Gå til innhold

Skumleste film dere har sett?


trolltolv

Anbefalte innlegg

Gled deg til ca halvveis uti The Descent :!: da tar filmen en litt annen vending.

5699879[/snapback]

Litt annen vending fra hva? horror? Synes nå filmen er ganske (standard) horror hele veien, jeg.

 

Har et lite problem med å kose meg under skrekkfilmer, jeg, og det er ikke fordi jeg blir så skremt!

De som er så vanlige, er så lette å forstå når du liksom skal skvette.

 

 

 

Et eksempel fra The Descent (SPOILER):

i marerittet hos hovedpersonen, står går hun opp mot vinduet. Skummel musikk høres hele tiden i bakgrunnen, ganske lavt, helt til hun står ved vinduet. Da blir det helt stille for all lyd. Så kommer røret.

 

 

 

Med en gang alt blir stille, er det rett før de har tenkt å skremme deg. Dermed vet man at man skal bli skremt. Siden man vet når man skal bli skremt, blir man ikke skremt (med mindre man er av de som skvetter noe sinnsykt av den minste lyd).

 

Dessuten syntes jeg The Descent også var så jævlig standard i alt annet. Egentlig vet man fra begynnelsen hvem som kommer til å overleve hele greia, samt hvem som kommer til å dø først/nest-først/tredje-først.

 

Jeg liker horror, men jeg liker de virkelig originale horror-filmene, de som gjør noe nytt, de hvor du skremmes når du minst venter det (i stedet for hva standard-filmene gjør, som skremmer deg "når du minst venter det" - altså når du egentlig minst burde vente det, men siden det er en horror-film skjønner du når du kan vente det, og dermed vet når det skjer), og ikke går i akkurat de samme fotsporene som en eller annen ungdomsfilm-regissør trampet hardt ned for mange år siden. Synes ikke det blir noe morro da. :no:

5734540[/snapback]

 

EDIT: Høh, hva skjer? Jeg skal redigere mitt innlegg, så begynner jeg å quote? :huh:

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Saw 1 og 2 kanskje... Kommer ikke på noen andre enn de akkurat nå :p Men i morgen blir det å "kose" seg med The Descent regner jeg med :grin:

5696975[/snapback]

De er mer ekkle da. Spesielt 2'eren..:sick:

 

The ring og The wishmaster skremte meg en del for et par år siden. Etter det har jeg ikke sett noen skikkelige skrekkfilmer o.l. ..

Lenke til kommentar

Jeg er veldig interessert i tråden og ville gjerne ha fulgt med og tatt med forslag til DVD sjappa men det er synd at jeg ikke kan lese her siden mange av dere fucker det opp og kommer med spoilere uten å gjemme dem til noen stor grad!!. Finnes en fin spoiler-funksjon her som dere kan gjerne bruke slik at folk som meg kan ta imot tips om filmer her uten å vite hvem som dør og hvordan det ender!

 

Istedenfor å svare på mitt innlegg, ta gjerne å bruk de få sekundene på å lære spoiler-funksjonen!

 

(btw: litt pissed pga leide The Descent og kom over spoilere uten å ha sett filmen.)

Lenke til kommentar

THE GRUDGE er ingen skummel film. kjedelig synes nå jeg (ble ikke skremt en gang. THE RING 1&2 er bedre. jeg ble skremt noen ganger. mine to eller tre skummleste filmer må være enten SAW 1 & 2 eller AMITYVILLE HORROR.

Jeg har ikke sett THE DESCENT enda...men får se om den er bra eller ikke

Endret av Albert89
Lenke til kommentar

Ju-on er definitivt det mest creepy jeg har sett. Etter å ha sett den så jeg hu jenta hvergang jeg lukket øynene. litt vanskelig å få sove da ;)

 

Men hva som er skummelt der og da kommer veldig ann på humør og hvilke folk du har rundt deg. Når det gjelder sjanger så synes jeg psykologiske trillere ala The Shining er ekle for dette faktisk er reelle ting. Det klikker jo for folk innimellom og det måtte jo være utrolig ekkelt å bli desillusjonert på en sånn måte at alt en så rundt seg var ekkelt.

 

Jeg har forøvrig flere skrekk-filmer stående i hylla som jeg ikke har sett fordi jeg må være i et spesielt humør før jeg har lyst til å bli skremt.

Lenke til kommentar
28 Days Later... er den perfekte skrekkfilmen; åpningsscenen er et filmatisert mareritt.

5744854[/snapback]

 

Åpningsscenen var bra, men var den et filmatisert mareritt? Hva mener du med det?

 

Filmen var :thumbup::thumbup:

5750040[/snapback]

 

Eg trur han meinte det at det å våkne opp til en tom verden er et mareritt i seg sjøl :ermm:

Lenke til kommentar
28 Days Later... er den perfekte skrekkfilmen; åpningsscenen er et filmatisert mareritt.

5744854[/snapback]

 

Åpningsscenen var bra, men var den et filmatisert mareritt? Hva mener du med det?

 

Filmen var :thumbup::thumbup:

5750040[/snapback]

 

Eg trur han meinte det at det å våkne opp til en tom verden er et mareritt i seg sjøl :ermm:

5750060[/snapback]

Nettopp, det er et mareritt som veldig mange (tør ikke si de fleste) har hatt, og som ble realisert på en perfekt måte. Tom Cruise sin drøm i Vanilla Sky er koselig i forhold, dette blir så hardt og realistisk (muligens pga kameravalg) at den blir, med litt innlevelse, et av de skumleste øyeblikkene jeg har sett på film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...