Gå til innhold

HL3 - Hva vil vi ha?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
-Mere scener mellom Freeman og andre helter og gjerne noen ord fra Freeman selv. Fyren sier jo ikke en dritt til noen. Virker veldig unaturlig i et slikt spill!

Er du gal?!!

 

Freeman skal ALDRI snakke, det ville ha ødelagt alt. Han er den stille ridderen, han er det DU gjør han til og dette er viktig. DU er freeman, det er det som er cluet.

 

Og resten av kommentarene dine.... det er jo ikke half life lenger det du snakker om. Nightvision goggles og whatnot, andre spill gjør det og det funker der, men det er ikke sånn half life er....

 

det du sier er at for half life 3 vil jeg ha... farcry 2 ...... Det er faktisk ganske inngripende gameplay endringer du snakker om her, og da tror jeg en rekke av half life fansen blir sinna.

 

Denne tråden handla ikke om farcry :p

 

:roll:

 

 

ok... så er jeg litt fanatisk. :innocent:

Gal?

Altså, alle har det for seg at dette spillet liksom skal holde en viss form pga den orginale HL og det er bare piss.

Jeg har spillt i for mange år(sånn ca 15) og rundet for mange spill til å bli så vannvittig imponert som mange her er.

Uten å gå for mye inn på Far Cry, så vil jeg si at den imponerte meg mere enn HL2.

 

Ser ingen sammenheng med at Freeman skal liksom være noe stille "ridder". Har aldri opplevd han som det i det hele tatt, men bare en karakter som ikke har blitt gitt noe stemme. Du får feks ikke særlig inntrykk fra de andre heltene at han er noe stille ridder. Ingen som hinter fram på at:"wow her kommer mannen med få ord og mange kuler", tvert i mot så blir det ført mange enveis samtaler hvor det ville vært naturlig at Freeman svarer.

Jeg er Freeman?

I alle FPS spill så er "jeg" hovedpersonen, ikke noe nytt i det, heller ikke i HL2. Hadde "jeg" vært Freeman så ville jeg da definitivt at svart nå og da eller snakket med enkelte.

Det er nettopp det som gjør at jeg liksom ikke helt kommer inn på Freeman. Alt jeg kan gjøre er å skyte(med få valg dog). Ingen finsikting, ingen kikkert osv osv...

 

Til div utstyr:

Spill Alien vs. Predator og så kan du snakke om stemning med bare en lykt. Verken HL eller HL2 er i nærheten av det. Freeman har drakt(og hjelm?), og det ville vært naturlig at han har et helt elementært utstyr som nattbriller og i allefall kart. Kart er noe av det mest elementære som finns for å navigere seg fram.

Nå kan det selvsagt sies at han ikke trenger kart fordi brettene er laget så linært.

Det er bare hovedsakelig en vei å gå, og områdene er heller ikke store så man kan nesten ikke gå feil, og nettopp det er skuffende av et spill anno 2004. Forventer vel ikke de helt store landskapene, men mere variasjoner på hvor man kan gå med tilhørende draft hadde gjordt seg.

 

Jeg får eksakt det samme inntrykket som med HL. Du går fram og tilbake og det eneste du egentlig gjør er å skyte i filler alt og alle.

I HL så startet du stortsett fra bunn og kjempet deg oppover, og når du var kommet helt opp, måtte du rømme ned igjen for så og kjempe deg opp.

Mye av det samme i HL2. Figther som f*** for så å havne på den samme plassen etter en stund og så er det på'n igjen.

 

En annen ting er at det tar så pass lang tid mellom hver gang du får en briefing at du har glemt hva du skulle gjøre. Det er nettopp da det hadde vært greit med mission goal av noe slag.

 

Grafikken kan jeg egentlig ikke utale meg om siden jeg nå bare har en XP2500+/GF4Ti440 combo og får ikke nF4/Athlon64/Gf68000GT før ut i neste mnd...

:mad:

Det jeg kan si er at i Farcry så var grafikken penere og jeg hadde grei FPS selv meg mitt oppsett, men klart, med bedre specs på PCen min så har ikke Farcry noe å stille opp med.

Lenke til kommentar

Altså, alle har det for seg at dette spillet liksom skal holde en viss form pga den orginale HL og det er bare piss.

 

Nei, det er ingen piss, Half-Life forteller på en så bra måte at det ville bli dårlig vis de andre HL spillene ikke holdte samme linje som den første Half-Life, selve blåkopien.

 

Ser ingen sammenheng med at Freeman skal liksom være noe stille "ridder".

 

Det at Gordon ikke snakker er fordi Gordon er spilleren, ganske enkelt. Spilleren gjør seg opp sine meninger, og det er en av de beste tingene som jeg har sett i et spill, du får gjøre opp dine egne meninger, du blir aldri avbrutt av en videsekvens der du plutselig står ovenfor et bolemonster av dimensjoner (Doom 3)

 

 

Du får feks ikke særlig inntrykk fra de andre heltene at han er noe stille ridder

Alyx sier "your a man of few words, arnt you"

 

 

Freeman har drakt(og hjelm?), og det ville vært naturlig at han har et helt elementært utstyr som nattbriller og i allefall kart.

 

Nei, han har ingen hjelm, er bare HEV drakten, og den har nok i seg allerede, som lommelykt, elektrisk skjold, diverse motgifter. Kart? Det synes jeg blir for teit, stoppe bak en kasse, dra frem karte, se hvor han skal, springe som F. Der finnes jo en del kart på veggene rundt omkring, det er nok.

 

Det er bare hovedsakelig en vei å gå, og områdene er heller ikke store så man kan nesten ikke gå feil, og nettopp det er skuffende av et spill anno 2004

 

1 vei? Det er fult mulig å gå seg vil i City 17 om man ikke holder hode kaldt. Områdene er veldig store, over 32000 units, og med bruk av 3D skyboxes kan det føles større og, ta 32000*16 så får du hvor stort det kan gjøres.

 

 

En annen ting er at det tar så pass lang tid mellom hver gang du får en briefing at du har glemt hva du skulle gjøre. Det er nettopp da det hadde vært greit med mission goal av noe slag.

 

Du har da foferdelig dårlig hukommelse om du ikke klarer å holde rede på ting i HL2, for det er veldig lett, og en "goal" boks gjør det bare teit.

 

Alt i alt er Half-Life 2 meget MEGET bra, og fortjener både 10/10 og 11/10 fra min side. Det at Hammer også har en innebygd tereng bygger, gjør at uteområdene ser meget pen og realistisk ut.

Det at HL2 også kjører på bump mapping og det mest avanserte modell systemet jeg har sett, gjør det til en sikker vinner, pluss at det har veldig få mangler. Der Cry engien ikke klarte å kjøre inne områder skikkelig, klarer source motoren å kjøre både ute og inne områder meget ellegant.

Og som sakt, bruken av 3D skyboxes gir en mye MYE større følelse av realisme.

Far Cry kan bare hoppe stille og pent ned av pallen, der er kommet en ny sikker vinner, som kommer til å stå en liten stund, og det er HL2.

 

PS: Lyden i HL2 danker også ut FC, HL2 våpnene høres i det minste ut som våpen, og ikke som kinaputter :p

Lenke til kommentar

Dette begynner å minne om flere zelda tråder der det blir diskutert om link vil få stemme i det kommende spillet. Han sier heller ingenting, har bare en hel del hyl og vræl. Der er det også folk som mener at opplevelsen av Link vil bli ødelagt om han får stemme, at stemmen og Link ikke vil bli som en selv har forstilt seg at han er.

 

Min mening er at man bør gi Gordon en stemme. "Du selv er Gordon", heh.. Jeg klarer ikke å identifisere meg med en forsker på aveie med colabunnbriller og bedre arsenal enn rambo. Ved å gi Gordon en stemme ville Gordon blitt en mer igjenkjennelig karakter for meg hvertfall, og jeg er sikker på at valve ville funnet en stemme som ville virket naturlig.

 

"It's time to kick ass and chew bubble gum. But I'm all out of gum."

Lenke til kommentar

Altså, alle har det for seg at dette spillet liksom skal holde en viss form pga den orginale HL og det er bare piss.

 

Nei, det er ingen piss, Half-Life forteller på en så bra måte at det ville bli dårlig vis de andre HL spillene ikke holdte samme linje som den første Half-Life, selve blåkopien.

 

Ser ingen sammenheng med at Freeman skal liksom være noe stille "ridder".

 

Det at Gordon ikke snakker er fordi Gordon er spilleren, ganske enkelt. Spilleren gjør seg opp sine meninger, og det er en av de beste tingene som jeg har sett i et spill, du får gjøre opp dine egne meninger, du blir aldri avbrutt av en videsekvens der du plutselig står ovenfor et bolemonster av dimensjoner (Doom 3)

 

 

Du får feks ikke særlig inntrykk fra de andre heltene at han er noe stille ridder

Alyx sier "your a man of few words, arnt you"

 

 

Freeman har drakt(og hjelm?), og det ville vært naturlig at han har et helt elementært utstyr som nattbriller og i allefall kart.

 

Nei, han har ingen hjelm, er bare HEV drakten, og den har nok i seg allerede, som lommelykt, elektrisk skjold, diverse motgifter. Kart? Det synes jeg blir for teit, stoppe bak en kasse, dra frem karte, se hvor han skal, springe som F. Der finnes jo en del kart på veggene rundt omkring, det er nok.

 

Det er bare hovedsakelig en vei å gå, og områdene er heller ikke store så man kan nesten ikke gå feil, og nettopp det er skuffende av et spill anno 2004

 

1 vei? Det er fult mulig å gå seg vil i City 17 om man ikke holder hode kaldt. Områdene er veldig store, over 32000 units, og med bruk av 3D skyboxes kan det føles større og, ta 32000*16 så får du hvor stort det kan gjøres.

 

 

En annen ting er at det tar så pass lang tid mellom hver gang du får en briefing at du har glemt hva du skulle gjøre. Det er nettopp da det hadde vært greit med mission goal av noe slag.

 

Du har da foferdelig dårlig hukommelse om du ikke klarer å holde rede på ting i HL2, for det er veldig lett, og en "goal" boks gjør det bare teit.

 

Alt i alt er Half-Life 2 meget MEGET bra, og fortjener både 10/10 og 11/10 fra min side. Det at Hammer også har en innebygd tereng bygger, gjør at uteområdene ser meget pen og realistisk ut.

Det at HL2 også kjører på bump mapping og det mest avanserte modell systemet jeg har sett, gjør det til en sikker vinner, pluss at det har veldig få mangler. Der Cry engien ikke klarte å kjøre inne områder skikkelig, klarer source motoren å kjøre både ute og inne områder meget ellegant.

Og som sakt, bruken av 3D skyboxes gir en mye MYE større følelse av realisme.

Far Cry kan bare hoppe stille og pent ned av pallen, der er kommet en ny sikker vinner, som kommer til å stå en liten stund, og det er HL2.

 

PS: Lyden i HL2 danker også ut FC, HL2 våpnene høres i det minste ut som våpen, og ikke som kinaputter :p

Må si meg enig i argumentene dine mot Machz der Bear^

Lenke til kommentar

Nei, det er ingen piss, Half-Life forteller på en så bra måte at det ville bli dårlig vis de andre HL spillene ikke holdte samme linje som den første Half-Life, selve blåkopien.

 

Blah...

Personlig så finner jeg ikke noe som er så spesiell med fortellerteknikken i HL. Dette er et renspikka FPS spill hvor du skyter alt som rører på seg med noen få untak.

Du går fra et brett til et annet gjennom en rimelig fastsatt rute og skyter FI.

Historen om en gal forsker/doktor/gærning har da vi hørt om før som vil styre verden bla bla bla og hvor du er helten som skal redde verden er jo ikke noe unikt.

 

Hva er det som er så spesiellt med HL sin fortellerstil? Ikke noe. Ikke at det må være noe superduper greier for at jeg skal like et spill, men kom ikke her og fortell meg at man ikke kunne forbedret innholdet i spillet med noen scener(heltene seg i mellom tenker jeg på) som gir historien litt fylde og som kunne skippes hvis det er noe man har fått med seg.

De aller fleste spill har utviklet seg fra utgave til utgave med finesser og funksjoner og det er jo det det er snakk om. Utvikle spillet. Er det sånn at HL var så vannvittig perfekt at det ikke var noe å gjøre med HL2?

Kjøretøyer var jo ikke med i HL, og det er da ingen som har klagd på det. Alle synes det er dødsfett.

Men det er vel sånn blant enkelte. Alt som er med i spillet er genialt og alt som kunne ha vært der, er teit fordi utviklerene er så vannvittig geniale at det ville ødelegge den orginale HL stilen hva nå enn det er.

Jeg mener at Valve kunne tatt seg tid med å utvikle gameplayen og ikke bare Source motoren.

 

Alyx sier "your a man of few words, arnt you"

Jupp, og det rimelig tidlig, men skal det liksom unskylde Freeman fra og prate i løpet av hele forbanna perioden da?

Tenk deg selv da i en stridssone. Du kommuniserer da med dine alierte, du holder da ikke kjeft fordi du skal være stilig og være den stille "ridderen"?

 

Nei, han har ingen hjelm, er bare HEV drakten, og den har nok i seg allerede, som lommelykt, elektrisk skjold, diverse motgifter. Kart? Det synes jeg blir for teit, stoppe bak en kasse, dra frem karte, se hvor han skal, springe som F. Der finnes jo en del kart på veggene rundt omkring, det er nok.

Hva er teit med å gjemme seg bak en kasse for å ta en titt på et kart?

Den mest naturlige ting i verden for en helt som holder på å løpe ræva av seg samtidlig som man skyter alt man ser på. Det handler jo om å være effektiv og gå til den rette plassen med en gang.

Kartene på veggen ble for få og får dårlig for mitt grafikkort i allefall.

Hvis du ikke vil bruke kartet så må du jo selvsagt ikke bruke det heller.

 

1 vei? Det er fult mulig å gå seg vil i City 17 om man ikke holder hode kaldt. Områdene er veldig store, over 32000 units, og med bruk av 3D skyboxes kan det føles større og, ta 32000*16 så får du hvor stort det kan gjøres.

Er ikke sikker på hva du refererer til, og er jaggu ikke sikker på om du selv gjør det. Jeg hadde aldri problemer med at jeg greide å rote meg bort i feks en gate elns fordi man har ikke tilgang til steder hvor man ikke skal være. Enten så raser en tunell bak deg eller så har ikke en vegg blitt åpnet foran hvis det er meningen.

Veien blir til mens man løper nær sagt.

Deus Ex er et spill hvor det finnes ørten måter og ta seg til et mål. Ville kanskje blitt litt vel drøyt i HL2 men en mellomting hadde vært fint. Trenger ikke å være sånn at man til enhver tid må ha 2-3 muligheter, men det kunne godt ha vært sekvenser hvor man har litt valgmuligheter som feks når man kjører den buggyen.

Når man kjørte båt så holdt man bare flat pedal hele veien og holdt avtrekkeren inne så gikk det hele stort sett smertefritt. Med bilen derimot var det litt værre og man måtte vise litt mere kjøreferdigheter.

Du har da foferdelig dårlig hukommelse om du ikke klarer å holde rede på ting i HL2, for det er veldig lett, og en "goal" boks gjør det bare teit.

Nok en gang "teit"?

Er ganske sikker på at Valve ville kunne klart og laget en stilig måte for å se goals.

Feks dratt opp en bok elns hvor det kunne ha stått:"Møt Knokkel Kåre under hesten" osv osv.

 

Som sagt så får jeg ikke se all eyecandyen i HL2 og nå har jeg rundet den også så det tar vel sikkert litt tid før jeg gidder å spille det med ny maskinvare.

Mener lyden i FC var helt grei jeg. Kan ikke påstå at lyden i HL2 er noe spesiell bra. Da vil jeg heller trekke fram Raven Shield som har grei gjengivelse på de forskjellige våpnene...

Nå har jeg ikke spillt med å høyt volum at jeg har fått høre skikkelig etter i HL2 bare så det er sagt.

Lenke til kommentar
Blah...

Personlig så finner jeg ikke noe som er så spesiell med fortellerteknikken i HL. Dette er et renspikka FPS spill hvor du skyter alt som rører på seg med noen få untak.

Du går fra et brett til et annet gjennom en rimelig fastsatt rute og skyter FI.

Ja HL2 er en linær FPS som mange andre. Det som kjennetegner HL/Hl2 er kombinasjonen av skyting, oppgaveløsning og fortelling. Det er det som gjorde HL så populært tilbake i 1998. Selfølgelig var det mer revolusjonrende da enn nå, skulle jo bare mangle. HL er stamfaren til alle moderne FPS spill.

 

Historen om en gal forsker/doktor/gærning har da vi hørt om før som vil styre verden bla bla bla og hvor du er helten som skal redde verden er jo ikke noe unikt.

HAHAHA. Det er det værste sammendraget av et forsøk på å fatte historien til HL2. Tror du virkelig at det er det som er handlingen? Tror du bør starte opp spillet en gang til og slutte å leke Quake.

 

Hva er det som er så spesiellt med HL sin fortellerstil? Ikke noe. Ikke at det må være noe superduper greier for at jeg skal like et spill, men kom ikke her og fortell meg at man ikke kunne forbedret innholdet i spillet med noen scener(heltene seg i mellom tenker jeg på) som gir historien litt fylde og som kunne skippes hvis det er noe man har fått med seg.

De aller fleste spill har utviklet seg fra utgave til utgave med finesser og funksjoner og det er jo det det er snakk om. Utvikle spillet. Er det sånn at HL var så vannvittig perfekt at det ikke var noe å gjøre med HL2?

I HL/HL2 er det du som opplever ting og alt er i fra ditt ståsted. Du forlater aldri synspunktet til Gordon Freeman. Av den grunn så er det DU som har en oppfatning av ting og du som skal sette sammen ting. Slik at ingen Gordon Freeman skal gi si hva du skal mene osv. Jeg kan være litt enig i at handlingen i HL2 er litt vag i forhold til HL, men dersom du prøver å utforske litt mer og legge merke til detaljer så finner du så utrolig mye forklaringer på hva som skjer og har skjedd.

Kjøretøyer var jo ikke med i HL, og det er da ingen som har klagd på det. Alle synes det er dødsfett.

Men det er vel sånn blant enkelte. Alt som er med i spillet er genialt og alt som kunne ha vært der, er teit fordi utviklerene er så vannvittig geniale at det ville ødelegge den orginale HL stilen hva nå enn det er.

Kjøretøyer er noe Valve ville ha med i HL også, men som teknologien ikke kunne gi de på det tidspunktet, dette gjelder også veldig mye annet som de ikke kunne presse inn i HL. Med HL2 kunne de endelig legge til noe de alltid har ønsket.

Jeg mener at Valve kunne tatt seg tid med å utvikle gameplayen og ikke bare Source motoren.

HL2 har et nærmest perfekt gameplay og er utrolig variert for å være en FPS. Dersom du syns at gameplayet er dårlig så skjønner jeg ikke hvorfor..

Jupp, og det rimelig tidlig, men skal det liksom unskylde Freeman fra og prate i løpet av hele forbanna perioden da?

Tenk deg selv da i en stridssone. Du kommuniserer da med dine alierte, du holder da ikke kjeft fordi du skal være stilig og være den stille "ridderen"?

Som sagt tidligere så vil Valve at det er spilleren som skal ha en formening om hva som skjer og ikke bli påvirket av Freeman selv.

Hva er teit med å gjemme seg bak en kasse for å ta en titt på et kart?

HL/HL2 er en linær FPS og det er ingen behov for kart.

Og som du sier selv:

Jeg hadde aldri problemer med at jeg greide å rote meg bort i feks en gate elns fordi man har ikke tilgang til steder hvor man ikke skal være. Enten så raser en tunell bak deg eller så har ikke en vegg blitt åpnet foran hvis det er meningen.
Mener lyden i FC var helt grei jeg. Kan ikke påstå at lyden i HL2 er noe spesiell bra. Da vil jeg heller trekke fram Raven Shield som har grei gjengivelse på de forskjellige våpnene...

Nå har jeg ikke spillt med å høyt volum at jeg har fått høre skikkelig etter i HL2 bare så det er sagt.

Har du ikke merket lydkvaliteten i HL2. Dersom du hører godt etter så kan du faktisk høre dybden i skudd og eksplosjoner. Noe som setter mer atmosfære på omgivelsene. Lydmotoren i HL2 er det ingenting å klage på, den er nærmest perfekt.

 

Og sammenligne med Deus Ex blir bare feil. Det er en RPG/FPS. Og i slikre spill er det spilleren som bestemmer utfallet av spillet etter hvilke handlinger han/hun tar.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Machz: Du er på forferdelig tynn is her, og har ikke klart å komme opp med noen argumenter mot det jeg sier, og lurer på hva du skal si for å sno deg ut av det TCI sier.

 

Historen om en gal forsker/doktor/gærning har da vi hørt om før som vil styre verden bla bla bla og hvor du er helten som skal redde verden er jo ikke noe unikt.

 

Akkurat det får meg til å tenke "har du virkelig spillet HL2" for det virker ikke slik. Dr.Breen er ikke den som står bakdet som skjer i City 17, han er ganske enkelt en administrerende leder for combine soldatene i den sektoren. Den virkelige styggingen i spille serien får du bare se glimt av i slutten.

 

Jupp, og det rimelig tidlig, men skal det liksom unskylde Freeman fra og prate i løpet av hele forbanna perioden da?

Tenk deg selv da i en stridssone. Du kommuniserer da med dine alierte, du holder da ikke kjeft fordi du skal være stilig og være den stille "ridderen"?

 

Du kommandere jo de som er med deg. Når folk joiner deg, får du frem en slags squad brikke nederst i høyre hjørnet som viser hvem som er med deg, og du kan da bruke tastaturet (jeg har satt det til C) for å kommandere hvor de skal, om de skal vente, når de skal komme. Meget enkelt men effektivt.

 

Kan også opplyse deg at det er ikke bra Alyx som ser på deg som en helt, de du møter i City 17 under de siste brettene sier "Its Dr.Freeman, im following him" og "Your not leaving whitout me Dr.Freeman".

 

Kjøretøyer var jo ikke med i HL, og det er da ingen som har klagd på det. Alle synes det er dødsfett.

Men det er vel sånn blant enkelte. Alt som er med i spillet er genialt og alt som kunne ha vært der, er teit fordi utviklerene er så vannvittig geniale at det ville ødelegge den orginale HL stilen hva nå enn det er.

 

I HL har de med et tog som følger linja, så en form for kjøretøy var med, men som TCI sier, de hadde ikke teknologien da til å lage det slik som de har i HL2, med kombinasjon av modeller og fysikk. Men det var fult mulig å lage kjøretøy med den gamle HL engien, selv om alt ble brush based da.

Lenke til kommentar
Bare tenk på; i hvor mange spill finnes det en Rocket-Launcher hvor man styrer rakettene selv? Synes våpen-arsenalet i Half-Life er konge jeg :)

Jeg vet av mange, jeg. De jeg kan komme på er Perfect Dark og UT-spillene sånn på sparket, men jeg vet det er langt flere.

Feil. I Perfect Dark styrte man ikke rakettene selv. De var kun varmesøkende. Tro meg, jeg hadde det spillet selv og aner ikke hvor mange timer jeg har brukt på det. Og man styrer vel ikke rakettene i UT spillene heller? Man gjorde hvertfall ikke det i Unreal Tournament. Hva man gjorde i UT 2003 vet jeg ikke, siden jeg aldri spillte det spillet.

Lenke til kommentar

Feil. I Perfect Dark styrte man ikke rakettene selv. De var kun varmesøkende. Tro meg, jeg hadde det spillet selv og aner ikke hvor mange timer jeg har brukt på det.

 

Da har du ikke spilt multiplayer :roll: Der kan du faktisk styre de ganske så lett.

 

Og man styrer vel ikke rakettene i UT spillene heller? Man gjorde hvertfall ikke det i Unreal Tournament. Hva man gjorde i UT 2003 vet jeg ikke, siden jeg aldri spillte det spillet.

Du har vel aldri fått kloa i Redamir...

 

Svært tydelig at du ikke helt vet hva du snakker om..

Lenke til kommentar

Kan vel komme med noe forslag til ting jeg vil se jeg også..

 

 

- Opposing Force for HL2. (Syntes Opposing Force var tøft. - Husker godt den soldaten med sveiseapparatet.)

- Mer destruktivitet! Hittil så har alt av hus og vegger som blir smadret vært scripts. Vil gjerne se vegger bli blåst til biter ved bruk av rakettkastern, for eksempel.

- Oppgraderinger til HEV-drakten i løpet av spillet.

- En birolle for TCi :cool: Kanskje som håndlanger for G-man, men da må han kanskje skytes :cry: eller kanskje han hjelper oss :whistle:

- Fly ett sånt kamphelikopter, eller styre en strider.

Lenke til kommentar
la det heller komme pc'er som driver source motoren med alt på maks i høyeste oppløsning, maks detaljer, full aa og af med 60/100 fps, så kan man begynne å snakke om ny grafikkmotor...

Min pc kjører da source motoren i 75 fps med absolutt alt på max.

Grunnen til akkurat 75 fps, er v-sync ;)

 

Tror det laveste jeg har sett sålangt er 69 fps eller noe slik :)

Lenke til kommentar
At grafikken tar et like stort skritt som det gjorde fra 1 til 2! Jeg vil se FOTOREALISTISK!

Er egentlig ganske enig, men med ekstremt mange instillinger å sette ned og veldig optimalisert Source-motor for at det ikke skal suge for mye maskinkraft. For ca. ett år siden så jeg en trailer på ITavisen.no (er desverre slettet nå ser det ut som), og den hadde dårlig nok kvalitet til at grafikken så fotorelistisk ut. Men den ble egentlig et stykke ifra. :(

Lenke til kommentar
-Bedre gunnere som tar litt mere ammo. Er bare SMG'en som tar sånn passe men den duger jo ikke til en dritt. Kjipt å måtte tømme et magasin for hver 2. badguy man ser.

Hørt om Zero Point Manipulator (gravitygun)?

Vurdert å sikte på hodet? :roll:

Jeg sikter på hodet de få gangene jeg bruker det, men folka har på den tida det tar å drepe den fortsatt tatt en del liv av meg. Pulse Rifle er tingen! :D

Lenke til kommentar
Som TCI sier, bosskamper som i HL

:nei: Nei, nei, nei, nei, nei og atter nei. Ingen bosskamper. Jeg kan ikke tenke meg noe som ødelegger en fin stemning enn "bosskamp-på-slutten-av-brettet-med-påfølgende-video-sekvens". Jeg ble irritert nok av "skyte-på-tårnet-før-han-stikker". Det ødelegger troverdigheten med en eneste gang.

 

Med en gang det kommer en bosskamp så får jeg Nintendo-spill følelsen. Det som half-life gjorde så bra nå og som Valve har perfeksjonert med 2'ern er at du hele tiden ser alt fra Freemans synspunkt, det er ingen egentlig brett-indeling med egen load-scene mellom hvert brett(ja jeg vet, dersom du har en low-end maskin så tar loadingen en god stund). Det eneste stedet HL-plottet føltes som en standard FPS var de gangene du kjørte inn i en tunell for å loade nytt landskap og på slutten.

 

Bli med på styre spillutviklingen i riktig retning si NEI til bosskamper. :thumbdown:

 

edit: Glemte å skrive noe om de tingene jeg vil ha i neste HL2:

Lykt som lyser mere enn et par minutter. Den lykta som er i HL2 varer ganske lenge i utgangspunktet, de gangene den går tom er det som regel bare irriterende. Dessuten er det som noen sa tidligere, i 2010 har man batterier som holder lengre enn det. Det blir en krykke som spillutviklerene lener seg på for å tvinge ut atmosfære der det egentlig ikke er noe. Så stappfullt av atmosfære som HL2 er så trenger de ikke den krykka.

 

Mere ammo til enkelte våpen. Det er som noen påpekte tidligere, råteit at han bære med seg så mange kasser med ammo til de store våpnene men bare 18 .457 Det beste forslaget var sliding-bar forslaget(jeg skjønte hva du mente) :)

Endret av applet
Lenke til kommentar
Og man styrer vel ikke rakettene i UT spillene heller? Man gjorde hvertfall ikke det i Unreal Tournament. Hva man gjorde i UT 2003 vet jeg ikke, siden jeg aldri spillte det spillet.

Du har vel aldri fått kloa i Redamir...

Nei han har tydeligvis ikke fått kloa i redeemer.

 

Er dette noe jeg burde visst -> Hvorfor er det så vanskelig å drepe Freeman ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...