Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare et spørsmål angående planken; hvordan vil de fungere å kjøre den som "y minutter x 3", for eksempel? Eller blir effekten den samme ved å kun ta så lenge man klarer?

Etterhvert vil du bli ganske sterk og da er det kjedelig å stå i 3x10 minutter hver gang man skal trene planke. Det du kan gjøre er å variere ettersom du blir sterkere. Løft opp et ben om du klarer det uten å miste spennet i ryggen. Så et ben og en arm. Du kan også variere tyngden ved å flytte albuene fremover slik at du kommer nærmere bakken. RKC-planke er også et fint alternativ.

http://fitnessbloggen.no/5-ovelser-unnga-kontorrottesyndromet/

Fin artikkel om man sitter mye i løpet av dagen. Viktig å gå litt rundt en gang i blandt også.

Skrevet

Etterhvert vil du bli ganske sterk og da er det kjedelig å stå i 3x10 minutter hver gang man skal trene planke. Det du kan gjøre er å variere ettersom du blir sterkere. Løft opp et ben om du klarer det uten å miste spennet i ryggen. Så et ben og en arm. Du kan også variere tyngden ved å flytte albuene fremover slik at du kommer nærmere bakken. RKC-planke er også et fint alternativ.

http://fitnessblogge...rottesyndromet/

Fin artikkel om man sitter mye i løpet av dagen. Viktig å gå litt rundt en gang i blandt også.

Ja, har selvfølgelig tenkt til å variere mellom flere varianter. Enten det eller så må jeg lese avisen samtidig.

Skrevet

Kjører planke som min siste øvelse, rett etter mage, hvis du da samtidig strammer alle muskler, spes mage og rompe/lår, synes jeg du er flink hvis du står i 3x10 min ass :p

Skrevet

Og så? Pump er digg ;) Det har forøvrig en funksjon...

Pump er vel stort sett forbeholdt de som trener for hypertrofi? Styrkeløfterne er bare sjalu.

Skrevet

Kreatin pulveret har ankommet.

Skal ta 5gram*4 ganger daglig i oppladningsfasen.

Skal jeg da bare blande det ut med sånn 2

dl vann ellernåbog drikke det? Er vel ikke meningen å

sluke tskjeen uten noe væske?

Skrevet

Og så? Pump er digg ;) Det har forøvrig en funksjon...

Det var til informasjon.

Trente knebøy uten klossar i dag, og det gjekk meget bra.

Problemet tidligare var at framsida på leggane "eksploderte", mulig at sena var i kortaste laget, eller bare dårlig mobilitet?

Uansett, satte ny pers, så var herlig!

Klossar som i knebøy til boks?

• Liker 1
Skrevet

Du kan drite i oppladningsfase, det er bare broscience. Ellers er det bare å blande ut med vann, saft eller annen væske :)

Skrevet

Hvis du tar proteinpulver, kan du blande kreatinen med det.

Skrevet (endret)

Noen som har prøvd saltimer med zumba eller lignende? De er jo stappfulle av jenter. Burde være gode odds med så mange jenter.

Endret av Akse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...