Gå til innhold

Boller, brus og bærbar!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs vel om ikke Whitebox 1557 er et bedre kjøp nå som Whitebox har senket prisen. Men så var det dette med servicen til Whitebox da...

 

Uansett, så veier ikke en DL-DVD brenner opp for en "dårlig" skjerm og 4200RPM harddisk for min del. Synes den prioriteringen var noe merkelig. Jeg er også litt usikker på grafikkortet, ellers ser jo maskinen bra ut. Jeg håper ihvertfall at COOP og andre tilsvarende kjeder fortsetter med slike tilbud :yes:

Lenke til kommentar
Spørs vel om ikke Whitebox 1557 er et bedre kjøp nå som Whitebox har senket prisen. Men så var det dette med servicen til Whitebox da...

 

Uansett, så veier ikke en DL-DVD brenner opp for en "dårlig" skjerm og 4200RPM harddisk for min del. Synes den prioriteringen var noe merkelig. Jeg er også litt usikker på grafikkortet, ellers ser jo maskinen bra ut. Jeg håper ihvertfall at COOP og andre tilsvarende kjeder fortsetter med slike tilbud :yes:

En får vel vanligvis ikke oppgitt RPM til harddisken i Spec'en uansett når en titter på slike? :roll:

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest testen som Dinside.no har ennå. Jeg skal gjøre det. Disse tingene ville jeg ha lagt større vekt på likevel:

 

Synes at batterilevetid for noen er viktig. Den innebygde musen er vesentlig for meg. En del av de som leveres er ordentlig hakkete eller ikke så gode å bruke. At maskinen er mest mulig lydløs er vesentlig, og Centrino gjorde jo mye positivt for dette aspektet. Vekten kan være grei å ta hensyn til. Tastaturet er også viktig. At det ihvertfall finnes USB 2.0 og Firewire er veldig bra.

 

Men hvis en vil ha alt "bedre/perfekt" så må en også betale mye for det. :yes:

 

Dual Layer brenner er stilig.

Endret av G
Lenke til kommentar
Grei sak det der, men skjermen er rett og slett ikke bra nok. Når jeg kjøpte bærbar var 1400x1050 muligheten en viktig del av avgjørelsen. Prismessig er det ingenting å si på den.

Helt enig med deg! ;)

Skjerm er et veldig avgjørende spm ved kjøp av bærbar. Ikke mindre enn 1400x1050 på en slik skjerm! Ellers er jo spesifikasjonene ikke gale. 512mb minne, dvd-brenner, 9650(?) skjermkort, trådløst g-nettverk osv. Fin maskin for pengene vil jeg tro, utenom skjermen!

Lenke til kommentar

Specs fra Dinside.no

 

Intel Centrino-basert bærbar PC

 

Intel Pentium M 735 prosessor (1,7 GHz) "Dothan"

 

512 MB DDR-minne (maks 1024 MB)

 

80 GB harddisk fra Hitachi

 

8x DVD-brenner for både + og - formatene, inkludert dual layer

 

15" TFT-skjerm, oppløsning 1024 x 768 punkter

 

ATI Mobility Radeon 9650 grafikk med 64 MB DDR-minne

 

To separate minnekortlesere tar totalt 7 typer kort (SD/MMC/MS/MS plus/CF type I/CF type II/Microdrive)

 

3 stk USB 2.0-porter

 

Firewireport

 

Infrarød port

 

PCMCIA-brønn

 

54 Mbit trådløst nett (802.11b/g)

 

10/100 Mbit nettverk

 

56 Kbps modem

 

DVI utgang (overgang til VGA følger med)

 

6-kanals lyd ut, SP-DIF, optisk

 

TV-utgang

 

Standard seriellport

 

Linje inn, mic inn

 

Programvare: Windows XP Home edition, Microsoft Flight Simulator 2004 (DVD), Microsoft Works Suite 2005 (DVD), Nero Burning ROM, Medion Home Cinema, gjenopprettingsprogram mm

 

Bæreveske og liten mus følger med

 

Vekt: 2,7 kg

Lenke til kommentar

Nei, denne slår ikke Whitebox 1557, siden skjermen kun er 1024X768, og heller ikke grafikk kortet holder mål mit Whitebox.

 

En annen sak er harddisken, og bare 7200 rpm for meg, og det nytter ikke å komme med en 4200 disk i 2004. Det er ut.

 

Jeg har selv en Whitebox CL50 med 5400 rpm 60 GB disk, og angrer på at jeg ikke tok en 7200 disk da jeg kjøpte min i fjor. Føler at det er den største flaskehalsen i hele maskinen.

 

Tror heller ikke at den er mere solid enn 1557, og tviler på om Samivirkelaget klarer å gi bedre service enn Whitebox.

 

Jeg har vært uheldig med min CL50 og har måttet bytte ut hovedkortet 2 ganger, men begge gangene har Whitebox vært kjapp med byttet og sendt meg maskinen tilbake som bedriftspakke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...