Gå til innhold

Boller, brus og bærbar!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror en veldig stor kundegruppe vektlegger annerledes enn oss.

 

De ser seg blind på 80 gb, og 15" skjerm etc.

 

Er altfor få av de som tester maskiner som vektlegger oppløsning og harddisk hastighet, samt støy.

 

Var en kompis av meg som forleden hadde fått en rå bærbar med Pentium 4 prossessor, men hva nytter det at den er rå, så lenge du ikke orker å være i samme rommet som den pga støyen.

 

Aldri en maskin igjen som støyer, og der har jo Samvirkelags maskinen et fortrinn med sin Centrino prossessor.

Lenke til kommentar
Nei, denne slår ikke Whitebox 1557, siden skjermen kun er 1024X768, og heller ikke grafikk kortet holder mål mit Whitebox.

 

En annen sak er harddisken, og bare 7200 rpm for meg, og det nytter ikke å komme med en 4200 disk i 2004. Det er ut.

 

Jeg har selv en Whitebox CL50 med 5400 rpm 60 GB disk, og angrer på at jeg ikke tok en 7200 disk da jeg kjøpte min i fjor. Føler at det er den største flaskehalsen i hele maskinen.

 

Tror heller ikke at den er mere solid enn 1557, og tviler på om Samivirkelaget klarer å gi bedre service enn Whitebox.

 

Jeg har vært uheldig med min CL50 og har måttet bytte ut hovedkortet 2 ganger, men begge gangene har Whitebox vært kjapp med byttet og sendt meg maskinen tilbake som bedriftspakke.

Ser på en Tundra1557 bærbar, som har 5400 harddisk. i hvilke situasjoner er dette et stor minus? jeg kommer til å bruke min bærbare mest til DVD, skolearbeid, spilling og surfing + til min mp3 spiller...

Lenke til kommentar

Jeg driver med billedbehandling med min CL50 og da føler jeg at min 5400 rpm blir for treg når store billedfilene skal skrives.

 

Til vanlig skole arbeid holder nok en 4200 rpm disk i massevis, for da er det ikke snakk om de aller største filene, men om du stadig skal lage/skrive filer på 50 gb, så blir det for tregt, også 5400 rpm er for tregt.

Lenke til kommentar
Jeg driver med billedbehandling med min CL50 og da føler jeg at min 5400 rpm blir for treg når store billedfilene skal skrives.

 

Til vanlig skole arbeid holder nok en 4200 rpm disk i massevis, for da er det ikke snakk om de aller største filene, men om du stadig skal lage/skrive filer på 50 gb, så blir det for tregt, også 5400 rpm er for tregt.

Hvis du skal skrive filer på 50gb, går det vel ganske treigt om du har 7200rpm også? :)

Lenke til kommentar
Tror ikke de vil begynne å selge hardware "i løs vekt" med det første. Du kan være tålmodig hvis du venter på at Coop skal reklamere med 250GB harddisk til god pris.

Derfor jeg sa, "jeg ser frem til dagen", ikke at "snart begynner de kansje med", ganske stor forskjell der :)

Lenke til kommentar
eh... hva er det radeon 9650 for noe? eneste jeg fant via google i 5.sek er at det er en rv360 chip ????

 

hmm

Vel, sikkert en mellomting mellom 9600 og 9700? :p

Jeg har ikke hørt om den som mobilitybrikke før, men nå putter jo Medion mye rare kort i pcene sine. Se bare på den breyktede coop pcen. Den hadde Radeon 9800XXL skjermkort..

Lenke til kommentar
Virker jo bra det der. Men jeg er skeptisk til skjermen. Dessuten må det være litt rart å betale 12000 i kassa på Prix. :p

Hva er bra nok skjerm da? Ble nysgjerrig .. :roll:

1400*1050 er vel ikke å forrakte.. *titte bort på min laptop* :innocent:

1400x1050 er absolutt minimum på en 15" ... Alt som er lavere, er uaktuelt.

 

Selv 1024x768 på vanlig CRT / LCD skjerm er dårlig.

Lenke til kommentar

Hvis maskinen skal brukes til kontor applikasjoner er den vel helt grei, trenger ikke 1600x1200, radeon 9700 eller 7200rpm for det. Ingen seriøse gamere som går for bærbar uansett. Denne er vel mest beregnet for å frakte med seg og "jobbe" på. Men batteriet burde hatt bedre levetid og prisen var ikke så sinnsyk bra heller. De har lissom gått for en mellomting mellom desktop killer og portabel arbeidsmaskin. Passer ingen målgrupper perfekt, men har litt for alle.

Lenke til kommentar

Ærlig talt. 1024x768 er jo helt grei oppløsning på en så liten flate som 15". Dere har jo ikke sett den en gang og så klager dere over at den er for dårlig. :dontgetit: Dinside skriver at det er Samsumg panel. Jeg bruker 1024x768 på jobben og det er bra!

 

De skriver at den har et meget lavt støynivå, og det er veldig attraktivt. Den har jo også et bra skjermkort. Programvaren som følger med er det heller ingenting å si på. I tillegg følger det med bæreveske og en mus.

 

Jeg fikk lyst på, og vil anbefale denne til søstra mi som trenger PC til moteskole i Italia.

Endret av tahustvedt
Lenke til kommentar
Ærlig talt. 1024x768 er jo helt grei oppløsning på en så liten flate som 15". Dere har jo ikke sett den en gang og så klager dere over at den er for dårlig. :dontgetit: Dinside skriver at det er Samsumg panel. Jeg bruker 1024x768 på jobben og det er bra!

 

De skriver at den har et meget lavt støynivå, og det er veldig attraktivt. Den har jo også et bra skjermkort. Programvaren som følger med er det heller ingenting å si på. I tillegg følger det med bæreveske og en mus.

 

Jeg fikk lyst på, og vil anbefale denne til søstra mi som trenger PC til moteskole i Italia.

Jo, jeg har sett mange mange bærbare med 15" og stusselige 1024x768. Det er skammelig dårlig. Hvis man, som meg, jekker opp startlinja til tre rader (2 til programmer + 1 til Quickstart), så er det ikke mye igjen av skjermen i 1024x768 oppløsning.

 

Personlig sitter jeg forran en 14.1" med 1400x1050 er sinnsykt fornøyd ( Inspiron 500m).

 

Det er så typisk å se. Store produsenter lanserer tilsynelatende fine maskiner med gode specs... men snyter deg enten på skjermkort eller skjerm (evt. også med treg hdd). Elkjøps/Experts HP, PB, Compaq maskiner inneholder jo enda GF MX440 (GF MX4000) skjermkort !!! i maskiner med P4 3.200MHz og 1024 MB ram. Hva pokker har det skjermkortet der å gjøre?

 

Samme kan man si om denne maskinen. Specs'a ellers er veldig bra, men hva pokker har en så dårlig skjerm på en så bra maskin å gjøre? Blir jo samme som å kjøpe deg en feit Ferrari med alt tilbehøret... men inni bilen må du sitte på to bruskasser, fordi dem har snytt deg for setene!!

 

 

BTW: det er forskjell på Samsung og Samsung. Billig Samsung-skjermer er like skralle som andre billigskjermer. Dyre Samsungskjermer er bra, men sånn er det med de fleste produsenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...