Gå til innhold

Skumleste film dere har sett?


trolltolv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du må ha så høy lyd som mulig på The Descent. Det gjør filmen så mye bedre

5696982[/snapback]

 

Så nettopp den å "the cave." Filmene er praktisk talt helt like, men the cave har mer hollywood i seg.

 

Synes ikke det ble spesielt skummelt når de viser monstrene

Lenke til kommentar
Du må ha så høy lyd som mulig på The Descent. Det gjør filmen så mye bedre

5696982[/snapback]

 

Så nettopp den å "the cave." Filmene er praktisk talt helt like, men the cave har mer hollywood i seg.

 

Synes ikke det ble spesielt skummelt når de viser monstrene

5697027[/snapback]

 

Har ikke sett The Cave, og har egentlig ingen planer om det heller. Tror ikke jeg har lest en eneste god anmeldese av filmen, og for en gangs skyld så stoler jeg på anmelderene

Lenke til kommentar
Hva skvatt du av?

 

 

At Adrien dukka opp bak hu blinde dama som monster, f.eks.?

 

5697167[/snapback]

 

 

Ja. I skogen der når han er langt vekk og står helt i ro. Så panorerer vi til høyre, slik at han blir borte. Når kameraet panorerer tilbake bare noen sekunder etter står han nesten helt oppi. Jeg holdt på å dø...

 

Ikke veldig skummel film, men veldig høy spenningsfaktor...

Lenke til kommentar

:hmm:

 

- Grudge Japaneese Version (Ju On). Den tar av!

- The Ring.

- Saw.

 

PS: Ser ut til at det kommer et par skummle filmer i år ja. Se på QuickTime.com.

Nevner noen, Silent Hill, The Hills Have Eyes osv. Verdt å ta en titt :)

Endret av onyX
Lenke til kommentar

Så lenge Silent Hill blir skumlere og bedre enn Resident Evil, så er jeg glad og fornøyd. For maken til skuffelse tror jeg aldri jeg har opplevd.

 

The Hills Have Eyes er en av de få re-makes jeg ser fram til. Wes Cravens versjon fra 1977 er bare middelmåding i mine øyne, og det blir gøy å se hva Alexandre Aja har prestert å lage

Lenke til kommentar
Gled deg til ca halvveis uti The Descent :!: da tar filmen en litt annen vending.

5699879[/snapback]

 

Ja da slutter den og være bra. den småcreepy og klaustrofobiske stemningen blir byttet ut med uinteressante monsterklisjéer..

 

Sjelden jeg har sett en film som taper seg så grasalt. syntes faktisk den ikke var så verst den første halvdelen, men så ja...

Lenke til kommentar

Tja, likte egentlig slutten jeg, når hu ser dattera si igjen, som var det høyeste ønsket hennes i livet. viser hvor langt inne i psykosen hun kom etter hvert.

 

"slåsskampene" med monstrene var ikke så veldig spennende, men likte måten ting utviklet seg på mellom de jentene.

Lenke til kommentar
Gled deg til ca halvveis uti The Descent :!: da tar filmen en litt annen vending.

5699879[/snapback]

Litt annen vending fra hva? horror? Synes nå filmen er ganske (standard) horror hele veien, jeg.

 

Har et lite problem med å kose meg under skrekkfilmer, jeg, og det er ikke fordi jeg blir så skremt!

De som er så vanlige, er så lette å forstå når du liksom skal skvette.

 

Et eksempel fra The Descent (SPOILER):

i marerittet hos hovedpersonen, står går hun opp mot vinduet. Skummel musikk høres hele tiden i bakgrunnen, ganske lavt, helt til hun står ved vinduet. Da blir det helt stille for all lyd. Så kommer røret.

 

Med en gang alt blir stille, er det rett før de har tenkt å skremme deg. Dermed vet man at man skal bli skremt. Siden man vet når man skal bli skremt, blir man ikke skremt (med mindre man er av de som skvetter noe sinnsykt av den minste lyd).

 

Dessuten syntes jeg The Descent også var så jævlig standard i alt annet. Egentlig vet man fra begynnelsen hvem som kommer til å overleve hele greia, samt hvem som kommer til å dø først/nest-først/tredje-først.

 

Jeg liker horror, men jeg liker de virkelig originale horror-filmene, de som gjør noe nytt, og ikke går i akkurat de samme fotsporene som en eller annen ungdomsfilm-regissør trampet hardt ned for mange år siden. Synes ikke det blir noe morro da. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...