leafblade Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 Man kan ikke dra HALO 2 PC versjon inn i bildet, da det ikke engang er annonsert... og dermed er det en selvfølge at HL2 overgår HALO2 i grafikk, men uansett mener jeg at utviklerne av HALO2 slurvet litt, da normal mappingen forsvinner noen ganger og det oppstår litt andre grafikk bugs.. Det er fordi grafikk og teksturer blir streamet fra DVD til harddisk til minne mens du spiller, nettopp for å unngå de latterlige 30 sekunders pausene med "loading..." som totalt ødelegger flyten i Half-Life 2 (og for de som er så uheldige å ha mindre enn en gig med ram, så tar enkelte loadingpauser over fire minutter! Vi snakker om loadetider fra C64-kassettspilleren her). Bortsett fra det så er alle vs-tråder latterlige og burde gasses ihjel før de blir postet. Alien Vs Predator trådene å?
SkyMarshall Arts Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 Man kan ikke dra HALO 2 PC versjon inn i bildet, da det ikke engang er annonsert... og dermed er det en selvfølge at HL2 overgår HALO2 i grafikk, men uansett mener jeg at utviklerne av HALO2 slurvet litt, da normal mappingen forsvinner noen ganger og det oppstår litt andre grafikk bugs.. Det er fordi grafikk og teksturer blir streamet fra DVD til harddisk til minne mens du spiller, nettopp for å unngå de latterlige 30 sekunders pausene med "loading..." som totalt ødelegger flyten i Half-Life 2 (og for de som er så uheldige å ha mindre enn en gig med ram, så tar enkelte loadingpauser over fire minutter! Vi snakker om loadetider fra C64-kassettspilleren her). Bortsett fra det så er alle vs-tråder latterlige og burde gasses ihjel før de blir postet. Alien Vs Predator trådene å? Nå skal jeg bare for å uttrykke min overtrøtthet si: AHEHAEHHAEHHAEHHAEHHAEHHAEHAHEHAHEHAHEHEH
Campari Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 Jeg har spillt Half-Life 2 i 5 timer, og Halo 2 i ca tilsvarende lik tidsramme. Mens jeg hadde enorme forventninger til Half-Life 2, var jeg ganske skeptisk til Halo 2 tross de gode omtalene spillet har fått. I Halo 2 spilte jeg Co-op, noe som var en sikker vinner. Er egentlig ikke så glad i "Verdensrom" opplegg, hverken når det gjelder film eller spill, men det ble ganske så interessant når det ble litt urban krigføring. Jeg ble underholdt hele veien frem til man tok over for "de slemme", da gikk jeg litt lei. Skal jo fullføre det en annen dag, og håper jeg får fortsette i skoene i Master Chief. Skal ærlig si at jeg ikke fulgte med på historien så mye, til det var jeg både for trøtt pluss all støyen bekjente lagde rundt meg. Men hvis det var en fortsettelse av 1'erns historie var det kanskje like greit, ettersom den ikke var så altfor engasjerende. I motsetning til Halo 2 hadde jeg enorme forventninger til vår godeste Gordon Freeman. Og disse 5 timene har bevist at det var verdt 450 kr. Har ikke kommet spesielt langt, men tviler på at det blir noe særlig dårligere. Stemningen i spillet var forferdelig god. Det var en slags Nazi-regime anno 2040 (?) og en kunne se hvordan frykten og propagandaen styrte byen. Når Half-Life 2 også briljerer på det tekniske og leverer varene når det gjelder action og underholdning er det ikke tvil om hva som er best. Halo 2 overrasket meg stort og er absolutt et veldig godt spill, men i forhold til Half-Life 2 rekker det ikke opp. Half-Life spillene er i en egen klasse når det gjelder god action, stemning og fortellerteknikk.
Jim Rager Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 Må bare si meg enig i at dette er en teit tråd, vs. trådergenerelt er teite. Hvordan kan du si at lyden i hl2 erbedre enn den i h2? det er bare feil
Coaxmetal Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 Når man sammenligner to spill på forumet til det ene spillet sier det seg vel selv hvilket spill de _aller_ fleste synes er best. Har dog ikke spilt halo 2, ettersom jeg prinsipielt ikke spiller fps på spillkonsoller (jævla tråkigt å styre, mus + tastatur slår joypad, eller hva det nå enn heter, hver dag i uka.)
Wooho Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 (endret) Åsssen kan du sammenligne to spill der Halo 2 er til en konsoll og HL-2 er til PC! Er jo helt klart at HL-2 stikker av med seieren. Mus og tastatur eier pluss den historie, grafikken og gamplayet at ingen FPS i denen genen klarer å danke ut HL-2. Endret 19. november 2004 av Wooho
d0ppler Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 Har ikke spilt Halo 2, men etter det jeg har lest/sett, så er det temmelig likt ener'n, og jeg syns kontrollen/styringa med og uten kjøretøy på Halo var noe av det værste jeg har vært borti noensinne. Men hvis dette er forbedret siden den første, så skal jeg holde kjeft.
Azper Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 Likte HL2 best, rett og slett fordi jeg syntes FPS spill gjør seg best på et skrivebord med mus og tastatur. Er det forresten noen andre som ser paralellene mellom filmen\boka 1984 og HL2?
Deadringer Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 jeg har begge spillene! vil gi hl2 9.7 og halo 2 9.4 historien til halo 2 er best av spillene men stemningen blir høyest/best med hl2 begge er stjerne spill, men bare hl2 slår forgjengeren. halo 1 er bedre enn halo 2
Arve Systad Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 Korfor sammenligne to knallgode spill? Ser ikkje heilt poenget. Her inne vil det vere varierte meininger, kvert spill har sine fordeler og ulemper.
fenris1911 Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 halo 1 er bedre enn halo 2 Takk! Då veit eg kva eg ikkje skal bruka mine sure midlar på.
d0ppler Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 halo 1 er bedre enn halo 2 Takk! Då veit eg kva eg ikkje skal bruka mine sure midlar på. noterer dette bak øret som det heter.. da gidder jeg ikke engang å vurdere et innkjøp av halo 2..
Ol'H Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 Grafikken er bedre i HALO2, ihvertfall når det blir lansert på PC. du kan jo ikke mene at grafikken er bedre i halo 2?! :!: Halo 2 blir garantert en ren konvertering over til pc som 1'ern var, samme grafikk bare oppløsningen som blir annerledes. Å tro noe annet blir som og tro på julenissen...
Döden Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 Hvordan kan Halo 2, som ikke byr på noe nytt innenfor gameplayet, få 9++ på gameplay-delen? Det er bak min fatte-evne.
Pastor Lorentzen Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 Hvordan kan Halo 2, som ikke byr på noe nytt innenfor gameplayet, få 9++ på gameplay-delen? Det er bak min fatte-evne. Det er ikke bak din fatteevne, det er under din fatteevne. Følg med i norsktimene. I motsetning til Half-Life 2 har ikke Halo 2 ferdigscriptede fiender, men en relativt avansert AI som gjør at kampforløpet er forskjellig hver gang, selv om du spiller samme kamp om og om igjen. Dette gjør at spillet er mye mer tilfredsstillende å spille flere ganger, det samme gjaldt for Halo. Half-Life 2 baserer seg på ferdigscriptede fiender som dukker opp på samme sted og gjør nesten det samme hver eneste gang du spiller spillet. Dermed blir det ikke like spennende å spille det på nytt og på nytt. Opplevelsen første gang man spiller Half-Life 2 er fabelaktig, men det frister ikke til gjentagelse med det første, da man bare løser alt på samme måte. Halo 2, derimot, byr på nye taktikker og opplevelser hver gang man spiller gjennom spillet på nytt.
rulleguru Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 Korfor sammenligne to knallgode spill? Enig, la oss lage en sammenligningstråd med halflife2 vs. Universal studios på gamecube...
Tåkefyrste Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 I motsetning til Half-Life 2 har ikke Halo 2 ferdigscriptede fiender, men en relativt avansert AI som gjør at kampforløpet er forskjellig hver gang OK, så de droppet å utvikle AI for Half Life 2? Jeg synes nå AI i dette spillet var meget avansert. Men jeg har ikke spilt Halo2 så jeg har null grunnlag for sammenligning. Men hvorfor drive å krangle om hvilket spill som er best? begge spillene har jo fått tonnevis med bra kritikk, og er nok sikre vinnere når man skal skaffe seg et nytt spill.
Wyldelife Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 Hmm... Half life 2 er best egentlig. Bland Havoc, Ragdoll, utrolig grafikk, Gordon, G-MAN perfect combo B)
Testo Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 storyen til hl2 er jo så siltynn.. må si jeg var litt skuffa når jeg var ferdig ettter 3 dager.... og alt du sitter igjen og tenker er"jaha........var det alt...."
Tåkefyrste Skrevet 20. november 2004 Skrevet 20. november 2004 (endret) storyen til hl2 er jo så siltynn.. må si jeg var litt skuffa når jeg var ferdig ettter 3 dager.... og alt du sitter igjen og tenker er"jaha........var det alt...." !!!MULIGE SPOILERS!!! elsket storyen, synes den på ingen måte er tynn. Jeg fikk lyst til å spille videre og videre for å få oppklart ting, men jeg HATET at du ikke får svar på noenting som helst. Men jeg skal vente til en evt. oppfølger før jeg roper "DRITTSLUTT". Alt ligger jo til rette for en fortsettelse, men hvis den ikke kommer blir jeg MEGET skuffet over slutten. Endret 20. november 2004 av apollox
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå