Gå til innhold

Half-Life: HL og HL2 - HL verdt å spille gjennom først?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går var jeg skikkelig happy. Jeg fikk min DVD-brenner som jeg trenger for å installere HL2.

Så kom jeg til å tenke på i går, det er så utrolig lenge siden jeg spilte HL1 at jeg sliter virkelig med å huske storyen. Hva som egentlig skjedde osv. Jeg har spurt en kammerat og han sa at det er ikke SÅ nødvendig å huske så mye fra HL1 men det er mye morsommere når man husker og ser at ting er trukket fra HL og inn i HL2.

Det er så utrolig lenge siden jeg har spilt meg gjennom HL1 og lurer virkelig på om jeg skal spille meg gjennom den en gang før jeg begynner på HL2. Jeg har hatt HL2 i en dag nå og jeg har faktisk vært i tvil på å sette i gang med det. PGA det med HL1 at jeg husker veldig lite av det. Jeg har gledet meg så lenge til dette spillet.

Hva ville dere gjort? Spill dere gjennom HL som sikkert ikke tar så lang tid, husker ikke hvor lang tid jeg brukte jeg, men da er jeg opppfrisket med story og alt og klar for HL2. Eller bare fyrt løs og spille HL2 med muligens en halgod opplevelse.

Tenk at jeg har hatt HL2 i en dag nå og har ikke turt å spille det enda vil at det skal være så bra, så perfekt. :nei::nei:

Begynner vel å spille HL nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo en absolutt fordel å spille igjennom HL1 først. Det er det ingen tvil om. Grunnen til det er at det er en del historie som er greit og kunne før du begynner på 2'ern, som er heller lite raus med informasjonen for nye spillere.

Så der går dere glipp av en hel jævla haug med gullkorn, men for all del - det er sikkert veldig najs uten og ha spilt 1'ern også - men helt klart bedre og ha gjort det.

Skrevet (endret)

behøver ikke nødvendigvis spille igjennom på nytt, tar jo så lang tid! :p

hvis dere ahr 45 min til overs kan dere jo se på denne filmen her, en fyr som runner halflife 1 på 45 min. ganske bra, og du husker historien med en gang da.

wmv: (600 og no mb, fungerer helt fint å streame) http://www.archive.org/download/HalfLife_5...lfLife_5109.wmv

avi: (100 og noe mb, funker ikke å streame.. :( ) http://www.archive.org/download/HalfLife_5...lfLife_5109.avi

Endret av colakork
Skrevet

Hvordan kan du huske story-en, alt det andre som de andre nevnte var morsomt?

Det er snakk om en fyr som løper gjennom hele spillet uten noen form for interaktivitet

med de andre karakteren osv. Det er jo DET som er kult med å spille HL før HL2, som

sagt, alle kommentarene og den slags.

Skrevet

Anbefaler på det sterkeste å spille gjennom Half-Life før du starter på Half-Life 2. Av den enkle grunnen at du oppfatter så forferdelig mye mer av spillet, små ting som blir sakt og referert til.

Spiller du HL og så HL2 kan jeg garantere en meget fin opplevelse. Gjorde det selv, spillet HL ferdig på Tirsdag 16 hvor jeg fikk HL2 Onsdag. Det var bare nice, kjente igjen en god del referanser.

Skrevet

HL er morro det. Men nå møtte jeg veggen... Pokker!

Jeg har netopp fikset en stor strøm greie. Trykket på to knapper slik at strømmen kommer til en slags turbin eller lignende greie. Husker ikke hva jeg skal nå. Hjelp..

*dårlig til å forklare*

Skrevet

Du skal ned igjen til bunnen, gå til den lange stigen, klatre opp igjen og gå inn til de 3 bankegreiene igjen. Hvis du ikke har skrudd på bensin og oksygen enda så må du gjøre det (gå inn i en av de andre etasjene med de bankefolka), så når du har gjort strøm + bensin og oksygen så går du og skrur på flammen, voilà ;)

Skrevet (endret)
Tar det lang tid å spille igjennom HL1 ?

Har kommet et stykke i HL2, men så har jeg tross alt orginal-utgaven av HL1 som jeg kjøpte får å få key til CS 1.5.

*Vurdere*

Har du aldri spilt HL1 så tar det vel normalt sett 25-30 timer (sett at du har litt innsikt i å spille fps spill da ) Har du spilt det før så kan det vel gå unna fortere.. Jeg brukte ihvertfall sinnsykt mange timer (200-300) tipper jeg før jeg fikk runna hl1 første gangen i 1999 :p

Endret av Kurt P
Skrevet
Har du aldri spilt HL1 så tar det vel normalt sett 25-30 timer (sett at du har litt innsikt i å spille fps spill da ) Har du spilt det før så kan det vel gå unna fortere.. Jeg brukte ihvertfall sinnsykt mange timer (200-300) tipper jeg før jeg fikk runna hl1 første gangen i 1999 :p

Neida jeg er godt i gang med HL. Blir ferdig i morgen. Jeg er glad for at jeg spiller meg gjennom HL en gang før jeg slår til med HL2. HL var og er et veldig bra spill. Og jeg gleder meg helt vilt til å begynne å spille HL2. Fordi det eneste med å spille HL nå er grafikken. Den er så UTROLIG dårlig. :p:p HL source blir fett.

Skrevet
hvis dere ahr 45 min til overs kan dere jo se på denne filmen her, en fyr som runner halflife 1 på 45 min. ganske bra, og du husker historien med en gang da.

såg den filmen.. (va litt rusten på historien) ;)

fyren va ... rask?! han hadde jo 1000 *overdrivelse* sparveia.. og for å vere heilt ærleg so blei d mest for morro skuld :D vanskelig å få med historien liksom..

Skrevet

jo sant det ;) men alikevel, hvis man har spilt spillet en eller flere ganger før, så husker du plutselig veldig mye. Var slikt med meg ihvertfall. Helt sinnsykt å se på da, men jeg har mine misstanker om at filmen er klippa, siden han plutselig har veldig mye ammo i gunnern og sekundet senere er det fullstendig tomt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...