Gå til innhold

A64 Winchester OC resultater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får dette om noen par dager:

 

Asus A8N-SLI Deluxe

AMD Athlon 64 3200+ "Winchester"

OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed R-2 (2-2-2-5)

Club-3d Radeon X800XL

Thermalright XP-120 med papst 120mm vifte

 

Da blir det ovrklokking :yes:

 

Første overklokkingsresultater vil nok komme i løpet av søndagen eller i begynnelsen av ferien. Gleder meg :D

Lenke til kommentar
Går også over til 939 til helgen.

Msi K8N DIAMOND

A64 3500+

Asus X800XT 256MB PCI-E 2xDVI TV-Out V-In Retail

Og den nye Mist strømforsyningen.

Minne da? Burde ha noe med litt "Juice" :p

 

edit: burde velge "winchesteren" forresten, men det hadde du vel i tankene siden du postet i denne tråden ;)

Endret av ADT
Lenke til kommentar

Min lille klokkepost følger her. Har endelig fått fingern ut og tatt det skremmende steget inn i AMD64 klokkeverdenen.

 

Specs:

  • HK: Gigabyte K8NSNXP-939
  • CPU: AMD64 3000+ winchester
  • RAM: 2x512 MB Corsair Value
  • KJØLER: Zalman CNPS7000BCU

Dagens overklokk - 16.02.2005

  • CPU: 3000+ 1.8 GHz @ 2.3 GHz
  • HTT: 256x3 = 768 MHz
  • RAM divider: 4:6 = 164 MHz. 1:1 funka utrolig dårlig med rammen min, så jeg måtte senke krava litt.
  • RAM timings: 2,5-4-3-8-11-16 ifølge CPU-Z, :)
  • Spenning CPU: 1.425 volt
  • Temps: 37 idle, 46 maks load med Prime95 og 3dmark05 samtidig

Det jeg lurer på da er om det er noen endringer som kan gjøres her. RAM'en min er ikke den skarpeste kniven i skuffen, det vet jeg, men kan jeg endre timings til min fordel her?

 

Har hørt en del om at HTT ikke bør overstige 1000 Mhz, men noen skriver også at man bør holde seg rundt 800 Mhz. Hva er best her egentlig? En stakkars sjel kan jo bli forvirra av mindre...

 

Hvis noen har en del gode tips så for all del skriv dem her.

:w00t:

Endret av jovaa
Lenke til kommentar
Min lille klokkepost følger her. Har endelig fått fingern ut og tatt det skremmende steget inn i AMD64 klokkeverdenen.

 

Specs:

  • HK: Gigabyte K8NSNXP-939
  • CPU: AMD64 3000+ winchester
  • RAM: 2x512 MB Corsair Value
  • KJØLER: Zalman CNPS7000BCU

Dagens overklokk - 16.02.2005

  • CPU: 3000+ 1.8 GHz @ 2.1 GHz
  • HTT: 234x4 = 936 MHz
  • RAM divider: 5:6 = 191 MHz. 1:1 funka utrolig dårlig med rammen min, så jeg måtte senke krava litt.
  • RAM timings: 2,5-4-3-8-11-16 ifølge CPU-Z, :)
  • Spenning CPU: 1.4 volt
  • Temps: 37 idle, 44 maks load med Prime95 og 3dmark05 samtidig

Det jeg lurer på da er om det er noen endringer som kan gjøres her. RAM'en min er ikke den skarpeste kniven i skuffen, det vet jeg, men kan jeg endre timings til min fordel her?

 

Har hørt en del om at HTT ikke bør overstige 1000 Mhz, men noen skriver også at man bør holde seg rundt 800 Mhz. Hva er best her egentlig? En stakkars sjel kan jo bli forvirra av mindre...

 

Hvis noen har en del gode tips så for all del skriv dem her.

:w00t:

Klokk mer! 300mhz er ingenting med den CPU'en, øk i samme slengen Vcore :yes:

Lenke til kommentar

Har 2.2 Ghz nå. Økte vcore til 1.425 bare for sikkerhets skyld. Ikke umulig den går like greit på 1.4 volt ennå. :) Samma temp under stresstesting med 3dmark + prime95.

 

Klokke mer ja. Men nå er minne igjen på 200 Mhz omtrent (199.6 i CPU-Z). Corsairen tåler ikke stort mer enn 215 Mhz før den klikker. Skal jeg da sette ned divider til 133 ettersom det etter all sansynlighet er mer og hente her?

 

Jaja, vi får se i kveld. Nå må jeg tusle på jobb. :)

Lenke til kommentar
Klokk mer! 300mhz er ingenting med den CPU'en, øk i samme slengen Vcore :yes:

Si ikke det. Har testet ett par CPU'er de siste dagene som har 0501 stepping, det vil si de er lagd i år altså. Disse virker som noen ræva overklokkere. Har prøvd 2 stk 3200+ med denne steppingen å ingen av de har vært stabil over 2.4GHz.

Lenke til kommentar
Klokk mer! 300mhz er ingenting med den CPU'en, øk i samme slengen Vcore :yes:

Si ikke det. Har testet ett par CPU'er de siste dagene som har 0501 stepping, det vil si de er lagd i år altså. Disse virker som noen ræva overklokkere. Har prøvd 2 stk 3200+ med denne steppingen å ingen av de har vært stabil over 2.4GHz.

:scared: Da må jeg få tak i en brukt "winchester" da når jeg skal ha ny pc :ohmy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...