Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så kan man jo selvsagt bygge muskelmasse selv med et moderat underskudd, avhengig av hvor mye fettet som endokrint organ skiller ut adipoktiner hvor leptin og adiponektin ser ut til å ha størst betydning, i tillegg påvirker tarmen insulinfølsomheten avhengig av hvilken type kost du inntar i underskuddsfasen.

 

Alt dette selvsagt med et utgangspunkt at du har et fettreserve å ta av til å starte med, hvor dette igjen er veldig genetisk betinget. Noen klarer å bygge muskelmasse i et moderat underskudd lengre enn andre.

 

At dere orker å bry dere så mye om bagateller, men det kom vel fra rette ræva når jeg tenker meg om. -_-

Lenke til kommentar

Hvorfor skal du alltid kverulere så heftig? Du skjønte da vitterlig hva han mente!

 

Både ja og nei, det er unødvendig å overdrive et kcaloverskudd. Tenker på en kommentar fra bildetråden hvor det ble sagt at selv om en forumdeltaker gikk ned i fettprosent og opp i muskelmasse så spiste han ikke nok.

 

Er ikke det en litt underlig holdning? Det er unødvendig å akkumulere mer fett enn man strengt tatt må. Det er forbundet med helsefare...

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

For å være ærlig, dvs personlig referanse så er jeg så lykkelig at jeg er ferdig med bulk/deff og selve begrepet for meg er egentlig komisk. Jeg holdt på sånn i fire år og nå har jeg et såvidt overskudd for tiden, hvor jeg hele tiden balanserer energi i forhold til dagene; er jeg fyllesyk så spiser jeg alt ifra 1500-2500 avhengig av hvor mye jeg "tok av på fylla", trener jeg to muskelgrupper fyrer jeg opp mot 3000kcal og lignende. Hverdags-inntaket mitt varierer noe utrolig så jeg rett og slett justerer det heretter og for meg har dette fungert ekstremt bra, men dette går jeg ut ifra er lettere for meg å justere enn andre.

 

Resultatet er at jeg slipper å stresse lengremed det unødvendige fettmassen som man oppnår i tillegg, som jeg egentlig finner svært lite imponerende, virker som personer flest lever i en selvoppfattet løgn men nå hørte jeg senest idag på treningsenteret følgende kommentar "så på våren når jeg har bulket ferdig så gjør jeg lett om fett til muskler, da fettet blir direkte til muskelmasse"

 

Altså, whatever float you boat og er ikke meningen å hetse denne målgruppen, men de fleste mister jo mye mer muskelmasse i løpet av "deffingen" og hvor har denne bulk/deffingen kommet ifra? Vel fra semi-proffe bodybuildere som tar endogene preparater for å minimalisere atrofi i løpet av "deffingen"

 

Så er enig med Doffensmithz her, men som jeg akkurat nevnte : Min verden er ikke andres verden og om noen går litt for mye opp, så kan man bare gå litt ned igjen :)

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Både ja og nei, det er unødvendig å overdrive et kcaloverskudd. Tenker på en kommentar fra bildetråden hvor det ble sagt at selv om en forumdeltaker gikk ned i fettprosent og opp i muskelmasse så spiste han ikke nok.

 

Er ikke det en litt underlig holdning? Det er unødvendig å akkumulere mer fett enn man strengt tatt må. Det er forbundet med helsefare...

 

Det er jeg enig i. Men verken 37, 150 eller 750 kcal er å overdrive overskudd, etter min mening. De fleste har ikke noe å tape på å måtte deffe bort en kilo eller 10 med fett før sommeren, det er ikke så vanskelig. Det gjør ikke noe å få litt fett på kroppen. Når det er sagt er jeg enig i at det ikke er vits å overdrive, men jeg vil likevel påpeke at det er bedre å ha litt for høyt overskudd og legge på seg "maksimalt" med muskler, enn å ha litt for lite, bare for å slippe å legge på seg de siste 2 kiloene. Derfor synes jeg det er litt sært å si "overskudd er vel overskudd", for å ha et overskudd på 37 kcal (som det ble nevnt, selv om det er veldig satt på spissen) hjelper ikke stort. Da kan du like godt være i balanse og ikke legge på deg, det har så lite å si uansett. Det tror jeg egentlig du er enig i.

Lenke til kommentar

Absolutt ikke!

 

Overskudd ER overskudd, man kan ikke utvikle mer muskelmasse selv om man inntar eksempelvis 1200 kcal ekstra. Det lagres som fett. Dette er grunnleggende fysiologi.

 

Det er ikke sånn at om man har balanseinntak på 2500 kcal så bygger man mere muskelmasse om man inntar mer enn det som skal til for å være i overskudd. Det er fysisk umulig uten kjemisk hjelp...

Lenke til kommentar

Absolutt ikke!

 

Overskudd ER overskudd, man kan ikke utvikle mer muskelmasse selv om man inntar eksempelvis 1200 kcal ekstra. Det lagres som fett. Dette er grunnleggende fysiologi.

 

Det er ikke sånn at om man har balanseinntak på 2500 kcal så bygger man mere muskelmasse om man inntar mer enn det som skal til for å være i overskudd. Det er fysisk umulig uten kjemisk hjelp...

 

Si det på en annen måte, da. Hvorfor er ikke folk flest bare 1 kcal i overskudd, dersom det er nok? Det er jo overskudd, da skulle det jo gå fint!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...