Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når ræva er forbi knærne er det greit nok, litt forbi der er hvor jeg selv liker å være når jeg tar knebøy. At du blir litt stiv i korsryggen kan like mye være at du er støl som at du tar skade av det.

 

Så lenge du ligger på flat benk, skal belastningen på skuldrene være minimal. Stangen skal gå rett opp og ned fra brystvortene dine.

 

Så om armene er 90 grader ut i fra kroppen eller 45 grader, har ikke noe å si?

Lenke til kommentar

Noen som har noen treningstips som trener musklene som gjør det lettere å gå/sitte rakrygget; med "god holdning"?

Tren erector spinae, altså de to lange som går hele veien på hver side av ryggraden (og andre muskler, selvfølgelig). Lats og rhomboids vil også hjelp til med å dra skuldrene bakover og forbedre holdningen din.

Pga. livsstilen vi lever er de fleste rygger "slappe" i musklene, fordi vi sitter veldig mye og bøyer oss fremover (eks. på jobben, over kontorpulten, ved middagsbordet, i sofaen). Man får ubalanse i forholdet mellom muskler foran og bak, så musklene foran blir litt strammere og ryggmusklene blir "slappere" pga. de strekkes og ikke vedlikeholdes med f. eks trening.

 

Om du er ganske svak i ryggen kan du begynne med enkle rygghev, deretter avansere øvelsen i forskjellige grader. Finner masse øvelser på youtube eller google :)

Lenke til kommentar

Har ikke merket noe med skuldrene, var bare at han kameraten min påpekte det. Så da tenkte jeg at jeg ville høre her. Men da fortsetter jeg som normalt, uten å tenke noe særlig på dette med albuene.

 

Noen her inne som har prøvd "hillsprints" før? Er litt nysgjerrig på erfaringer innen det.

Lenke til kommentar

Å fy faen så slitsomt det var med gerilja kardio.

Løp 20 sekunder 100% også 10 sekunders pause x 8

 

Første gang jeg testet i dag, og det var helt jævelig.

Måtte ha en 2 minutters pause halvveis, og en 1 minutts pause før den siste spurten.

 

Latterlig hvor dårlig kondis jeg hadde. Trodde den skulle være litt bedre hvertfall.

Men kan skyldes litt at jeg var tett i nesa og fikk ikke pusta noe særlig gjennom den.

 

Fikk blodsmak i munnen og kjente at hjertet slo fort! Det må da være veldig bra kondis trening også?

Lenke til kommentar

Best med kardiøkt på tom mage?

Det kan altså være mulig at under selve treninga så forbrennes det mer fett når man trener fastende, men det viktigste er jo hvor mye man forbrenner totalt over de neste 24 timene – og her ser det ut til at gruppa som inntok mat hadde en høyere forbrenning. Et høyere oksygenopptak under treninga antyder at mennene ganske enkelt presterte bedre og kunne trene hardere når de hadde inntatt næring, og det er vel en av årsakene til forskjellene målt her. Kaloriforbruk under selve økta ble ikke målt.

http://myrevolution.no/s/morgenkardio-pa-tom-mage/

 

Uavhengig av hva som er "best" kommer jeg nok ikke til å pine meg igjennom det med tom mage uansett. :)

 

 

Det skal visstnok ikke være bra for skuldrene å ta benk med armene rett ut. De skal være i ca 45 graders vinkel fra kroppen.

Jeg trynte under alpintrening en gang, og slo skulderen ganske kraftig (typ ut av ledd), og kunne ikke bruke armen på noen uker. Når jeg løfter armene og holder de vannrett ut fra skuldrene og trykker bakover (mens jeg står) gjør det vondt i den skulderen, men ikke den andre. Så for min del er det veldig forskjell på å ha litt vinkel og ikke. :)

Lenke til kommentar

Javell. Jævla piss preik!

Gjekk på lavkarbo DIETT i ca 8mnd derav eg gjekk ned 25kg. Har aldri sett noko til dei kiloane i ettertid.

Kva du legg i STOR OMLEGGING av kosthald er vell ekstremt relativt?

Mykje vatnnvekt er for deg?

Er det ingen som gidder følger ein lavkarbo livsstil?

 

Du burde vite bedre enn å gå ut så hardt om noko du tydlegvis bare synsar om.

GPP kallar læraren min det (generelt piss preik)

 

Oh wait - du kallar det ein bedriten diettsform fordi du faktisk ikkje klare det sjølv?

 

Haha, traff jeg en nerve her? Hvorfor slutta du på lavkarbo?

Du svarar sjølv på spørsmålet du stiller. Slutta på lavkarbo fordi eg gjekk på "ketose" Ketose over veldig lange periodar kan vere ugunstig for kroppen/ helsefarlig. Ketos oppnås ved å ligg under 20g karbs om dagen, lavkarbo er relativt, men dei fleste ligger mellom 30-70g om dagen.

Lenke til kommentar

Er "negerboller" et litt sunnere alternativ til snop?

 

Ingredienser

100 g smeltet margarin

1 dl sukker

3 dl havregryn

2 ss sterk kaffe

1 ts vaniljesukker

2 ss kakao

 

 

Havregryn er jo bra, men trekker alt det andre ned? Når jeg lager de så tar jeg alltid litt mindre sukker enn hva man skal ta.

Lenke til kommentar

Er "negerboller" et litt sunnere alternativ til snop?

 

Ingredienser

100 g smeltet margarin

1 dl sukker

3 dl havregryn

2 ss sterk kaffe

1 ts vaniljesukker

2 ss kakao

 

 

Havregryn er jo bra, men trekker alt det andre ned? Når jeg lager de så tar jeg alltid litt mindre sukker enn hva man skal ta.

Bytt ut sukker med fruktose, eventuelt uten og heller ha på syltetøy. Så blir det bedre ;)

 

Vurderer å prøve dette selv.

 

Kan jo f.eks putte i litt proteinpulver, så blir den full av protein?

Er det noe vi kan gjøre for å få kaloriinntaket lengre ned? Altså utenom å bytte sukkeret med noe annet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...