Gå til innhold

Yasser Arafat er død


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/mi...ticle909574.ece

 

Jagland sier at Arafat framfor alt vil bli husket for Oslo-avtalen og Nobels fredspris.

Jeg kommer til å huske han for korrupsjon og terrorisme.

Vel om alle statsmenn hadde levd like sparsomt som han , hadde det vel vært noen milliarder mer pr år i div statskasser .

Gjør oppmerksom på at han har vært meget sparsommelig i sitt levesett , at han derimot har måttet bruke store summer på å smøre andre statsledere viser vel heller deres korrupte holdninger , ikke hans :hmm:

Lenke til kommentar
Gjør oppmerksom på at han har vært meget sparsommelig i sitt levesett , at han derimot har måttet bruke store summer på å smøre andre statsledere viser vel heller deres korrupte holdninger , ikke hans :hmm:

Er det ikke slik at Arafat har underslått store pengebeløp, bl.a. fra bistandspenger?

Lenke til kommentar
Er det ikke slik at Arafat har underslått store pengebeløp, bl.a. fra bistandspenger?

Arafat regnet mye av bidragene til Palestina for "hans penger", trolig fordi bidragene ble gitt til ham direkte selv om det ikke nødvendigvis var til eget forbruk. Selv om han har vært sparsommelig gikk det en del penger til tullting som våpen til "frigjøringskampen" og en hotellsuite i Paris for sin kone.

Endret av Feynman
Lenke til kommentar
Joda det har sikkert "forsvunnet" en del penger og hans kone har nok tatt en del , men sett i forhold til andre statsledere så er dette småpenger .

 

Så det er greit at han har underslått massevis av bistandspenger fordi du mener at det er i mindre skala enn andre statsledere?

 

Det ser forøvrig ut som det meste er innvistert og dermed fortsatt er inntakt og tilgjengelig for dem som overtar .

 

Kilde?

Lenke til kommentar
Palestinernes president Yasser Arafat er død, 75 år gammel. Mine kondolanser til det palestinske folk. En stor statsmann og en av verdens viktigste politikere er gått bort.

 

 

Vennligst vis respekt og ikke kom med usmaklige innlegg

Jeg tror du i likhet med venstresiden og mange fredsforskere/midt-østen eksperter ++ tar feil. Egypteren Yassir var et hinder for fredsprosessen, han var maktsyk despot som skulle styre for enhver pris. Legg til en dæsj korrupsjon en en tidlig karriere som terrorist og opprørsleder og du har Arafat.

 

Hadde jeg vært Israeler og jøde ville jeg ikke ha funnet meg i å forhandle med en som er ansvarlig for terror og drepte slektninger. Jeg tror Palestinerne vil få sitt eget land innen 2008... for nå som Arafat er bort har Palestinerne fått en ny deal og kan velge et godt lederskap uten korrupsjon og maktsyke fundamentalister.

Lenke til kommentar
Joda det har sikkert "forsvunnet" en del penger og hans kone har nok tatt en del , men sett i forhold til andre statsledere så er dette småpenger .

Det ser forøvrig ut som det meste er innvistert og dermed fortsatt er inntakt og tilgjengelig for dem som overtar .

Uten å antyde noe som helst: har du en referanse til det du skriver her?

 

Jeg husker en artikkel i Aftenposten for en god del år tilbake (neida, jeg anser ikke den avisen for etterrettelig, finner heller ikke artikkelen i søk på aftenposten.no) listet opp pengeforbruk for å installere vann i en flyktningleir. Det gikk med millionbeløp til mye rart , bl.a. diverse konferanser som det skinte igjennom var middager og smøring. Helt nederst på listen var ca. 75000 kr til å legge inn rør. Inntrykket jeg satt igjen med, var at disse områdene var tvers igjennom korrupte.

 

Forøvrig, skal en begynne å forstå situasjonen der nede, bør en være klar over at palestinere og israelere ikke er to homogene grupper. Mye av lederskapet i og rundt PLO er etter det avisene skriver, ikke palestinere selv, men fra andre arabiske land, og er ikke helt på bølgelengde med palestinere. Det er lederskapet som beskyldes for korrupsjon, ikke folket generelt.

Lenke til kommentar
Gjør oppmerksom på at han har vært meget sparsommelig i sitt levesett , at han derimot har måttet bruke store summer på å smøre andre statsledere viser vel heller deres korrupte holdninger , ikke hans  :hmm:

Er det ikke slik at Arafat har underslått store pengebeløp, bl.a. fra bistandspenger?

Det antas ikke at han har underslått penger, Arafat har levd nærmest som en asket i hele sitt voksne liv. Men det antas han har kontroll med en del av Palestinas penger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...