald så har det blitt enda verre. Noen som har erfaring fra tilsvarende problemer? Har egentlig to spørsmål: Hva kan jeg erstatte knebøy med til jeg er fin i kneet igjen? Og hva kan jeg gjøre med denne typen knesmerter ut over å hvile?

For å ikke snakke om hvorfor ble det slik, så det ikke skjer igjen.

Kan være strekk og annet random og det kan være at vektene i baseøvelsene har blitt tyngre som vil kreve god teknikk.

 

For å finne erstatningsøvelser kan man prøve benpress og justere avstanden og høyden på føttene for å finne ut hva man kan gjøre.

 

Smalere med bena vil gå på fremsiden/utsiden, bredere vil gå på innsiden osv.

Så har man plassering høyt og lavt også som vil treffe annerledes.

Lenke til kommentar

Og med en slik boost vil det være likegyldig om man trener "dårlige øvelser" eller med "dårlig teknikk" for å akrivere ditt og datt. Resultater uansett.

Det er primært derfor man ikke kan kopiere programmene de bruker selv om man reduserer total frekvens.

 

Ser mer en ofte guttegjenger på 3-4 som møter opp med det nyeste flexmagasinet og kjører 20 sett benkpress + deload ned til stangen.

 

Kildene har blitt postet flere ganger, ett av farene er jo at hjertet også er en muskel og vokser.

Ikke bare må man betale noen K i mnd, men når man må slutte og vips så er man tilbake som normal igjen + skadene man skulle ha fått.

 

Men resultater får du jo uansett, AAS eller ikke. En kropp er ikke ei kropp, noen reagerer forskjellig på øvelser, frekvens og vekter - Å AAS.

 

Så er man tilbake der man var? Spørs hva man går på, hvor lenge, om du slutter å trene, hvordan kosthold du har ol.

 

Helt Ok at du er en motstander av AAS, men du er jo svært så stereotypisk en sådan. Jeg forstår ikke problemet. 90% (hypotetisk) brukere av AAS er gymrotter, som meg selv, som bruker det for å se bra ut på sommeren, eller endelig klare 200 i benkpress.

 

Det eneste problemet, som jeg kan se, er misunnelse. Om en kar benker eller marker 2-300kg, uansett om han trykker i skinka eller ei ; Han tar fortsatt 2-300kg i benk eller mark eller whatnot, å han har jobba for det. Creds til mannen, ikke kritikk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei 90% av AASbrukere ser man det ikke på.

De er rippa hele året og ofte solariumsbrune, men spiser eller trener ikke nok til å bli så store så det "vises"

 

Alle burde se filmen Bigger Stronger Faster hvor de tar opp disse problemene.

 

Har ikke skrevet noe som lyser misunnelse vel :dribble:

Jeg har bare som en digresjon skrevet at man ikke burde kopiere programmene , for se på de , detta funker.

 

Det er forstatt kreds til AASbrukere, det er ikke sånn at man løfter 300kg dagen etter, de trener og spiser og sliter mye mer en jeg gjør for de løftene.

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen av dere kommer til poenget, som er at om ingen gjør det samme som dere så er de "below you"...

 

I dette tilfellet så MÅ man drikke helmelk, kun trene under 5reps og deloade lineært samtidig som man må kjøre knebøy 2 minutter etter å ha drukket piss av en 72 år gammel jomfru som hun har pisset i et norgesglass i en hytte liggende i en vestvendt skråning med nordvinduet åpent natta etter nymåne.

 

Det øyeblikket noen er uttafor deres sone er det en flamewar av en annen verden.

Svanevik ble forherliga for noen sider siden.

Om seks år når hun er ferdig med skolen og har andre interesser blir hun å se ut som dere kjenner bestemødrene deres. Bare det at hun ikke har bryster å vise til...

 

Eller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er faktisk litt fristende å ta en testokur med tanke på studiene som viser at man har nytte av dette resten av livet. Hvis man spiser bra, trener godt og kjører en kur vil man nok gaine litt muskelceller som blir med en positivt sett videre.

Problemet er hvor mange bivirkninger man vil få av en kur og hvordan det kan/vil påvirke livet senere. Andre negative sider er jo at man rett og slett kan bli avhengig, at man mister all treningsglede. Valgets kval...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er faktisk litt fristende å ta en testokur med tanke på studiene som viser at man har nytte av dette resten av livet. Hvis man spiser bra, trener godt og kjører en kur vil man nok gaine litt muskelceller som blir med en positivt sett videre.

Problemet er hvor mange bivirkninger man vil få av en kur og hvordan det kan/vil påvirke livet senere. Andre negative sider er jo at man rett og slett kan bli avhengig, at man mister all treningsglede. Valgets kval...

 

Ja, det er mange risikoer å ta hensyn til. Hvis du virkelig vurderer å bruke stoff, så bør du gjøre det i samarbeid med en lege som har greie på emnet og er villig til å hjelpe.

 

Det irriterer meg at treningssenteret ti studentsamskipnaden er åpent klokka 10 - 17 på lørdager og klokka 14 - 20 på søndager. Logikken deres er at siden de aller fleste kundene deres er studenter, er alle ute og fester på lørdagen og sover lenge på søndagen. Jeg tror at det er en hel del av oss studenter som trener og ikke fester hver helg. Treningssenteret er jo proppfullt gjennom hele åpningstida i helgene.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Er faktisk litt fristende å ta en testokur med tanke på studiene som viser at man har nytte av dette resten av livet. Hvis man spiser bra, trener godt og kjører en kur vil man nok gaine litt muskelceller som blir med en positivt sett videre.

Problemet er hvor mange bivirkninger man vil få av en kur og hvordan det kan/vil påvirke livet senere. Andre negative sider er jo at man rett og slett kan bli avhengig, at man mister all treningsglede. Valgets kval...

Med alle mulige bivirkninger så kan jeg ikke fatte at dere gutter vurderer å ta i det en gang, men.. Er det virkelig verdt det å risikere så mye for å bli litt større?

Lenke til kommentar

Potensielle bieffekter av testosteron er faktisk dårlig dokumentert og skyldes delvis at det er uetisk å forske på dette. Samtidig må man huske på at to personer med samme referanseverdier kan risikere å få helt total forskjellig biologisk effekt og kan blant annet skyldes reseptortetthet (pluss mer). Det er med andre ord noe som heter "lavhøye" verdier hvor den har høyere biologisk effekt enn høyere verdier av fritt testosteron. Problemet er folk bruker Dr.Google og hyler ut "har laver testosteron verdier og legen nekter å sette meg på en kur" når det like gjerne kan være det at du er innenfor normalverdiene.

 

Det er når personer overdriver doseringen at man kan risikere å få bieffekter takket være hvor effektivt dette binder seg og hvordan kroppen regulerer dette som helhet. For øvrig vil jeg nevne at linken mellom at man får nytte av en kur (under forholdene som nevnt) er reel og det vurderes innenfor toppidretten at personer som blir tatt for doping skal bli bannlyst i en lengre grad da utestengelsen er for kort og en person som har blitt tatt kan "risikere" å komme sterkere tilbake selv om han per definisjon er naturlig.

 

Personlig nekter jeg å noen gang røre dette, en av grunnene er at mine verdier ble målt til å være i den høyere skala og bygger genetisk lettere muskler og har intet ønske å bli "unaturlig" svær. Det vil folk se og uansett hvordan man vrir på dette så blir man neglisjert som helhet: Uavhengig av hvor mange knallharde timer man har lagt inn under trening så vil man risikere å få slengt i trynet " Men han har bola, det telles ikke." (Ikke rart personer som tar endogene preparater blir sinna etter hvert, alltid moro å bli neglisjert på autopilot. :D)

 

Poenget skinnende klart: Jeg vil stå som et eksempel at det lar seg gjøre naturlig samtidig som jeg overhodet ikke har problem med at folk tar det. Problemet kan bli når dem sammenligner seg mot meg. Men hey, behovet for protein synker ved å ta testosteron så da kan man fylle på enda mer fett og karbs!

Endret av Dukien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det kommer til sinne og "bolebøller" så er det også sånn at en hot head blir mer hot head og en rolig person kan bli like rolig.

Folk med kort lunte og ødelegger forhold og er bolesinna var idioter før bolet også.

Det kan forsterke ting som ligger potent fra før.

Lenke til kommentar

Ikke for å late som jeg er noen ekspert på AAS men jeg har lest endel og snakket med folk som bruker til vanlig.

 

OG det er langt fra så farlig som folk skal ha det til! Er fordi folk har så utrolig dårlig syn på det, samme som motorsykkel klubber, marijuana og sikkert ørten andre eksempler hvor folk leser kun det dårlige og dømmer boken på omslaget.

 

Folk reagerer så utrolig forksjellig på bruken av steroider at dere aner ikke. Det er som natt og dag, noen klarer seg helt fint mens andre klikker i vinkel over at dem fikk lettmelk istede for helmelk.

 

Synes det personlig blir litt feil av dere å dømme folk som går på steroider, SPESIELT hvis man ikke veit noe om det. Og de fleste som går på noe har mer "å tape" så de er ofte de som er superdedikert og trener hardest.

 

Og du blir ikke noe 120kg 8% muskelbeist over natten som alle tror, det er ikke noe mirakelkur. Det krever hard trening og dedikasjon som alt annet. Du oppnår resultater fortere, ikke alle som har 10 år av livet å dedikere på noe de kan oppnå på 2 år istede. Spesielt om du skal oppnå lik fysikk så kan du nesten glemme og ta deg cheatmeal, ut å drikke med kompiser osv.

Endret av R3pulsive
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det personlig blir litt feil av dere å dømme folk som går på steroider, SPESIELT hvis man ikke veit noe om det. Og de fleste som går på noe har mer "å tape" så de er ofte de som er superdedikert og trener hardest.

 

 

Personlig er jeg lei av å lese sånne type stråmannsargumenter. Det er ingen her som dømmer personer som tar anabole preparater. Det står dem fritt selv til å gjøre. Jeg har for øvrig presisert at dokumentasjonen bak dette er dårlig dokumentert i forhold til bieffekter. Dette har sine naturlige årsaker innenfor etikk, metodikk samt tilgjengelighet av relevante personer. Men det er fortsatt noe litteratur som viser til at noen (som ikke betyr alle) sliter med både fysiske og psykiske bieffekter. Her kan det også ligge cofounding faktorer bak som f.eks at personer som tiltrekkes i større grad av steroider kommer fra et bestemt miljø og annet lignende.

 

Samtidig som jeg også har presisert at dette er opp til enhver person å vurdere eventuelle fordeler/ulemper av å sette lunsjen rett i skinka. Potensielle konflikter kan oppstå når disse sammenligner seg med personer som er naturlige og da indirekte neglisjerer oss som velger å trene uten uhyre potente virkemidler. Samtidig som de "naturlige" neglisjerer den harde treningen til personer som går på disse preparatene. Det finnes ikke noe rett eller galt her, men personlig har jeg intet ønske å risikere potensielle bivirkninger som disse kan føre med seg. For har det en farmakologisk effekt så har det alltid en bieffekt så får det som sagt være til enhver person å veie opp om effekten er verdt risikoen for bieffektene.

 

Man kommer samtidig ikke hva War sie ; det er en korrelasjon for endret mentalitet; er man rolig forblir man rolig og er man sinna så ser det ut til å øke sinnet. NIH har for øvrig meg bekjent akkurat startet en studie eller skal starte en som skal undersøke dette nærmere.

Endret av Dukien
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Synes det personlig blir litt feil av dere å dømme folk som går på steroider, SPESIELT hvis man ikke veit noe om det. Og de fleste som går på noe har mer "å tape" så de er ofte de som er superdedikert og trener hardest.

 

 

Personlig er jeg lei av å lese sånne type stråmannsargumenter. Det er ingen her som dømmer personer som tar anabole preparater.

Virker ikke sånn utifra hva jeg har lest her før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...