Gå til innhold

Yasser Arafat er død


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Han var virkelig en legende i levende live, det kunne man merke når man møtte ham

 

Det kan virke som om Jagland har latt seg sjarmere, ja. (Og han benytter seg av sjansen til å påpeke sin egen betydning.)

 

For meg vil Arafat alltid være symbolet på at fredsprisen er blitt et virkemiddel for en politisk agenda, der de rette virkemidlene er viktigere enn resultatene.

Lenke til kommentar

Det må vel sies at Arafat var tidligere terrorist...at Arafat var terrorist (dog også frihetsforkjemper) tidligere er det ingen som legger skjul på, me når vedkommende aktivt går inn for og skape fred i en av de mest urolige situasjoner i verden så bør ikke hans fortid henge igjenn i all evighet?

Lenke til kommentar
For meg vil Arafat alltid være symbolet på at fredsprisen er blitt et virkemiddel for en politisk agenda, der de rette virkemidlene er viktigere enn resultatene.

Du formulerer deg klossete og det er derfor vanskelig å forstå deg rett her.

 

Fredsprisen kom som et resultat av Oslo-avtalen i 1993 og ble til din orientering delt mellom Arafat, Peres og Rabin.

 

Her er noen linker du kan se på. Lykke til med lesingen

 

 

http://www.nobel.no/eng_lau_list.html#90

 

http://tux1.aftenposten.no/nyheter/uriks/d184435.htm

 

http://www.aftenposten.no/meninger/komment...ticle606994.ece

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Tolk det som du vil.

Vel, jeg forsto fullt og vel hva han mente med det, sa jeg lurer litt pa hvorfor du syns en helt enkel norsk setning var "klossete" formulert...

 

Arafat var en sperre for at fredsprosessen i Israel kunne skyve seg framover. Na haper jeg bare at palestinerene ikke setter opp en ny sperre (ny terrorist leder) for dette, og isteden for velger en person som syns at Israel har retten til a eksistere.

Lenke til kommentar

Det at du føler at jeg skriver klossete, betyr ikke nødvendigvis at det er korrekt. Det kan jo hende det er du som ikke helt forstår det jeg skriver?

 

Din konklusjon om at fordi du ikke fortstår, så er det jeg som er klossete, er den selvgode og overlegnes konklusjon.

 

Selvgodheten understrekes også av din noe overbærende og belærende måte å informere meg om ting du (feilaktig) antar jeg ikke er kjent med. Og det i stedet for å komme med dine egne argumenter.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
Det at du føler at jeg skriver klossete, betyr ikke nødvendigvis at det er korrekt. Det kan jo hende det er du som ikke helt forstår det jeg skriver?

 

 

 

Det er korrekt nok for meg. Du har en tendens til å overforenkle litt, se på den siste delsetningen din.

 

Din konklusjon om at fordi du ikke fortstår, så er det jeg som er klossete, er den selvgode og overlegnes konklusjon.

 

Det var ikke min konklusjon

 

Selvgodheten understrekes også av din noe overbærende og belærende måte å informere meg om ting du (feilaktig) antar jeg ikke er kjent med. Og det i stedet for å komme med dine egne argumenter.

 

Av dine tidligere innlegg var det naturlig for meg å anta dette.

 

Øvrig diskusjon om dette er pedanteri og helt uinteressant for meg.

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Det må vel sies at Arafat var tidligere terrorist...at Arafat  var terrorist (dog også frihetsforkjemper)

Frihetsforkjemper? Arafat kjempet aldri for frihet, men for å fjerne Israel fra kartet, utrydde jødene og å få diktatorisk makt i en ny stat.

 

tidligere er det ingen som legger skjul på, me når vedkommende aktivt går inn for og skape fred i en av de mest urolige situasjoner i verden så bør ikke hans fortid henge igjenn i all evighet?

Du får det til å høres ut som at han var terrorist, før han så begynte å kjempe for fred. Det er galt. Arafat beholdt sine ideer om å utrydde jødene fra jordens overflate hele sitt liv. Dette sa han også i flere taler til arabere. Det var kun når han forsøkte å lure naive europeiske politikere til å tro at han var en fredens mann at han sa noe annet.

Lenke til kommentar

Øvrig diskusjon om dette er pedanteri og helt uinteressant for meg.

Ha en fin dag

Diskusjonen blir 'pedanteri' fordi utgangspunktet er for enkelt. Hadde du prestert et argument, så hadde det kanskje vært grunnlag for diskusjon.

 

Hvis man ikke har noe å si, hvorfor si det?

Endret av JBlack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...