Gå til innhold

HL3 - Hva vil vi ha?


Anbefalte innlegg

Tror ikke du er helt oppdatert med tanke på spillene som herjet da HL kom. HL er stamfaren til alle moderne FPS spill. Grunnen til det er ganske enkel. HL var et av de første som blandet oppgaveløsning, skyting, overlevelse osv i et FPS på den måten. En annen ting er hvordan historien ble fortalt på som var helt unikt.

Der vil jeg si meg uenig. Unreal gjorde den jobben bedre. Pluss at Unreal var ett utrolig vakkert spill. Og det hadde en dyp historie, enkel oppgaveløsning og var samtidig en god gammel shooter. Akkurat som HL, bare at Unreal kom først.

Jeg sa et av de første.. HL hadde det lille ekstra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
escape from castle wolfenstein er alle fpsers mor...

 

:blink:

 

half life 2 er oppfølgeren til half life.. ferdig med det.. doom 3 viste vel at man ikke trenger å ha alle elementene i et spill 100% up to date for å lage et bra spill...

Ehh.ja Det høres da logisk ut.. :ermm:

Men var Doom 3 bra? Det Doom 3 viste var at grafikk er ikke alt...

Lenke til kommentar
Poenget er jo at gameplayen i HL ikke er noe spesiell i det hele tatt!

Det finnes jo ikke noe superdupert med HL(1 eller 2) som ikke lar seg forbedres.

De har tross alt brukt 6 år på dette, og sånn spillet var orginalt var jo sånn spillene var på den tiden. Man surrer rundt omkring og plaffet ned alt og alle uten noe særlig mål og mening annet enn at de ikke skulle ta rotta på deg.

 

Etterhvert nå så har spillene fått bedre vilkår for å være mere avansert og man ser at gameplayen blir mere avansert. Jeg mener at Hl2 fortsatt har hengt seg på den gamle HL'en for enkeltheten sin skyld.

Man ser jo at de til en viss grad har utviklet gameplayen i forhold til den orginale med kjøretøy og g-gunneren. Hvordan passer så dette inn i det orginale HL konseptet?

 

Skjønner ikke hvorfor det skulle være helt kurant, mens et kart eller nattsyn eller noen kraftigere gunnere ville være som å bannes i kirka.

 

Tror rett og slett jeg er mere kritisk til spill nå enn jeg var før, og selv om et spill er hypet opp i skyene og har super grafikk så skal det mere enn som så for at jeg gir et spill full klaff. Det nytter ikke å forklare det med at man kødder ikke med HL gameplayen. Så fantastisk er den bare ikke!

 

Jeg holder på mitt. HL2 mangler elementære elementer for at det skal være et spill jeg feks vil runde flere enn en gang, og jeg vil si at spill som virkelig er gode, kan jeg godt runde flere ganger.

Tror ikke du er helt oppdatert med tanke på spillene som herjet da HL kom. HL er stamfaren til alle moderne FPS spill. Grunnen til det er ganske enkel. HL var et av de første som blandet oppgaveløsning, skyting, overlevelse osv i et FPS på den måten. En annen ting er hvordan historien ble fortalt på som var helt unikt.

 

Selfølgelig ingen spill er perfekte (selv om mange anmeldelser tror det). HL(1,2) er inget unntak. Men HL og HL2 har et nærmest perfekt gameplay, dersom du mener annet så foreslår jeg at du slår opp på orden gameplay.

Som nevnt Unreal er jo et spill som kom før HL og sikkert noen andre som jeg ikke kommer på i farten, så jeg er ikke enig i at HL er så vannvittig unik som mange her vil ha det til.

Hva som er en perfekt gameplay er jo ganske subjektivt, men å si at HL2 har et perfekt gameplay er å hype HL2 veldig. HL2 har et simpelt gameplay som for min del virker for enkelt og gir meg for liten fleksibilitet på hvordan jeg vil angripe problemet.

Det er få "triggere" i HL2 som også gjør at spillet blir veldig linært.

 

Nei huff nå er jeg lei av å diskutere dette, men for all del, for de av dere som synes HL2 er årets beste spill så skal jeg ikke ta den gleden fra dere.

HL2 med sin source motor har selvsagt masse i seg som virkelig fortjener skryt, men med tanke på tiden det har tatt og alle forsinkelsene så hadde jeg forventet mere.

Hvem vet, kanskje vil det komme elementer senere som kan rette opp inntrykket jeg har av HL2.

Lenke til kommentar
Som nevnt Unreal er jo et spill som kom før HL og sikkert noen andre som jeg ikke kommer på i farten, så jeg er ikke enig i at HL er så vannvittig unik som mange her vil ha det til.

Hva som er en perfekt gameplay er jo ganske subjektivt, men å si at HL2 har et perfekt gameplay er å hype HL2 veldig. HL2 har et simpelt gameplay som for min del virker for enkelt og gir meg for liten fleksibilitet på hvordan jeg vil angripe problemet.

Det er få "triggere" i HL2 som også gjør at spillet blir veldig linært.

 

Nei huff nå er jeg lei av å diskutere dette, men for all del, for de av dere som synes HL2 er årets beste spill så skal jeg ikke ta den gleden fra dere.

HL2 med sin source motor har selvsagt masse i seg som virkelig fortjener skryt, men med tanke på tiden det har tatt og alle forsinkelsene så hadde jeg forventet mere.

Hvem vet, kanskje vil det komme elementer senere som kan rette opp inntrykket jeg har av HL2.

Ok.. gameplay, hva er det? Det er hvor lett en spiller kan sette seg inn i et spill og spille det uten å dukke seg ned i kontrollene og at flyten i spillet ikke stopper opp unaturlig. Variert gameplay er også viktig, man vil jo ikke at spilleren skal drive med det samme hele tiden. Derfor bringes andre elementer som kjøring, sniking, nye våpen (som fører til andre taktikker osv) og kanskje også da teamplay. Men disse skal ikke tvinge spilleren til å måtte igjen lure, "hvordan gjør jeg det?" osv, alt skal komme logisk frem. Lærekurven skal gå sakte opp helt til spilleren mestrer de og så kan spillet bringen inn nye aspekter. Dette gjøres veldig bra i HL2.

 

Det som gjøre HL serien unik er hvordan historien fortelles på, den kommer ikke som en teskje som de aller fleste spill. Det er faktisk spilleren som må tenke selv og prøve å finne ut hva som skjer. Dette er grunnen til at så mange sier at historien er tynn.

 

HL2 er så linært som du gjør det. I HL2 kan du bruke fysikken til din egen fordel og teste ut utallige løsninger. Dette er noe som er helt nytt i HL2, da fysikken påvirker gameplayet.

 

Så du tror at forsinkelser gir utviklere direkte tid til å legge inn nye ting i et spill... Der tar du feil. Forsinkelser kommer som oftest fordi utviklerene ikke har fått tid nok til å legge inn de elementene som de ønsket fra starten av.

Lenke til kommentar

Grafikk

- En generell oppussing av motoren (mer høyoppløselige teksturer og litt mer synlig bruk av normal mapping)

- Dynamisk lys og skyggelegging!

- HDR-støtte ved lansering

- 3Dc-støtte ved lansering.

- Bedre vanneffekter. Vannet er statisk ved kystlinjen. At bølger bryter mot land hadde sett bra ut, dog det trenger ikke være så mye som Farcry.

 

Plot

- At HL3 er det siste spillet, og at en dermed får vite hva plottet er.

- Den bør være omfattende og original.

 

Gameplay

- Den bør vare minst 15 timer, helst 20.

- En mulighet til noe vanskeligere enn hard, noe som ikke kommer til å skje.

- En generell oppussing av AI-en, gjelder spesielt for allierte.

- Hvis kjøretøy er innblandet kan lengden godt være litt kortere enn denne gangen.

- Varierte miljøer og oppgaver.

- Få oppleve litt større slag enn tilfellet var i HL2.

- Litt mer frihet, gjerne ha muligheten til å løse oppgaver fra forskjellige vinkler.

 

Det er sikkert mer, men jeg kommer ikke på mer nå.

Endret av guezz
Lenke til kommentar

*Finne ut hvem G-man egentlig er

*Slippe å vente så lenge

*En oppsumering av alt, HL1, 2 og 3.

* Bosskamper som i HL

* Flere våpen (sniper)

* Flere fiender

 

*En kjapp tur til Combines hjemplanet kanskje?

*At folk reagerer på hvordan du oppfører deg kanskje? Står du å skyter alle kulene i veggen er det vel litt naturlig at Alyx spør hva i helvette du driver med. (hvis hun er i nærheten)

* Spillet må vare lenger enn H-L2

* Kanskje man kan få et valg et sted i spillet om man vil joine "the dark side"?

* IKKE, ablsolutt IKKE noen romanse mellom Gordon og Alyx, Gordon skal være uten følelser :hmm:

* Enda bedre utnyttelse av Source motoren, mindre loading o.l.

Lenke til kommentar

Jeg vil ha alt det HL2 hadde bare større og nyere. Hl2 var bortimot perfekt, jeg ønsker intet mindre av en 3er.

 

Jeg kan legge til noen ting jeg jeg kunne ønske av HL3 men også hvilket som helst annet spill:

 

-Ny og moderne grafikk/fysikk som åpner for nye muligheter

-Overaskene, gripende og opplevelsesrik historie

-variert gamplay

-Inkludere kjøretøy (land, luft og sjø baserte kjøretøy)

-Store områder

-Team basert sammarbeid med Aien (større og mer ommfattendes)

-En likvektig og variert blanding av scriptede og uscriptede sekvenser

-Mye mer...

 

Jeg håper de tar seg god tid med utviklingen av spillet og gjør gjennomtenkte avgjørelser.

 

Men akkurat nå ser jeg fram til neste storspill S.T.A.L.K.E.R. :love:

Lenke til kommentar
HL2 er så linært som du gjør det. I HL2 kan du bruke fysikken til din egen fordel og teste ut utallige løsninger. Dette er noe som er helt nytt i HL2, da fysikken påvirker gameplayet.

 

Spillet er jo totalt lineært uansett hvordan man vrir og vender på det. Fysikken gir deg ikke nye muligheter og valgfrihet. Man må følge den predefinerte løypa uansett. Og fysikk påvirket gameplayet i Trespasser også, så det er ikke noe unikt for HL2, selv om det er mye bedre gjennomført.

Lenke til kommentar
HL2 er så linært som du gjør det. I HL2 kan du bruke fysikken til din egen fordel og teste ut utallige løsninger. Dette er noe som er helt nytt i HL2, da fysikken påvirker gameplayet.

 

Spillet er jo totalt lineært uansett hvordan man vrir og vender på det. Fysikken gir deg ikke nye muligheter og valgfrihet. Man må følge den predefinerte løypa uansett. Og fysikk påvirket gameplayet i Trespasser også, så det er ikke noe unikt for HL2, selv om det er mye bedre gjennomført.

Hvordan kan du sammenligne HL2 og Trespasser bortsett fra at de begge bruker fysikk? Trespasser var det første spillet hvor en spiller kunne påvirke objekter selv. Og som Doug Lambardi sa: "...scared people away from physics for a while".

 

Ja selv om vegen du skal til er linær så betyr det ikke at du ikke kan påvirke hvilken metode du kommer deg dit. Gameplayet kan variere veldig her etter hvilken fantasi du har angående fysikken. HL2 er det første spillet hvor fysikk faktisk er nyttig og verdt å bruke.

Lenke til kommentar
Selv om fysikken i Trespasser ikke var så vellykket, så var den der. Og man måtte bruke den for å komme videre. Grunnen til at jeg sammenligner er for at du sa HL2 er første spillet der fysikken påvirker gameplayet.

 

Og hvor gir egentlig fysikken i HL2 muligheten til å forandre så mye?

Ja, skjønner poenget ditt. Det jeg mener er at HL2 er det første spillet hvor verden bygger på fysikkenslover osv. altså et den er en del av spillet og ikke bare gitt til noen elementer i spillet.

Lenke til kommentar

finnes det egentlig ett spill alle liker historien på?

 

Når du skal redde en verden fra aliens, må det jo alltid bli noe ala "noe går galt alien invaderer oss og vi må kicke ass"

 

Farcry max payne hl1 hl2 alltid noe som er galt med historiene.

 

edit: med hl3 vil jeg ha litt større by du kan vase rundt i ganske lenge.

Variert naturgrafikk, mer grass blomster mose steinrøys, grass som vaier i vinden

 

og en sniper ja, slik at det blir litt mer snikeaktik.

Skulle ha putta inn farcry inni hl3 på en måte. At du kan smyge deg langs grasse og slik type spenning.

Endret av Åsmund
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...