Gå til innhold

Farvel Pentium 4 "Northwood"


Anbefalte innlegg

Har ikke P4 "Northwood" vært ute av salg her i Norge en god stund allerede da?

 

Northwood hadde ikke varmeproblemer i samme grad som Prescott, men sammenlignet med konkurrentene så lå den merkbart etter både mhp. ytelse og strømforbruk. Jeg vet heller ikke om det var så trist at P4 "Northwood" forsvant, men den kommer garantert til å bli mer savnet enn Celeron "Covington" iallefall :cool:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synd at denne prosessoren nå er borte. Jeg sitter med min P4 3.0 GHz, og den ligger på 30-35 grader ved idle og 40-50 grader ved maks load. Dette var prosessoren som virkelig viste hva Netburst-arkitekturen var god for. Skulle gjerne sett en NW med 1 MB cache i tillegg. Jeg kommer i hvertfall til å ta vare på min NW. Den har mange år igjen å leve.

Lenke til kommentar
Tja konkurenten til Northwood var vel først og fremst XP og jeg kan ikke se at den har ligget merkbar etter xp i ytelse , da er det i så fall feil på alle de xp prosessorne jeg har hatt / har  :hmm:

XP-prosessoren begynte vel å henge etter P4 NW da Intel skrudde opp bushastigheten på NW fra 533 MHz til 800 MHz...

Korrekt , før dette var de temmelig jevnbyrdige . Derfor klarte jeg heller ikke se når den skulle vært så mye dårligere

Lenke til kommentar

Min 3.4 Ghz Northwood Skal aldri selges. Jeg skal bruke den helt til den er moden for museet på veggen min:

 

Museet mitt;

 

486DX2

En eller annen 586 50Mhz

Pentium 75Mhz

Pentium 133Mhz

Pentium 333Mhz

Pentium 450Mhz

Pentium 500Mhz

 

Snart havner vel 866Mhz som står i server på veggen og.

 

Synes det er trist jeg :(

 

V

 

Edit: snufs, en liten leif

Endret av vetle
Lenke til kommentar
Æsj da, fikk aldri oppleve å bruke denne prosessoren selv... :(

Gi meg en Northwood, med 1MB L2 cache, 1066Mhz Fsb så snakker vi!

Da har du gått glipp av en stor prosessor. Har vært borti alle versjonene. Like bra alle sammen. NW A (400 MHz bus), NW B (533 MHz bus) og NW C (800 MHz bus). Kjørte RDRAM på NW A og B. Kjempebra prosessorer.

 

Edit: likte selvfølgelig NW C best.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Har en Northwood 2.6 og angrer på at jeg ikke kjøpte en litt sprekere før

de fosvant.Forbaskede Intel som tar produkter bort fra markede som

folk gjerne vil kjøpe.Men de selger vel så godt at de har råd til det?

Da ble det ikke nortwood på meg i det hele tatt. Må innrømme at når 800mhz bussen kom på p4 så var jeg litt frista å bytte ut xpen. Men de sure prisene som intel hadde på de nye modellene gjorde at det ble xp barton. Får håpe det kommer noen nye cpuer fra intel som er bedre enn presc(hot)t. Så man slipper vannkjøling bare for å få ting stabilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...