Gå til innhold

hjelp: skal en 13 åring spille CS?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herrgud....Han er 13 !!! ikke 10! å cs er da ikke blodig å sånn--Jeg er 13 å har spillt det i 1 år nå....

 

Det er for overbeskyttene å ikke la 13åringer spille (16)års spill...

 

Kammeraten min driver å lærer opp sitt 6års gammle søsken barn til å spille nå(han syntes bare det er morro)

Endret av FuJJi
Lenke til kommentar
Hei

 

takk for svar, ser at de fleste sier at det er OK. Noen av dere er jo ikke så mye mer enn 13-14, og da gir kanskje svaret seg...

 

Noen eldre HWere som har innspill?

 

 

Takker

nå er jeg desverre ikke eldre men du har mulighet for fjerning av blod.

det er en del voldelig til tider men tror ikke han har vondt av det så lenge han skjønner at det er et spill.

 

edit: oisann, det var åpenbart nevnt tidligere. :blush:

*host* du må få gutten hekta på forretnings simulatorer, da blir det skikkelig skolegang. :)

Endret av nord
Lenke til kommentar
CS er ikke mer voldelig enn Hotell Cesar.

Da har jommen Hotell Cesar forandret seg siden sist gang jeg så det...

nå har jeg bare sett litt på den serien, men husker brann, spiss lampe inn i øyet, folk med alkoholproblemer, sex og narko. det må da ha vært drap i den serien og. for ikke å snakke om det verste av alt: dårlig skuespill. dessuten er det lettere å assosiere seg med hotell Cesar, som inneholder "ekte" skuespillere og der historien spinnes rundt dagliglivet.

Endret av capy
Lenke til kommentar
Hei

 

takk for svar, ser at de fleste sier at det er OK. Noen av dere er jo ikke så mye mer enn 13-14, og da gir kanskje svaret seg...

 

Noen eldre HWere som har innspill?

 

 

Takker

Vel selv, er jeg 31 med en sønn på 8. Han får ikke lov til å spille slike spill, men det er jo ganske forståelig.

Dersom han var 13-14 ville jeg ikke hatt noen problemer med å la ham spille, dette fordi CS er ett lag basert spill, der en spiller sammens med, og mot andre mennersker, som sitter rundt i landet.

Tror det kan være en god arena for å treffe nye mennesker på, lære litt om samarbeid, og ha det morro.

Dem største faren er vel kanskje at det kan gå utover lekser, og vanlig sosial omgang. Tror det er her det er viktig å være klar, f.eks, ingen spilling før lekser er gjort o.l.

Spillet vil han nok ikke ta skade av :)

Lenke til kommentar
Hei

 

takk for svar, ser at de fleste sier at det er OK. Noen av dere er jo ikke så mye mer enn 13-14, og da gir kanskje svaret seg...

 

Noen eldre HWere som har innspill?

 

 

Takker

Jeg kan ikke tenke meg at en 13 åring kan ta skade av CS.

Jeg kan garantere deg at han har sett mye verre ting på TV.

CS er uskyldig moro.

Lenke til kommentar

Litt vanskelig å si ja eller nei, her.

CS har blitt litt sport blandt ungdomen, og det er taktikk og teknikk det går på. Lite blod og gørr også.

 

men når det er sagt, blir det kanskje værre å sette grenser senere, om man sier CS er greit? Hva blir det neste? CS:Source er jo værre visuelt voldelig, men ellers ikke mye anderledes.. men hl2 er jo virkelig ille

 

ikke for å gi noe lekse i oppdragelse, men kanskje lettere å sette grenser om man viser at man bryr seg om hva de driver med. Kanskje ikke noe problem for en far som henger på hardware-forumet :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...