Gå til innhold

HL3 - Hva vil vi ha?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er dette noe jeg burde visst -> Hvorfor er det så vanskelig å drepe Freeman ?

P.g.a drakta han har på seg?

Er ikke den mot radioaktiv stråling ?

Blant annet... HEV står vel for Hazardous Environment Suite eller noe sånt. Den har også motgift, lykt, gieger (rett?) teller osv.. osv.

Lenke til kommentar
Er dette noe jeg burde visst -> Hvorfor er det så vanskelig å drepe Freeman ?

P.g.a drakta han har på seg?

Er ikke den mot radioaktiv stråling ?

Blant annet ja, drakten har et innebygget elektrisk skjold som laddes opp ved batterier eller tingene som henger på veggene rundt omkring.

 

Den inneholder det som TCI sier, og en kikkert vel å merke, i alle fall i HL2.

Når du tok på deg drakten mener jeg å huske det var en kvinnestemme som sa:

 

"Welcome, to HEV VAC 4 protective system, for use in hazardus environment conditions" (garantert noen leifer der ja).

 

Fant foresten noe rart på skrapdunga der du for grav gunnern, klatrer du opp der du henter ned de tønnene ser du et deksel, intet annet deksel enn HEV chargern fra Half-Life.

Lenke til kommentar

Feil. I Perfect Dark styrte man ikke rakettene selv. De var kun varmesøkende. Tro meg, jeg hadde det spillet selv og aner ikke hvor mange timer jeg har brukt på det.

 

Da har du ikke spilt multiplayer :roll: Der kan du faktisk styre de ganske så lett.

 

Og man styrer vel ikke rakettene i UT spillene heller? Man gjorde hvertfall ikke det i Unreal Tournament. Hva man gjorde i UT 2003 vet jeg ikke, siden jeg aldri spillte det spillet.

Du har vel aldri fått kloa i Redamir...

 

Svært tydelig at du ikke helt vet hva du snakker om..

Sorry. Jeg bajsa på leggen her. Kom ikke på Slayer rakett-kasteren. Men er ganske sikker på at man ikke hadde selvstyrt rakett-kaster i originale UT. Og som sagt, jeg spillte aldri UT 2003, så vet ikke om det finnes der :)

Endret av Tobe__
Lenke til kommentar
Hadde selvstyrt rakett i orginale UT. Secondary Fire med Redeemer gav deg full mulighet til styre raketten. Kameraet flyttet seg da til fronten av raketten, og du styrte den med musa. Fint måte å rekognosere litt :w00t:

Ja faen, stemmer det! Redeemer var jo ett "supervåpen" så kom ikke på det heller :p Hmm, tror det er på tide å pusse opp spill-hukommelsen her :ermm:

Lenke til kommentar
-Mere scener mellom Freeman og andre helter og gjerne noen ord fra Freeman selv. Fyren sier jo ikke en dritt til noen. Virker veldig unaturlig i et slikt spill!

Er du gal?!!

 

Freeman skal ALDRI snakke, det ville ha ødelagt alt. Han er den stille ridderen, han er det DU gjør han til og dette er viktig. DU er freeman, det er det som er cluet.

 

Og resten av kommentarene dine.... det er jo ikke half life lenger det du snakker om. Nightvision goggles og whatnot, andre spill gjør det og det funker der, men det er ikke sånn half life er....

 

det du sier er at for half life 3 vil jeg ha... farcry 2 ...... Det er faktisk ganske inngripende gameplay endringer du snakker om her, og da tror jeg en rekke av half life fansen blir sinna.

 

Denne tråden handla ikke om farcry :p

 

:roll:

 

 

ok... så er jeg litt fanatisk. :innocent:

Gal?

Altså, alle har det for seg at dette spillet liksom skal holde en viss form pga den orginale HL og det er bare piss.

Jeg har spillt i for mange år(sånn ca 15) og rundet for mange spill til å bli så vannvittig imponert som mange her er.

Uten å gå for mye inn på Far Cry, så vil jeg si at den imponerte meg mere enn HL2.

 

Ser ingen sammenheng med at Freeman skal liksom være noe stille "ridder". Har aldri opplevd han som det i det hele tatt, men bare en karakter som ikke har blitt gitt noe stemme. Du får feks ikke særlig inntrykk fra de andre heltene at han er noe stille ridder. Ingen som hinter fram på at:"wow her kommer mannen med få ord og mange kuler", tvert i mot så blir det ført mange enveis samtaler hvor det ville vært naturlig at Freeman svarer.

Jeg er Freeman?

I alle FPS spill så er "jeg" hovedpersonen, ikke noe nytt i det, heller ikke i HL2. Hadde "jeg" vært Freeman så ville jeg da definitivt at svart nå og da eller snakket med enkelte.

Det er nettopp det som gjør at jeg liksom ikke helt kommer inn på Freeman. Alt jeg kan gjøre er å skyte(med få valg dog). Ingen finsikting, ingen kikkert osv osv...

 

Til div utstyr:

Spill Alien vs. Predator og så kan du snakke om stemning med bare en lykt. Verken HL eller HL2 er i nærheten av det. Freeman har drakt(og hjelm?), og det ville vært naturlig at han har et helt elementært utstyr som nattbriller og i allefall kart. Kart er noe av det mest elementære som finns for å navigere seg fram.

Nå kan det selvsagt sies at han ikke trenger kart fordi brettene er laget så linært.

Det er bare hovedsakelig en vei å gå, og områdene er heller ikke store så man kan nesten ikke gå feil, og nettopp det er skuffende av et spill anno 2004. Forventer vel ikke de helt store landskapene, men mere variasjoner på hvor man kan gå med tilhørende draft hadde gjordt seg.

 

Jeg får eksakt det samme inntrykket som med HL. Du går fram og tilbake og det eneste du egentlig gjør er å skyte i filler alt og alle.

I HL så startet du stortsett fra bunn og kjempet deg oppover, og når du var kommet helt opp, måtte du rømme ned igjen for så og kjempe deg opp.

Mye av det samme i HL2. Figther som f*** for så å havne på den samme plassen etter en stund og så er det på'n igjen.

 

En annen ting er at det tar så pass lang tid mellom hver gang du får en briefing at du har glemt hva du skulle gjøre. Det er nettopp da det hadde vært greit med mission goal av noe slag.

 

Grafikken kan jeg egentlig ikke utale meg om siden jeg nå bare har en XP2500+/GF4Ti440 combo og får ikke nF4/Athlon64/Gf68000GT før ut i neste mnd...

:mad:

Det jeg kan si er at i Farcry så var grafikken penere og jeg hadde grei FPS selv meg mitt oppsett, men klart, med bedre specs på PCen min så har ikke Farcry noe å stille opp med.

Tror nettop du ødela enhver grunn for at du ska ha noen form for say i hvordan halflife 3 skal være.

 

Nå har du slakta de fundamentale gameplay elementene i halflife 1 og 2

 

Hvis det er farcry eller alien vs predator du vil ha så gå å spill de spillene, men la for all del halflife være halflife. :roll:

 

Et spill trenger ikke å være revolusjonerende og banebrytende for å være bra og under holdende. få det inn... Blir du sinna hver gang du stikker på kino og ser en action film som ikke sprenger grenser og er "The Matrix" all over (eller en annen "banebrytende" film)

Endret av Dipso
Lenke til kommentar

Tror nettop du ødela enhver grunn for at du ska ha noen form for say i hvordan halflife 3 skal være.

 

Nå har du slakta de fundamentale gameplay elementene i halflife 1 og 2

 

Hvis det er farcry eller alien vs predator du vil ha så gå å spill de spillene, men la for all del halflife være halflife.  :roll:

 

Et spill trenger ikke å være revolusjonerende og banebrytende for å være bra og under holdende. få det inn... Blir du sinna hver gang du stikker på kino og ser en action film som ikke sprenger grenser og er "The Matrix" all over (eller en annen "banebrytende" film)

Poenget er jo at gameplayen i HL ikke er noe spesiell i det hele tatt!

Det finnes jo ikke noe superdupert med HL(1 eller 2) som ikke lar seg forbedres.

De har tross alt brukt 6 år på dette, og sånn spillet var orginalt var jo sånn spillene var på den tiden. Man surrer rundt omkring og plaffet ned alt og alle uten noe særlig mål og mening annet enn at de ikke skulle ta rotta på deg.

 

Etterhvert nå så har spillene fått bedre vilkår for å være mere avansert og man ser at gameplayen blir mere avansert. Jeg mener at Hl2 fortsatt har hengt seg på den gamle HL'en for enkeltheten sin skyld.

Man ser jo at de til en viss grad har utviklet gameplayen i forhold til den orginale med kjøretøy og g-gunneren. Hvordan passer så dette inn i det orginale HL konseptet?

 

Skjønner ikke hvorfor det skulle være helt kurant, mens et kart eller nattsyn eller noen kraftigere gunnere ville være som å bannes i kirka.

 

Tror rett og slett jeg er mere kritisk til spill nå enn jeg var før, og selv om et spill er hypet opp i skyene og har super grafikk så skal det mere enn som så for at jeg gir et spill full klaff. Det nytter ikke å forklare det med at man kødder ikke med HL gameplayen. Så fantastisk er den bare ikke!

 

Jeg holder på mitt. HL2 mangler elementære elementer for at det skal være et spill jeg feks vil runde flere enn en gang, og jeg vil si at spill som virkelig er gode, kan jeg godt runde flere ganger.

Lenke til kommentar
Poenget er jo at gameplayen i HL ikke er noe spesiell i det hele tatt!

Det finnes jo ikke noe superdupert med HL(1 eller 2) som ikke lar seg forbedres.

De har tross alt brukt 6 år på dette, og sånn spillet var orginalt var jo sånn spillene var på den tiden. Man surrer rundt omkring og plaffet ned alt og alle uten noe særlig mål og mening annet enn at de ikke skulle ta rotta på deg.

 

Etterhvert nå så har spillene fått bedre vilkår for å være mere avansert og man ser at gameplayen blir mere avansert. Jeg mener at Hl2 fortsatt har hengt seg på den gamle HL'en for enkeltheten sin skyld.

Man ser jo at de til en viss grad har utviklet gameplayen i forhold til den orginale med kjøretøy og g-gunneren. Hvordan passer så dette inn i det orginale HL konseptet?

 

Skjønner ikke hvorfor det skulle være helt kurant, mens et kart eller nattsyn eller noen kraftigere gunnere ville være som å bannes i kirka.

 

Tror rett og slett jeg er mere kritisk til spill nå enn jeg var før, og selv om et spill er hypet opp i skyene og har super grafikk så skal det mere enn som så for at jeg gir et spill full klaff. Det nytter ikke å forklare det med at man kødder ikke med HL gameplayen. Så fantastisk er den bare ikke!

 

Jeg holder på mitt. HL2 mangler elementære elementer for at det skal være et spill jeg feks vil runde flere enn en gang, og jeg vil si at spill som virkelig er gode, kan jeg godt runde flere ganger.

Tror ikke du er helt oppdatert med tanke på spillene som herjet da HL kom. HL er stamfaren til alle moderne FPS spill. Grunnen til det er ganske enkel. HL var et av de første som blandet oppgaveløsning, skyting, overlevelse osv i et FPS på den måten. En annen ting er hvordan historien ble fortalt på som var helt unikt.

 

Selfølgelig ingen spill er perfekte (selv om mange anmeldelser tror det). HL(1,2) er inget unntak. Men HL og HL2 har et nærmest perfekt gameplay, dersom du mener annet så foreslår jeg at du slår opp på orden gameplay.

Lenke til kommentar

Og hvis du da fikk muligheten til å skyte kroppsdeler av fiendene, må

de falle ned på bakken og skrike som gale pga den ufattelige intense smerten.

Da kan du velge om du vil være human og avlive dem eller ikke. :thumbup:

 

De må blø mere. Helst alle fem literne.

 

ja også hvis du blir truffet i benet må du halte resten av spillet,og blir du truffet i øye kan du ikke se mer og hvis du dør må du begynne hele spillet på nytt.......jeg tror ikke vi skal bli FOR realistiske her...... ;)

Lenke til kommentar
Tror ikke du er helt oppdatert med tanke på spillene som herjet da HL kom. HL er stamfaren til alle moderne FPS spill. Grunnen til det er ganske enkel. HL var et av de første som blandet oppgaveløsning, skyting, overlevelse osv i et FPS på den måten. En annen ting er hvordan historien ble fortalt på som var helt unikt.

Der vil jeg si meg uenig. Unreal gjorde den jobben bedre. Pluss at Unreal var ett utrolig vakkert spill. Og det hadde en dyp historie, enkel oppgaveløsning og var samtidig en god gammel shooter. Akkurat som HL, bare at Unreal kom først.

Lenke til kommentar
*Flere damer som Alyx  :w00t:

 

*og at man kan ha flere enn 12 patroner extra til Magnumen

du kan jo bare endre på ammoen i consolen, husker ikke kommandoen nå, men bare å lete fram,.

Er ikkje det cheats? *ser anklagende på deg*

ok, hvis valve hadde sluppet en patch for å "fixe" det hadde det ikke vært cheats, men hadde du gjort det selv da er det haxxor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...